اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • مجتبی زمان پناه ،مشاور دپارتمان املاک صبا :

    آشنایی با الفبای مذاکرات و متدهای روز بازاریابی در صنف املاک ضرورت دارد

    1402/4/31

    دپارتمان‌های املاک در واقع یک سازمان بزرگتراز املاک های سنتی محسوب میشوند. آژانس املاک دپارتمانی از بخش‌هایی تشکیل شده که در هرکدام، کارمندان بصورت تخصصی خدمات رسانی می کنند. دپارتمان های املاک بصورت تخصصی به مشتریان هربخش رسیدگی می کنند، مسلم است که  واحد فروش و اجاره تجاری و مسکونی با یکدیگر تفاوت دارند به همین علت مشاوران هربخش باید اطلاعات و مهارت های مختص به آن حوزه را داشته باشند تا معاملاتی که در دپارتمان صورت می گیرد نتیجه بخش تر باشند.

    هدف اصلی دپارتمان‌ها تخصصی کردن فعالیت‌ها، ساده‌ کردن فعالیت‌ها، بالا رفتن راندمان کاری و نظارت دقیق‌تر بر عملکردهاست که توسط مدیران ارشد هدایت و مدیریت می‌شوند. از این رو روزنامه جام جم البرز با مجتبی زمان پناه ،مشاور مجرب دپارتمان املاک صبا گفتگویی اختصاصی و ویژه انجام داده است که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

    ضمن اشاره به سوابق تخصصی خود، بگویید عوامل جذب مشتری را در چه فاکتورهایی می دانید؟

    بنده به مدت ۳۰ سال است که در این شاخه کاری مشغول به کار هستم. به نظر من صداقت مهم ترین عامل جذب مشتری است .

    مشاورین بنده چند نوع آموزش می‌بینند یکی از این آموزش ها دوره تخصصی املاک و مستقلات است.

    مسأله دوم مسأله روانشناسی است که یک علم بسیار گسترده است و باید طی چندین سال این مسائل را با تجربه عملی آموزش ببینند. آشنایی با الفبای مذاکرات، متد های روز بازاریابی، قانون املاک و صداقت در صنف املاک موثر ترین عوامل است که مشاورین ما این ها را تجربه می‌کنند.

    شهرک واوان برای سرمایه گذاری از چه پتانسیل هایی برخوردار است؟

    شهرک واوان یک شهرک مهندسی ساز است که قبل از انقلاب پروژه اش شروع شده است  و در حال حاضر هم با جمعیتی در حدود ۱۲۰هزار نفر دارای کامل ترین مجموعه های آموزشی ورزشی و خدماتی است ،خیابان های بسیار بزرگ دارد ،اکثر ساکنین کارمند هستند،به دلیل خیابان بندی های انجام شده حجم ترافیک زیاد نداریم.

    دسترسی از تهران جاده ساوه اتوبان قم است که دسترسی راحتی دارد ۴۰ دقیقه با تهران فاصله داریم  اکثرا در این منطقه مجتمع های با کیفیت بالا ساخته می شود به همین علت به خریداران پیشنهاد می دهیم اگر حومه شهر مدنظرشان است  این منطقه را در نظر بگیرند.

    جهت بهبود شرایط موجود در اخذ مالیات بر ارزش افزوده چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟

    طبق فرمایشات همکار گرامی آقای ایزد پناه، پیشنهادی در این حوزه دارم؛ دستگاه کارتخوانی که در نانوایی ها وجود دارد، مشتری کارت می کشد و دولت هزینه آرد را برداشته و مابقی آن به نانوایی باز می‌گردد. باید چنین دستگاهی به صنف املاک نیز اعطاء شود. با توجه به موارد گفته شده، پول مشتری به حساب ما واریز می شود، دولت بابت آن هزینه ای را کسر می‌کند و همچنین سر سال نیز به علت کارکرد، هزینه ای جداگانه پرداخت می شود.

    از چه طریقی می توان نسبت به وضع موجود خرده گرفت؟

    اگر اعتراضی داشته باشیم باید از طریق نامه نگاری اقدام کنیم که شش الی هفت ماه زمان می برد و مانع تراشی های بسیاری وجود دارد. در نهایت مجبور به پرداخت همان دارایی می شویم.

    کشور ما در صنعت ساختمان سازی در چه جایگاهی قرار دارد؟

    از لحاظ کیفی صنعتمان بسیار عقب تر است ولی طی چند سال اخیر حمایت هایی صورت گرفته و موجب بهبود شرایط شده است. در صنعت ساختمان سازی نیز پیشرو هستیم اما باز هم فاصله و خلاهایی احساس می شود. بنابراین باید به تولید کننده ها توجه بیشتری داشته باشیم. با اعطای تسهیلات بلند مدت مشوقشان باشیم و در گام بعدی از آنها انتظار عملکرد داشته باشیم. زمانی که قدمی در این راستا برداشته نشود نمی توان توقع بیجا داشت.

    برچسب ها

    مجتبی زمان پناه

    دپارتمان املاک صبا

    املاک صبا

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "