اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • معصومه جمالی و مریم پورافشاری مدیران آموزشگاه زیبایی و مراقبت رزا تاکید کردند:

    ضرورت تغییرات در ارائه خدمات بیمه ها در راستای تقویت آموزشگاه های مراقبت و زیبایی

    1402/5/8

    افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با معصومه جمالی و مریم پورافشاری ، مدیران آموزشگاه زیبایی و مراقبت رزا جلب می ‌نماییم:

    در حیطه فعالیتتان به عنوان مدیر  آموزشگاه زیبایی و مراقبت با چه چالش هایی مواجه هستید؟

    چالش‌های بسیاری در این زمینۀ کاری وجود دارد. ما زنان سرپرست خانوار هستیم و با اینکه زیرنظر سازمان فنی‌ و حرفه‌ای و ادارۀ کار و امور اجتماعی فعالیت می‌کنیم، اما بیمه نیستیم. در شرایطی که ‌کار، بسیار طاقت‌فرسا است، نیاز به حمایت بیشتر وجود دارد. همچنین تغییرات در ارائه بیمه‌ها ضرورت دارد.

    فراگیری تخصصی این رشته برای هنرآموزان جهت درآمد زایی و اشتغال چه مزایایی دارد؟

     در آموزشگاه زیبایی و مراقبت رزا دو رشته مهم را تدریس می کنیم. هنرآموزان با صرف هزینه پایین و متریال کم، می توانند دوره های آموزشی را بگذرانند. آنها پس از سپری کردن این دوره ها قادر خواهند بود جذب بازار کار شوند و به درآمد زایی رسند. آموزش عملی و تئوری کاشت ناخن در فنی‌ و حرفه‌ای وجود دارد و پنج سال زمان می‌برد تا فرد به یک ناخن‌کار حرفه‌ای تبدیل شود. اما گفته می شود که کاشت ناخن حرام است. در صورتیکه اگر می‌خواهند رشته‌ای را حذف نمایند، باید جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود. در واقع اکثر افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، خرج خانواده را می‌دهند و باید مورد حمایت جدی تر قرار گیرند.

    لوازم آرایشی مورد استفاده در آموزشگاه عمدتا تولید کدام کشور است و آیا برای تهیه این لوازم، با مشکل خاصی مواجه هستید؟

    کشور ما رتبۀ نخست را در استفاده از لوازم آرایشی به خود اختصاص داده است. خانم‌های ایرانی از نظر مصرف مواد آرایشی، حرف اول را در دنیا می‌زنندلوازم آرایشی موجود در کشور، همه وارداتی و عمدتا از چین و دیگر کشورها وارد می‌شود. لوازم آرایشی چینی کیفیت مطلوبی ندارد ولی محصولات ایتالیا و اسپانیا کیفیت بالایی دارند. من نسبت به کالاهای ایرانی تعصب خاصی دارم؛ اما اگر محصولات ساخت داخل باکیفیت تولید شود، بسیار بهتر است. جالب است که بگویم ۸۰ درصد خانم‌های ایرانی به صورت شبانه روز با لوازم آرایشی در ارتباط می باشند، که انجام عمل‌های زیبایی نیز به این مورد اضافه شده است.

    مضراتی که در این حوزه به مردم آسیب وارد می کند چیست؟ و رسانه تا چه اندازه جهت آگاهی و اطلاع رسانی می تواند موثر عمل نماید؟

    عده‌ای از افراد هستند که بدون پروانۀ کسب فعالیت می کنند. این مراکز به شدت می توانند باعث آسیب به مردم شوند. مثلاً دستگاه لیرز و فیشیال و لوازم پزشکی که در سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود ضررهای بسیاری جدی ایجاد می‌کند. در این راستا رسانه تأثیر بسزایی دارد و می تواند مردم را از وجود این مضرات آگاه سازد

    برچسب ها

    معصومه جمالی

    مریم پورافشاری

    آموزشگاه زیبایی و مراقبت رزا

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "