اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • در مصاحبه با این پزشک و متخصص حاذق واکاوی شد:

    مشاوره ،آموزش و درمان، فرایند موفقیت آمیز تخصصی و حرفه ای دکتر ندا اکباتانی

    1402/4/28

    دکتر ندا اکباتانی، متخصص سلامت جنسی و بارداری و از پزشکان حاذق منطقه شهر قدس می باشد. ایشان حدود ۱۸ سال است که در کلینیک خصوصی خود مشغول فعالیت است. همچنین نویسنده کتب پزشکی و تخصصی و مدرس دانشگاه می باشد. موضوع تخصصی این رشته شامل بیماری های جنسی است که در بین رشته های دیگر کمتر به آن پرداخته شده است. با این دیدگاه روزنامه جام جم البرز با این پزشک متخصص و متبحر گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

    درخصوص اهمیت موضوع تخصصی سلامت جنسی و بارداری توضیح فرمایید.

    متاسفانه خانواده ها دراین خصوص آشنایی کاملی ندارند. متخصصین این حوزه را به عنوان رشته مامایی سابق می شناسند. در حقیقت اصول اصلی این رشته، مامایی است ولی به صورت تخصصی به درمان بیماری های جنسی می پردازد. ۶۰ درصد فعالیتهای ما شامل بخش مشاوره است، زیرا بسیاری از مشکلات با مشاوره رفع می گردد. همچنین جلسات مشاوره، بیشتر جنبه پیشگیری دارند و پس از آن به درمان می پردازد.

    باتوجه به توضیحاتی که ارائه دادید، مراجعین سرکارعالی کدام رده سنی را در برمی گیرد؟

    اکثر مراجعین، نوجوانان هستند که بیشتر به صورت آنلاین با ما در ارتباط هستند و زمانی مراجعه می کنند که دچار یک بیماری جنسی شده اند. متاسفانه سونامی بیماری جنسی در کشور ما رو به رشد است.

    در خصوص انواع بیماری های جنسی و فراگیری آن توضیح فرمایید.

    بیماری‌های جنسی انواع مختلفی دارد و یکی از شایع‌ترین آنها زگیل تناسلی است .در بازه زمانی که مشغول تحصیل بودم، نمونه ای برای زگیل ها وجود نداشت یا بسیار کم بود ولی در حال حاضر  از هر سه مراجعه کننده یک مراجعه کننده، دارای این بیماری است. بیماری های جنسی حدود ۹۰ درصد از طریق تماس های جنسی ناامن به وجود می آید. زمانی که در جامعه شیوع یک بیماری به شدت افزایش پیدا می کند، چند درصد باقیمانده که از راه های غیر جنسی به این بیماری مبتلا می شوند را نیز تحت شعاع قرار می دهد. ویروس کرونا نیز سیستم ایمنی بدن را کاملا مختل می کند. بعد از دوران کرونا سیستم ایمنی افراد بسیار آسیب پذیر شده و این باعث افزایش بیماری‌های جنسی شده است.

    چه عواملی موجب فراگیری این بیماریها در جامعه شده است و شما به عنوان متخصص چه راهکاری ارائه می دهید؟

    عدم آگاهی موجب شجاعت کاذب می شود. نوجوانان دچار بی پروایی هستند و در واقع نمی دانند که با برقراری رابطه دچار بیماری می شوند. اگر آموزش صحیح در سطح مدارس و خانواده ها داشته باشیم می توانیم از شیوع این بیماریها جلوگیری کنیم. والدین نباید از کلمه آموزش جنسی هراسی داشته باشند. البته منظور، پرداختن به آموزش رابطه جنسی نمی باشد. فراگیری آموزش جنسی را از سن چهارسالگی شروع می کنیم در واقع متناسب با سن کودک باید برخی از مباحث جنسی عنوان شود. به عنوان مثال: برای یک کودک پنج ساله فقط حریم خصوصی را آموزش دهیم، با شروع ۱۰ سالگی در رابطه با بلوغ آموزش را شروع کنیم، سن ۱۴ سالگی در حیطه رفتار پر خطر است و آموزش این که نوجوان چگونه از خود محافظت کند، صورت می گیرد. در نهایت در سن  ۱۷ سالگی باید به او یک رابطه امن را آموزش دهیم. پیشنهاد بنده این است که اگر خانواده ها قادر به انجام این آموزش ها نیستند، بهتر است توسط همکاران ما آموزش ببینند.

    راه های ارتباطی و ساعات کاری کلینیک خود را ذکر فرمایید.

    شهر قدس -میدان آزادی -خیابان شهید عالمی -سه راهی قدس -پلاک ۱۰۴ طبقه اول- واحد دو

    ساعات کاری: هر روز از ساعت ۴ بعدازظهر لغایت ۸ شب است. همچنین با جلسات مشاوره آنلاین نیز خدمت رسان مردم عزیز هستیم .

    شماره تماس:۰۲۱۴۶۸۱۴۵۹۴

    آدرس پیج اینستاگرام:

    @Dr.nedaekbatani

    سایت :

    https://zil.ink/dr.nedaekbatani

    برچسب ها

    دکتر ندا اکباتانی

    پزشک و متخصص

    بارداری

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "