اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر سید محسن میر ابوطالبی، اپتومتریست و مدیر مرکز طوس اعلام کرد:

    ارائه بهترین و کامل ترین تجهیزات اپتومتری کشور در مرکز طوس

    1402/5/14

    جناب آقای سید محسن میر ابوطالبی ، اپتومتریست و مدیر مرکز طوس دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی در رشته اپتومتری هستند .ایشان تحصیلات تکمیلی خود را در رشته MBA ادامه داده و مدیر مرکزطوس می باشند ، این مرکز یکی از چندین مراکز مجهز در اسلامشهر می باشد که با تعدد و تنوع فریم های طبی و آفتابی، انواع عدسی های تخصصی، لنزهای نرم و سخت و همینطور دستگاه های پیشرفته تشخیصی به مراجعین خود در انتخاب مناسب ترین درمان برای رفع مشکلات عیوب انکساری چشم یاری می رساند.

    به  گفته ایشان اهمیت تشخیص درست در درمان از الویت هشتاد درصدی برخوردار است؛ بنابراین دقت لوازم وتجهیزات مورد استفاده در تشخیص و درمان از عوامل موثر بهبودپذیری است . تجهیزات کامل و ارائه راهکارهای دقیق در مرکزطوس به همراهی کادر متخصص این مرکز را به یکی از مدرن ترین و پرمراجع ترین مراکز در سطح منطقه تبدیل کرده است که این موضوع مارا برآن داشت تا با این اپتومتریست توانمند مصاحبه ای انجام دهیم که بخشی از آن را با شما به اشتراک می گذاریم :

    در خصوص فعالیت ها و خدمات قابل ارائه در مرکزطوس توضیح دهید.

    مرکزطوس هم اکنون در حوزه تشخیص و تجویز عیوب انکساری (استیگماتیسم ، تنبلی ، انحرافات و... ) و درمانهای وابسته ازجمله لنز و عینک فعالیت دارد. تشخیص در این مرکز با دستگاه های به روز بین المللی و بر اساس جدیدترین اِلمان های علمی صورت می گیرد.

    میزان رضایت مندی مراجعه‌کنندگان را چگونه ارزیابی می کنید؟

    یکی از استراتژی های مهم در مرکزطوس توضیح کامل مشکل و دلیل بیماری برای بیماران است چرا که آنان به این شفاف سازی برای تصمیم درست نیازدارند، هیچ فردی به بیماری خوشامد نمی گوید اما اگرچه بیمار از داشتن عارضه احساس ناراحتی می کند اما پس از بررسی معایب و مزایا تصمیم صحیح را برمبنای راهنمایی متخصصین ما انتخاب کرده و در نهایت پس ازرضایت مرکزما را به افراد دیگر معرفی می کنند. تعدد معرفین در این سالیان بیانگر صحت این موضوع است .

    دیدگاهتان را در مورد انجام لیزر و حذف عینک بفرمایید.

    علم در حال پیشرفت است و لیزر یکی از حوزه های جدید علم است که مانند چاقوی دو لبه عمل می کند. ازسالیان دور در حرفه پزشکی و فنون وابسته به آن دیدگاهی وجود دارد مبنی بر اینکه مراحل درمان تا حد امکان بهتر است غیرتهاجمی بوده و کمتر به بدن و کارکرد طبیعی آن دست زده شود، علیرغم این موضوع ما علاقه‌مند به پیشرفت، بهبود زندگی و افزایش رفاه حال بیماران هستیم که یکی از عوامل کاهش دهنده این رفاه استفاده ازعینک است؛ برای حل نقیضین موجود با توجه به شرایط فردی به ترتیب الویت های فرد و الویت های سلامتی معایب و مزایا بررسی و در نهایت انتخاب مناسب اتخاذ می شود .

    چه راهکاری را در این خصوص پیشنهاد می دهید؟

    در حال حاضر در این مرحله از تحقیقات انجام شده حتی‌الامکان با رعایت اخلاق حرفه ای تلاش می کنیم ضمن کار روی چشم استفاده از عینک را حذف نماییم طبیعتا روند کارآهسته پیش می رود اما همچنان نتیجه بخش است. این شیوه درمان هنوز کامل نیست اما با بررسی و تحقیقات سعی در ارتقاء سطح کیفی آن داریم با این اوصاف در زمان و مکانی که هم اکنون قرار داریم، نه می توان گفت راضی هستیم و نه ناراضی، در واقع چنانچه روش بی‌نقصی وجود داشت پروژه های تحقیقاتی متوقف می شد و برای پیشرفت تلاشی صورت نمی گرفت ؛ ما باید ضمن بهره مندی از شیوه های به روز خطاها را نیز مرتفع سازیم چرا که علم در این حوزه کامل نیست ، گرچه روز به روز شاهد پیشرفت علوم در تمام حوزه ها هستیم اما با این وجود همانطور که در خصوص عینک عنوان کردم ، نقصان و ضعف عینک این است که استفاده از آن راحت نیست. در کل طبق فرضیه ای که عرض کردم ترتیب بندی مورد نظر شامل استفاده ازعینک ، لنز و نهایتا جراحی می باشد. اما در صورتیکه بیمار از نظر روانی فرد ریسک پذیری باشد بالعکس این روند اقدام می کند ، یعنی  در مرحله اول جراحی انجام می شود سپس لنز مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت عینک را انتخاب می نماید.

    مخاطبان جام جم البرز چگونه می‌توانند به مرکز طوس مراجعه داشته باشند؟

    نشانی:اسلامشهر-ابتدای باغ فیض -کوچه اول(کوچه شهید پورحسین) -پلاک ۶۹ -مرکزطوس

    تلفن: ۰۲۱۵۶۳۶۸۱۱۱

    ساعت کاری ۴ عصر تا ۸ شب

     

    برچسب ها

    دکتر سید محسن میر ابوطالبی

    اپتومتریست

    مرکز طوس

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "