اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر اکرم قرامحمدی، جراح و متخصص زنان و زایمان:

    خانواده‌ ها نسبت به فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند

    1402/5/8

    شیوع ویروس HPV یکی از چالش ها و معضلات جدی در جامعه امروز ما به شمار می رود. لذا همراه با افزایش این بیماری، اطلاع رسانی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان به شدت ضرورت پیدا کرده است؛ از این رو جهت ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان متخصص و متعهد کشورمان گفتگوی اختصاصی داشته باشیم؛ در ادامه توجه شمارا به مصاحبه با‌‌ دکتر اکرم قرامحمدی جراح و متخصص زنان و زایمان جلب می‌نماییم:

    در حوزه پزشکی چه مشکلات و دشواریهایی وجود دارد، نمونه بارز آن در حال حاضر چیست؟

    در رشته پزشکی زنان و زایمان، به دلیل حساسیت بالای آن، با مشکلات فراوانی روبرو هستیم. یکی از چالش های مهمی که در این حوزه با آن مواجه می باشیم، شیوع ویروس HPV استبنده در پانزدهمین سال فعالیت خود به عنوان جراح و متخصص زنان هستم، در ابتدای دوره فعالیتم ممکن بود هر ۲ تا۳ماه یکبار با فرد آلوده به ویروس HPV یا دارای زگیل تناسلی مواجه شوم ولی در حال حاضر روزانه با یک یا چند مورد مبتلا مواجه هستم.

    متاسفانه باید بگویم در حال حاضر شیوع این بیماری به شدت افزایش یافته و به نظر بنده افزایش شیوع این ویروس یکی از معظلات جدی در جامعه ما بشمار می آید.

    نقش رسانه جهت ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به عموم مردم را چگونه ارزیابی می کنید؟

    نقش رسانه ها در این زمینه بسیار مهم است. رسانه می‌تواند نقش بسزایی در اطلاع ‌رسانی درباره شیوع این بیماری، راه‌های انتقال و روش های پیشگیری از آن ایفا نماید.

    این بیماری خطرناک اکثرا از چه طریقی سرایت می کند؟

    این بیماری بیشتر از طریق روابط جنسی منتقل می ‌شود. همچنین شیوع روابط جنسی در دوره نوجوانی و افزایش روابط جنسی خارج از قوانین و مقررات، در افزایش شیوع این بیماری بسیار تاثیر گذار است. با این اوصاف در آینده، شاهد افزایش سرطان دهانه رحم، ناحیه تناسلی، مقعد، حلق و حنجره و سر و گردن خواهیم بود که ارتباط مستقیمی با این ویروس دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که راه‌های انتقال و پیشگیری از این بیماری به جامعه آموزش داده شود. جامعه باید به این آگاهی برسد که روابط جنسی خارج از قوانین و مقررات در سنین کم چه تبعات خطرناکی می تواند به دنبال داشته باشد.

    توصیه شما به عنوان پزشک متخصص در این حوزه به خانواده ها برای محافظت از فرزندان خود چیست؟

    در این ارتباط توصیه می‌شود خانواده‌ ها نسبت به فرزندان خود توجه بیشتری داشته و کنترل دقیق تری بر رفتار آن‌ها اعمال نمایند. به بانوان نیز توصیه می‌شود با آگاهی بیشتر به شکل جدی، روش‌های غربالگری برای جلوگیری از این بیماری را انجام دهند. البته برای جلوگیری از پیشرفت و افزایش ابتلا به این بیماری، واکسن HPV بسیار موثر است و در کشورهای پیشرفته جزو واکسیناسیون ملی محسوب می شود که از سنین پایین انجام آن را آغاز می کنند. این واکسن به شدت میزان ابتلا به ویروس و سرطان‌های مرتبط با آن را کاهش می دهد. در این راستا در کشور ما نیز انتظار می رود مسئولین مربوطه توجه بیشتری را لحاظ نمایند.

     

     

    برچسب ها

    دکتر اکرم قرامحمدی

    متخصص زنان

    زایمان

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "