اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • عباس بدنی، مدیر هلدینگ املاک بدنی:

    ملک، یک ابزار تجاری است

    1402/4/31

    مشاور املاک، فردی است که به عنوان مشاور در حوزه خرید و فروش، اجاره و اجاره موقت املاک فعالیت می‌کند. این حرفه یکی از شاخه‌های اصلی حوزه مشاوره است و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به عنوان مشاوران املاک شناخته می‌شوند. مشاوران املاک عموماً دارای دانش و تخصص در زمینه‌های مرتبط با خرید، فروش و اجاره املاک هستند. در همین رابطه  روزنامه جام جم البرز با عباس بدنی، مدیر متخصص و متبحر هلدینگ املاک بدنی گفتگویی اختصاصی انجام داده است که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

    دیدگاه خود را در خصوص صنف املاک بیان کرده و بگویید چرا این شغل مناسب نسل جوان نیست؟

    شغل مشاور املاک یک شغل با سرمایه کم است که برای جوانان جذاب به نظر می‌رسد. اما این شغل، موفقیت بسیاری را به همراه ندارد. در حوزه ساخت و ساز، جوانان می‌توانند فعالیت‌های مختلفی را تجربه کنند، اما در حوزه مشاوره املاک، وضعیت کمی متفاوت است. این حرفه از دیرباز برای افراد با سابقه و تجربه بوده است و برای جوانان مناسب نیست. در واقع، برای آنان فعالیت‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد.
    در خصوص چالش ها و دغدغه های این صنف توضیح فرمایید.

    بنده با تلاش و پشتکار به این حرفه راه یافته ام. شغل مشاور املاک، صبر و حوصله زیادی می‌طلبد. یکی از مشکلات اساسی در این شغل، عدم ثبات نرخ‌ها می باشد. تورم در مدت زمان کوتاهی ممکن است نرخ‌ها را به شدت افزایش دهد و به همین دلیل، مشاوران املاک با مشکلاتی مواجه هستند. البته این مشکل تنها در حوزه املاک نیست و در حوزه‌های دیگر نیز وجود دارد.
    به نظر جنابعالی، سرمایه مشاوران املاک چیست؟

    سرمایه مشاوران املاک، اطلاعاتشان است. یک مشاور املاک می‌تواند با توجه به اطلاعات خود، سرمایه‌گذاری کند و یا به دیگران مشاوره دهد. در گذشته، ملک به عنوان یک ابزار تجاری مطرح نبود و حتی اگر کسی در یک خانه ساکن بود، آن را به عنوان یک خانه می‌شناخت. اما در حال حاضر، ملک به عنوان یک ابزار تجاری شناخته می‌شود.
    نقش رسانه را در حوزه فعالیت خود چگونه ارزیابی می کنید؟
    رسانه در این حوزه، تأثیر بسیاری دارد. اگر در رسانه‌های خبری، اخباری منتشر شود، باید از صحت آن اطمینان حاصل شود و حداقل ده درصد امکان وقوع آن وجود داشته باشد. یکی از علل شکست طرح مسکن مهر، عدم عمل به تعهدات و طولانی شدن زمان ساخت بود که با مشکلاتی مواجه شد.

    برچسب ها

    عباس بدنی

    هلدینگ املاک بدنی

    املاک بدنی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "