اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • زهرا ویلانی، مدیر آموزشگاه آشپزی و شیرینی پزی:

    رسیدن به درآمد میلیونی در آموزشگاه ویلانی

    1402/5/7

    آموزشگاه ویلانی از جمله آموزشگاه‌های شاخص منطقه شمال غربی تهران به شمار می‌رود. این آموزشگاه با قدمت بیش از ۱۵ سال در زمینه آموزش آشپزی و شیرینی پزی در حال فعالیت است. زهرا ویلانی مدیر مجرب آموزشگاه دارای بالاترین سطح مدرک آشپزی (مستر شف) در ایران و QIA از کشور انگلستان و همچنین چندین گواهینامه فنی و حرفه‌ای می‌باشد. اشتیاق فراوان به هنر آشپزی اهتمام به یادگیری را از همان سنین نوجوانی در وی ایجاد کرد به طوری که با کسب موفقیت آمیز اکثر مدارک مرتبط هم اکنون مشغول  آموزش به علاقمندان این رشته هنری می‌باشد. زهرا ویلانی در آموزشگاه تحت مدیریت خود همواره در تلاش است تا محتوای پربار و به روزی را به هنرجویان ارائه نماید. شایان ذکر می‌باشد که این بانوی خوش قلب و خوش طینت در میان تمام مدیران مصاحبه شونده تنها فردی بوده که آمادگی آموزش به معلولان را اعلام نموده است. بدین جهت روزنامه جام جم البرز تقدیر ویژه‌ای از این استاد هنرمند و متبحر خواهد داشت. در ادامه خبرنگار جام جم البرز گفتگویی را با این استاد ساعی و مشتاق یادگیری و آموزش انجام داده است که در ذیل می‌خوانید:

    در راستای پیشبرد امر آموزش بفرمایید فعالیت آموزشگاه ویلانی چگونه تعریف می‌شود؟

    در حال حاضر در فضای مجازی برای تهیه انواع مختلف غذاها، تعداد زیادی دستور پخت نوشته شده است. اما نکات حائز اهمیت بسیاری هم وجود دارد که در روش‌های ارائه شده نادیده گرفته می‌شود. در واقع هنرجویان با شرکت در کلاس‌های آموزشی هزینه می‌کنند تا این نکات اصلی در پخت و پز را فرا بگیرند. از این بابت برای من مهم است که هنرجویان در پایان دوره‌های آموزشی بتوانند به سطح حرفه‌ای برسند.

    در خصوص ارتباط یادگیری هنرآموزان و جبران هزینه‌های آموزش و افزایش درآمدزایی توضیح دهید.

    هزینه‌ای که هنرجویان صرف یادگیری و آموزش می‌کنند در صورت شروع به کارظرف مدت کمتر از یک ماه باز خواهد گشت. آشپزی موضوعی است که هر روز با آن در ارتباط هستیم از طرف دیگر تمایل به سفارش غذا برای میهمانی‌ها و محافل روز به روز بیشتر می‌شود. برای نمونه غذای فینگر فود به دلیل زیبایی و جلوه بخشیدن به میزهای مهمانی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است ضمن اینکه قیمت بالایی هم دارد مثلاً قیمت یک دیس حاوی ۱۰ نوع فینگر فود حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان می شود. این در حالی است که هزینه مواد اولیه آن حداکثر یک میلیون و نیم تومان خواهد بود. بنابراین در صورت کسب مهارت با انجام کار راحت سود فراوان عاید می گردد. البته قصد کاستن ارزش کار را ندارم اما در کل دشواری و خستگی تهیه غذای فینگر فود نسبت به غذاهای دیگر مانند کباب به مراتب کمتر است.

    ضمن اشاره به سوابق تخصصی خود بفرمایید، چه دوره‌هایی در آموزشگاه تحت مدیریت سرکار عالی برگزار می‌شود؟

    من جزو اولین مربیانی بودم که آشپزی برای کودکان را شروع کردم . از سن ۴ سال به بالا نیز خلاقیت و دست ورزی و استعداد یابی را در داخل کلاس انجام می دهیم. خود کودک با خمیر، کار انجام می دهد، شیرینی و خمیر پیتزا می پزد، دسر درست می کند و همه کارها را با دست خود در کلاس انجام می دهد و بنابراین کلاس به صورت ورکشاپ برگزار می شود. در تمام زمینه‌ها از جمله کیک پزی، شیرینی پزی  درجه یک و دو، فست فود، کافی شاپ، سوسیس و کالباس، کباب تخته کاری و... آشپزی درجه ۱ و ۲ آموزش صفر تا صد انجام می پذیرد. دوره های آموزشی آموزشگاه از قبیل

    آشپزی درجه یک و دو،شیرینی پزی درجه یک ودو، کیک های مدرن، قنادپایه، ترساز، فست فود، فینگرفود، کافی شاپ، نان های حجیم و نیمه حجیم، آشپزی سنتی، غذاهای ترکی، آشپزی ملل، دسرها، آشپزی کودکان، سوسیس وکالباس و... می باشد.

     مدت زمان این دوره‌های آموزشی حدود یک ماه و نیم به طول می‌انجامد که با اضافه شدن پروسه دریافت مدرک حداکثر ۲ ماه زمان می‌برد.

    گواهینامه با اعتبار فنی و حرفه‌ای به هنرجویان ارائه می‌گردد که در صورت تمایل به مهاجرت قابلیت ترجمه را نیز دارد. شاید بتوان گفت تقریباً ۸۰ درصد هنرجویان به هدف مهاجرت در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، زیرا به مدرک معتبر نیاز دارند. همچنین با این مدرک معتبر می‌توانند بین ۱۵۰ تا  ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال زایی دریافت نمایند.

    راه های ارتباطی و ساعت کاری  آموزشگاه ویلانی را ذکر فرمایید.

    نشانی: شهران شمالی، میدان دوم، خیابان یکم، جنب بانک تجارت، ساختمان محمد

    شماره تماس: 09127557492

    ساعت کاری: 9 صبح الی 8:30 شب

    پیج آموزشی: @zcheef

     

     

     

    برچسب ها

    زهرا ویلانی

    آموزشگاه ویلانی

    آموزشگاه آشپزی و شیرینی پزی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "