اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • وحید جوادی، مدیر فروش نمایشگاه اتومبیل پرویز:

    واردات خودرو با منفعت بسیاری همراه است

    1402/4/31

    نمایشگاه‌های خودرو در سراسر جهان به عنوان یکی از مهم ‌ترین رویداد های صنعت خودرو شناخته می ‌شوند و هر ساله هزاران نفر از علاقمندان به خودرو و این صنعت در این رویداد ها شرکت می‌کنند. نمایشگاه های اتومبیل نیز از جمله این رویداد های مهم است که همه  ساله در برخی از شهرهای دنیا برگزار می‌شود. در این نمایشگاه‌ها، شرکت‌های خودروسازی بزرگ و کوچک، جدیدترین محصولات و فناوری ‌های خودروسازی را به نمایش می‌گذارند و علاقه‌ مندان می‌توانند با آن‌ها آشنا شوند و از نزدیک با آن‌ها آشنایی پیدا کنند. در همین رابطه روزنامه جام جم البرز با وحید جوادی، مدیر فروش اخلاق مدار نمایشگاه اتومبیل پرویز گفتگویی اختصاصی انجام داده است که ماحصل آن را به تفصیل در ادامه می خوانید:

    در خصوص چالش ها و دغدغه های موجود در صنعت خودرو توضیح  فرمایید.

    در حال حاضر، چالش اصلی ما در مورد واردات و بی‌ثباتی دلار است. در صورتی که تکلیف واردات معلوم شود، قطعاً نصف این جمعیت می ‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. به عبارت دیگر، چرخ ماشین صنعت کشور در حال حرکت است و این کار به رونق بخش‌های دیگر اقتصاد نیز کمک می ‌کند. در حال حاضر، اعلام شده که واردات خودرو آزاد شده است، سال گذشته همین اعلان داده شده بود و 50 تا 60 هزار ماشین وارد شده، اما در خیابان ها هیچ خودرویی دیده نشد. این موضوع باعث شد که افراد  بسیاری امیدوار به واردات خودرو شده و ماشین خود را با قیمت پایین تر به فروش برسانند، اما به دلیل غیر شفاف بودن واردات، با افزایش قیمت، خساراتی متحمل شدند. برای مثال، فردی که یک ماشین ۲۰۶ داشت، آن را با امید تبدیل به دنا می کرد و با قیمت کمتر به فروش می رساند و مجبور به خرید پراید می شد. افراد زیادی فکر می کنند که واردات خودرو به ضرر ما تمام می شود اما بسیار پر منفعت است، در حالی که در غیر این صورت  بزرگترین ضرر شامل نمایشگاه داران می شود ، مثلا ماشین با قیمت ۳ میلیارد خریده ایم و به مبلغ ۴ میلیارد فروخته ایم، مسرور از اینکه ۱ میلیارد از این معامله سود کرده ایم اما یک هفته بعد همان ماشین  ۴ و نیم میلیارد شده است و ۵۰۰ میلیون ضرر کرده ایم. و همان ماشینی که  ۴میلیارد فروخته ایم را باید ۵/۴ میلیارد تومان خریداری کنیم.

     امید به واردات خودرو چه ضرر و زیانی را برای مردم به دنبال داشته است؟

    با توجه به عدم شفافیت در حوزه واردات، بسیاری از مردم به امید واردات خودروهای لوکس، سرمایه خود را در رویا فروشی‌های اینستاگرامی سپری می‌کنند. در صورتی که مسئولین نیز به همین منوال عمل می‌ کنند و به جای اعلام تکلیف واردات، با قول دادن خودروهای لوکس، تلاش می‌ کنند تا کار را به تعویق بیندازند. این رفتار باعث شده است که بسیاری از مردم به مشکل خورده و ضرر کنند.

    نقش رسانه را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

     رسانه‌ ها در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و باید به صورت صحیح و اصولی، اطلاع ‌رسانی کنند. در واقع، رسانه‌ ها نسبت به ما اطلاعات بیشتری دارند و باید واقعیت‌ها را بیان کنند تا مردم آگاه شوند. صنعت خودرو در کشور ما در حال پس‌رفت است و به جای رشد، هر روز قدرت خود را از دست می‌دهد. در حالی که در سراسر جهان، صنعت خودرو در حال رشد است، ولی در کشور، ما به دنبال افزایش قیمت‌ها هستیم. 

    برچسب ها

    وحید جوادی

    نمایشگاه اتومبیل پرویز

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "