اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر محمود سلیمانی دودران، متخصص پاتولوژی و مدیریت آزمایشگاه بهستون :

    افتخار انجام اولین آزمایش کرونا در البرز را داشتیم

    1402/4/28

    دکتر محمود سلیمانی دودران، سال ۶۵ وارد دانشگاه پزشکی قزوین شد و سال ۷۲فارغ التحصیل شد. در ایام تحصیل تحت تاثیر دکتر محمد رخشان که پزشکی حاذق و شناخته شده در حوزه پاتولوژی بودند، به رشته پاتولوژی علاقه مند شد و تخصص خود را در این شاخه از پزشکی اخذ و فعالیت حرفه ای خود را از سال ۷۸ آغاز نمود و تاکنون در مراکز مختلفی فعالیت داشته است . ایشان در حال حاضر مدیریت آزمایشگاه بهستون را بر عهده دارد. مجتمع پزشکی بهستون شامل بخش های: MRI، سی تی اسکن، سونوگرافی ، OPG، رادیولوژی ساده، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی درمانگاه شبانه روزی و به علاوه آزمایشگاه پاتوبیولوژی مولکولی و ژنتیکی می باشد. آزمایشگاه این مجموعه تخصصی، یک مجموعه کامل در سطح کشور است که شامل: پاتولوژی، کلینیکال و تشخیص مولکولی و ژنتیکی است. در همین زمینه روزنامه جام جم البرز با این پزشک متخصص و مدیر بسیار توانمند گفتگویی انجام داده است که در ادامه خواهید خواند:

    ضمن معرفی، در رابطه با نحوه ورود خود به رشته تخصصی پاتولوژی بفرمایید.

    بنده متولد سال ۱۳۴۷هستم. از افتخاراتم این است که در دبیرستان ماندگار البرز تهران تحصیل کرده ام . پس از اتمام تحصیل طب ، تقریبا می دانستم که در آینده در چه رشته ای به ادامه تحصیل خواهم پرداخت. بعد از طی دوران سربازی، ورودی سال ۷۴ دانشگاه تهران در رشته پاتولوژی بودم. سال ۷۸ بعد از فارغ التحصیلی از این رشته به طور اتفاقی به منطقه ساوجبلاغ آمدم و در این منطقه ماندگار شدم تا هم اکنون که در خدمتتان هستم.

    از مراکزی که فعالیت تخصصی داشتید و ویژگی های برجسته آنها توضیح دهید.

    اولین مرکزی که من و همکارانم جناب آقای دکتر حامدی و آقایان کمالی ، عربگری ، زنجانی و اکبری تاسیس کردیم آزمایشگاه مهر هشتگرد بود که در سال 1383 در شهر هشتگرد افتتاح شده است . مرکز دومی که جمعی از همکاران عالی قدر شامل متخصصین پاتوبیولوژی و همکاران PHD تاسیس نمودیم، آزمایشگاه بهستون کرج بود .

    همکاران گرامی من در آزمایشگاه بهستون عبارتند از سرکار خانم دکتر فراهانی متخصص پاتولوژی ، سرکار خانم دکتر یادگار، متخصص پاتوبیولوژی و فوق تخصص درماتولوژی ، سرکار خانم دکتر میرزائی PHD پزشکی مولکولی که در حال حاضر در حال گذراندن دوره تخصصی در آلمان هستند و سرکار خانم دکتر کاظمی که PHD خون شناسی هستند. همچنین آقای دکتر رضا محمدی متخصص PHD بیوشیمی پزشکی که از اساتید شناخته شده کشوری در زمینه کنترل کیفی و استاندارد سازی هستند و آقای دکتر حامدی که متخصص پزشکی مولکولی و آقای دکتر نوحی و آقای دکتر شریف زاده که ایشان هم متخصص پاتولوژی می باشند و جناب آقای دکتر بحرینی دکترای علوم آزمایشگاهی و آقای دکتر هرسینی و آقای دکتر عزیزی PHD ایمونولوژی همچنین سرکار خانم دکتر خدایی PHD میکروب شناسی پزشکی و سرکار خانم دکترتقی زاده PHD ژنتیک انسانی .

    مجموعه ای که در آن فعالیت داریم، از ۹ طبقه تشکیل شده است که ۵ طبقه آن بخش های درمانی و4 طبقه آن بخش زیرزمین است. البته به مرور زمان به تعداد پرسنل سیستم درمانی اضافه خواهد شد؛ این بخش تنها مختص کادر درمان است.

    آزمایشگاه بهستون برای تشخیص پاندمی کرونا در زمان شیوع چه اقدامات موثری انجام داد؟

    در ابتدای نیمه دوم سال 1398 با شروع پاندمی در جهان به همت آقای دکتر حامدی  و با اطلاع از وضع کلیه بیماری در سطح جهان ، مجموعه ما آمادگی لازم جهت شناسایی بیماری کووید 19 را که شامل سفارش پرایمرها و پروب های لازم بود را بعمل آورد وبا افتخار اعلام می نمایم که اولین مرکز شناسایی ویروس کرونا در استان البرز که خدمت عمومی به مردم ارائه نمود توسط گروه ما بود واین تجربه را در سال 1399 با صدور مجوز فعالیت آزمایشگاه بهستون کرج به این آزمایشگاه منتقل کردیم.

    در راستای پیشبرد اهداف آزمایشگاه بهستون چه اقداماتی انجام داده اید؟

    در این زمینه با تجهیز امکانات لازم بخش های فلوسیتومتری ، مولکولی و ژنتیک راه اندازی گردیده است و امیدوارم در این زمینه ها بتوانیم خدمات قابل قبول به همشهریان گرامی ارائه نمائیم .

    راه های ارتباطی با آزمایشگاه بهستون را ذکر فرمایید.

    نشانی: جنب بلوار هفت تیر- تقاطع کوچه شقایق- بعد از چهار راه کارخانه قند- نرسیده به چهار راه مصباح- نبش شقایق- مجتمع پزشکی بهستون

    شماره پذیرش:

    02634090290-09035023591-02634005310

    ساعت کاری همه روزه از ۶ صبح الی ۸ شب

     

    برچسب ها

    دکتر محمود سلیمانی دودران

    متخصص پاتولوژی

    مدیریت آزمایشگاه بهستون

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "