اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • امام جمعه شهر مهستان:

    جهاد تبیین مبنای همه جهادها محسوب می‌شود

    1402/5/7

    به گزارش خبرنگار جام جم از شهر مهستان: حجت الاسلام والمسلمین صفدری،امام جمعه شهر مهستان در خطبه‌های نماز جمعه شهر که در مصلای این شهر اقامه شد، اظهار کرد: عاشورا محصور در یک زمان و مکان خاص نیست بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است و این همان معجزه بیانی پیغمبر اسلام(ص) است که فرمود آن لقتل الحسین حراره فی قلوب المومنین لاتبرد ابدا شهادت امام حسین علیه السلام حرارت و سوز و آتشی قرارداده که گذشت زمان و حوادث آن را سرد نمی کند.

    از ابعاد این سوز و حرارت این است که ایجاد فرصتی بی ‌نظیر برای روشنگری بصیرت افزایی و معرفت آموزی و جهاد تبیین برای جبهه حق است. در واقع حماسه حسینی دو مرحله اساسی داشته و دارد. مرحله عملیاتی اش تا عصر روز عاشورا تمام شد و مرحله دوم که مرحله جهاد تبیین و زنده نگه داشتن خط فکری عاشورا است که به زعامت امام سجاد علیه السلام و پرچمداری حضرت زینب کبری سلام الله علیها آغاز شد و تا روز قیامت ادامه دارد دلیل اصلی زنده ماندن رشد و رواج فرهنگ عاشورا وابسته به پویایی و مانایی همین مرحله دوم یعنی جهاد تبیین سجادی و زینبی است. جهاد تبیین مبنای همه جهادها محسوب می‌شود. جهاد تبیین راه‌انداز و به عبارت دیگر آغازگر بقیه جهادهاست. با جهاد تبیین است که جهاد خدمت‌رسانی جهاد اقتصادی جهاد با جبهه کفار شکل می‌گیرد.

    خطبه دوم

    روز عاشورای حسینی روز عزای آل الله روز حزن اهل بیت و همه مومنین و مومنات را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم عرض تسلیت و تعزیت دارم. همچنین روز شهادت حضرت زین العابدین امام سجاد علیه السلام را تسلیت تعزیت عرض می‌کنم. امیدوارم با عزاداریی‌های خود مورد عنایت و توجه حضرت سیدالشهدا قرار گیرد و انشاالله زیارتش را هرچه زودتر نصیب همه عاشقانش بگرداند و شفاعتش در آخرت شامل حال همه مومنین و مومنات و عاشقان حضرت بگردد

    چون قرار است خطبه کوتاه باشد که به مراسمات خود برسید چند نکته کوتاه بیان می‌کنم.

    در حدیث قدسی خدای متعال ۱۰ مورد را به عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان فرموده است که در بین این ده عنوان دو مورد یکی عاشورا و یکی نماز جمعه معرفی شده است که امروز در این سال قمری این دو عنوان تقارن زمانی پیدا کرده‌اند در روایات روایات هم روز جمعه هم روز عاشورا از روزهایی معرفی شده‌اند که ظهور امام زمان عجل الله در آن روزها اتفاق می‌افتد. امسال تقارن این دو روز با ایام سالروز احیا نماز جمعه در جمهوری اسلامی و روز نماز جمعه نیز یعنی ۵ مرداد همزمان شده است. نماز جمعه هم تکلیف است و هم آثار سیاسی اجتماعی و حتی خدماتی و رفاهی برای کشور هر منطقه‌ای که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود دارد. سعی کنید بدون دلیل موجه نماز جمعه را ترک نکنید. هیچ عملی و هیچ عبادتی و هیچ کاری در روز جمعه به اهمیت نماز جمعه نیست و نمی‌تواند جایگزین نماز جمعه شود

    ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است. با اعلام پیوستن ۱۰ هزار نظامی ذخیره از ۴۰ یگانه ارتش رژیم صهیونیستی به صفوف مخالفان رئیس ستاد مشترک این رژیم نسبت به نابودی توان ارتش هشدار داد.  این یکی از آثار اقدامات نتانیاهو در تغییر قانون به نفع دولت خودش است.

    عربستان و امارات عربی در یک دهه گذشته روابط بسیار صمیمانه با هم داشته‌اند و در کنار رقابت منطقه‌ای بسیاری از سیاست‌های خود را با دیگران هماهنگ می‌کردند اما به نظر می‌رسد عمر این رابطه دوستانه رو به پایان است. این دو کشور وارد دوره تنش و اختلافات شده‌اند یکی از مصادیق این اختلافات غیبت های مکرر بن زاید در نشست‌های یک سال اخیر شورای همکاری خلیج فارس است. یک روزنامه عربی می‌گوید بن سلمان به خبرنگاران سعودی گفته است که امارات از پشت به عربستان خنجر زده و هشدار داده که ابوظبی خواهد دید که من چه کاری می‌توانم انجام ببدهمبه همین دلیل ولیعهد سعودی فهرستی از خواسته‌های خود را به ابوظبی فرستاده و تهدید کرده که اگر امارات به تضعیف عربستان در منطقه ادامه دهد این کشور اقدامات تنبیهی علیه متحد منطقه‌ای خود انجام خواهد داد.

     

    برچسب ها

    امام جمعه شهر مهستان

    حجت الاسلام والمسلمین صفدری

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "