اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • گلاره طهاری، مدیر آموزشگاه مراقبت و زیبایی ره آفرین:

    همه افراد در حرفه مورد علاقه خود باید کارآفرین باشند

    1402/5/8

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ گلاره طهاری، مدیر  خلاق آموزشگاه مراقبت و زیبایی ره آفرین جلب می ‌نماییم:

    در خصوص مشکلات موجود درزمینه آموزش و زیبایی توضیح فرمایید.

    مشکلاتی در حوزه آموزش و کارآموزی وجود دارد، اما هر کسی که به عنوان یک مربی کارآفرین فعالیت خود را آغاز می ‌کند باید به این حرفه علاقه‌ مند باشد و مشتاق باشد که دانش و تجربیات خود در اختیار کسانی که می ‌خواهند کارآفرین شوند، قرار دهد و به آنها کمک کند تا به درآمد برسند. در حوزه کارآفرینی، اگر شخصی به زمینه کاری خود علاقه‌ بیشتری داشته باشد، باید به عنوان یک کارآفرین فعالیت کند و نه به عنوان یک آرایشگر، زیرا آموزش مناسبی برای کارآفرینی در زمینه آرایشگری وجود ندارد.

    یکی از مشکلات دیگر که در حوزه آموزش وجود دارد، اختلاف قیمت آموزش است. برخی افراد در سالن های زیبایی با قیمت بالا و بدون داشتن دوره مربی‌ گری آغاز به آموزش می‌ کنند در حالیکه یک آرایشگر مبتدی نمی ‌تواند مانند یک مربی آموزش ‌دیده به صورت شایسته مطالب را به هنرآموزان خود منتقل کند. به بیان دیگر، برای موفقیت در حوزه آموزش، شخص باید عاشق این حرفه باشد.

    علاوه بر مشکلات مزیت های این حرفه را نیز بازگو کنید.

    مزیت لذت بخش این حرفه این است که می ‌توان به هم ‌جنس و هم‌ نوع خود کمک کرد تا آنان نیز به درآمد برسند و بتوانند مستقل شده و خانه و خانواده خود را اداره کنند. در حوزه کارآموزی، در فصل تابستان اکثر کارآموزان رنج سنی پایین مثل ۱۵ سال دارند، اما هنرآموزان با سن بالای ۵۰ سال را هم داشته ‌ایم، به صورت کلی محدوده سنی متقاضیان بین۳۰ الی ۴۰ سال است.

    بنظر سرکار عالی جنس و کیفیت وسایل مورد نیاز در روند آموزش و یادگیری تاثیر گذار است؟

    وسایل داخلی یا خارجی در کارآموزی اثربخشی چندانی ندارند، زیرا می‌ توان آموزش داد و برندهای مختلف را معرفی کرد. اما متریال خارجی و برند در حوزه کار آموزش می‌ تواند بسیار تأثیر‌گذار باشد، زیرا کیفیت بهتری دارد. به عنوان مثال، در مورد میکاپ، اگر زیرساز کار یک برند خارجی و با کیفیت باشد، بسیار بهتر از یک برند تقلبی در بازار داخلی عمل می‌ کند. همچنین، یک انتخاب خوب از ابزارهای آموزشی می‌ تواند به کیفیت آموزش کمک کند. به طور کلی، برای موفقیت در حوزه آموزش و کارآموزی، به دانش و تجربه کافی در زمینه مورد نظر نیاز است، همچنین باید علاقه ‌مند به این حرفه باشید و به دانش آموزان یا هنرآموزان خود ارزش افزوده دهید تا در کار خود به موفقیت برسند.

    نقش رسانه ها در این زمینه به چه صورت است؟

    رسانه ها در این زمینه بسیار تاثیر گذار می باشند، زیرا اطلاع رسانی های زیادی می توان توسط آن ها برای افراد علاقه مند به این حرفه انجام داد.

    برچسب ها

    گلاره طهاری

    آموزشگاه مراقبت و زیبایی ره آفرین

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "