اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر فاطمه اسپندی، مدرس دانشگاه، موسس و مدیر مجتمع فنی و حرفه ای جوان بیان کرد :

    ارائه خدمات آموزشی رایگان با شرایط منحصر به فرد در مجتمع آموزشی جوان

    1402/4/28

    دکتر فاطمه اسپندی، دارای سابقه و پیشینه تخصصی طولانی در حوزه آموزش است. وی دردانشگاه ها ،مراکز فرهنگی هنری و همچنین مراکز تحقیقاتی داخل و خارج از کشور خدمات ارزنده ای ارائه داده است.

    ایشان همچنین موسس و مدیر مجتمع فنی و حرفه ای جوان  با مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری جوان علم گستردارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. در این مجموعه ، علاوه بر رشته های  فنی و حرفه ای ،زبانهای خارجه  و رشته های فرهنگی و هنری نیز آموزش داده می شود .دکتر اسپندی معتقد است محور و هدف اصلی در این مرکز فراگیران  و مهارت آموزان می باشند و این ویژگی  دلیل مهم برای بقای مجتمع آموزشی جوان به مدت 32 سال می باشد. 

    با این رویکرد خبرنگار روزنامه جام جم البرز با این مدیر اخلاق مدار گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:  

    دوره های آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای جوان شامل چه رشته هایی است؟   در این مجموعه تمامی حرفه های  12 رشته  فنی و حرفه ای از جمله:

                          فن آوری اطلاعات 

                          امورمالی و بازرگانی 

                          مکانیک

                          معماری

                          ساختمان و عمران

                          گردشگری

                          خدمات آموزشی 

                          صنایع شیمیایی

                          داروهای گیاهی و گیاهان دارویی

                          صنایع پوشاک 

                          بهداشت  و ایمنی 

                          مراقبت و زیبایی برگزار می شود.

    مجموعه تحت مدیریت سرکارعالی در حوزه فرهنگی و آموزش زبان چه اقداماتی انجام داده است ؟ 

    موسسه فرهنگی هنری جوان علم گستر از سال 1383 فعالیت خود را به عنوان موسسه چند منظوره آغاز نمود. این موسسه علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی و هنری ، توانسته برای ارائه مهارتهای دیپلم درسی کار و دانش به هزاران دانش آموز بازمانده از تحصیل خدمات مثمر الثمری ارائه نماید و هم راستا با آموزش و پرورش  برای کسب مهارت درسی و در نهایت فارغ التحصیلی در مقطع دیپلم درسی و راه گشا بودن برای ورود به مقاطع تحصیلی عالیه و بازار کار برای هزاران دانش آموز نقش مهمی ایفا نماید.

     هم اکنون مهارتهای دیپلم های کار و دانش زیر نظر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در رشته های درسی زیر نظر آموزش و پرورش به شرح زیربرای خانم ها و آقایان ارائه می گردد :

    گرافیک رایانه 

    صفحه آرایی رایانه ای عکاسی دیجیتال

    چهره سازی

    طراحی اندام و لباس 

    همچنین این مجتمع آموزشی در زمینه آموزش زبانهای خارجی جهانگردی فعالیت دارد.

    موسسه فرهنگی و هنری جوان علم گستر با برگزاری کارگاههای آموزشی و فرهنگی کوتاه و بلند مدت  در قالب سمینارها و کارگاههای مختلف برای اطلاع رسانی به جوانان عزیز و خانواده های محترمشان در زمینه فعالیتهای فرهنگی و هنری فعال است و تا جای ممکن اطلاع رسانی های فرهنگی و علمی انجام می دهد و مهارتهای فردی و دانش فنی روز را اطلاع رسانی می نماید.

     

    تاثیر بستر و محل آموزشگاه بر میزان یادگیری را چگونه ارزیابی می کنید ؟  

    به طور کلی با توجه به اهمیت مهارت آموزی به جوانان ، وظیفه ما فرهنگیان و اساتید جامعه تربیت نیروی های متخصص، متعهد، آگاه به دانش روز و توانمند برای ورود به بازار کار و جامعه  می باشد. همچنین محیط آموزشی باید محل امنی برای طالبان علم و مهارت باشد. یک محیط آموزشی باید شاد و امن باشد و باتوجه به وجود مشکلات درجامعه  برای تحقق این امر بایستی ارتباط موثر و دوستانه ای با مهارت آموزانمان داشته باشیم. درست است که ما نیز بخش خصوصی بوده وبرای کسب در آمد و اشتغالزایی خدمات آموزشی ارائه می نمائیم اما نباید فراموش کنیم که ما معلم هستیم و این وجه تمایز کسب و کار آموزشی با سایر بنگاههای اقتصادی می باشد. شماره تلفن همراه اینجانب همواره در دسترس فراگیران عزیزم می باشد و برای راهنمایی، مشاوره و حل مشکلات ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی باشم. 

    درخصوص شرایط دوره های آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای جوان توضیح فرمایید  .

    مهارت آموزان عزیز با شرکت در دوره های آموزشی در مجتمع فنی جوان و اخذ مدارک معتبردولتی و قابل استعلام و ترجمه می توانند از ارگانهای مربوطه مجوز کسب و کار دریافت نموده و با معرفی به بانکها توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سایر سازمانها و ارگانها وام خود اشتغالی دریافت نموده و در رشته مهارتی خود، صاحب حرفه و شغل مناسب شوند.

    معمولا در دریافت شهریه ضمن رعایت قوانین و مقررات سعی می کنیم با مردم تعامل خوبی داشته باشیم تا جوانان بتوانند در دوره های دلخواه شرکت نموده و کسب مهارت نمایند . هر یک از مهارت آموزان مجاز به شرکت در سه دوره آموزشی است که فقط برای دوره اول شهریه می پردازد و دوره های بعدی رایگان است . بنده همواره از کارمندان خود خواسته ام نسبت به رضایت ارباب رجوع و فراگیران  متعهد باشند .

    از ویژگی های برجسته آموزشگاه خود به چه مواردی اشاره می کنید؟  

    مشخصه فعالیت و خدمات آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای جوان، اعتماد مردم است .طی32 سال گذشته ،بیش از ۵۰ هزار نفردر آموزشگاه جوان  آموزش دیده و بسیاری از آنان وارد حوزه کسب و کار و یا ادامه تحصیل شده اند. با موسسات دولتی ، آموزش و پرورش،  دانشگاهها ، بانکها ، شهرداری ها نیز همکاری داشته ایم و افتخار آن را دارم که بسیاری از اساتید و مسئولین محترم چندین سال پیش  دانشجوی اینجانب بوده اند.

    خوشبختانه اخیرا با برخی از دانشگاهها وارد توافق هایی شده ایم که بتوانیم به فراگیران مدرک مورد تائید وزارت علوم ارائه نمائیم.

     

    در پایان این مصاحبه ،لطفا راه های ارتباطی با مجتمع فنی و حرفه ای جوان را ذکر کنید  .

    نشانی: کرج -ابتدای چهارراه طالقانی شمالی-روبروی بلوار ماهان-ساختمان ۴۴۵-طبقه بالای پوشاک خانواده-آموزشگاه فنی و حرفه ای جوان

    ساعت کاری از ۸ صبح لغایت ۹ شب

     شماره های تماس:02632263622- 0263226363009386239644

    سایت: k-javan.ir

     


    برچسب ها

    دکتر فاطمه اسپندی

    مجتمع فنی و حرفه ای جوان

    روزنامه جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "