اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • مریم نویدی، مدیر کانون تاکید کرد:

    استعداد یابی و تقویت هوش در کانون کودکان هوشمند فرزانه

    1402/5/14

    پرورش دقت، ایجاد تمرکز، افزایش سرعت و توان هوشی و همچنین شکوفایی استعداد کودکان، مجموعه سرفصل های مهمی است که در کانون کودکان هوشمند فرزانه انجام می پذیرد. این کانون با مدیریت مریم نویدی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و در سال دوم به عنوان برند هوشمند فرزانه در کشور ثبت گردید.

     به منظور آشنایی بیشتر فعالیت های این کانون آموزشی، خبرنگار جام جم البرز مصاحبه ای را با مریم نویدی، به نمایندگی دیگر مدیران، آقای پدرام نویدی و سرکار خانم فرزانه قدمی مهیا کرده است که در ذیل می آید:

    هدف شما از تاسیس کانون کودکان هوشمند فرزانه چه بوده است ؟ ارزیابی تان را در حال حاضر از روند کار بفرمایید.

    بنده به همراه برادرم پدرام نویدی و مادرم فرزانه قدمی این مجموعه را هدایت می کنیم. در سال های ابتدای تاسیس کانون، فقط به عنوان یک مربی تدریس می کردم. ولی از آن جایی که نمی خواستم فعالیتم محدود به مربیگری باشد و از سوی دیگر همیشه دوست داشتم مبحث کتاب ها را تغییر و حجم شان را کمتر کنم لذا اقدام به چاپ کتاب نمودم. در واقع با کاهش حجم کتاب، افزایش یادگیری کودکان نیز بهتر و بیشتر می شود. هم اکنون ۱۲ جلد کتاب در این حوزه چاپ کرده ام .در هر کلاس ما باید یک کتاب و یک مبحث آموزشی را توضیح داده و وارد مبحث بعدی شویم. در نهایت دانش آموزان می توانند چهار عمل اصلی ریاضی را با سرعت و حتی سریع تر از ماشین حساب انجام دهند. همچنین سیزدهمین جلد کتاب نیز در حال نگارش و تهیه می باشد که دوره جزر و اعشار را شامل می شود. این مبحث در ایران حدودا در قالب  ۵ دوره آمده است ولی من علاقمند بودم که خودمان جزء نویسندگان این دوره ها باشیم. در کل هدف کلی ما در این کانون بالا بردن سرعت، افزایش دقت، تمرکز، توان هوشی و شکوفایی استعداد کودکان می باشد.

    در صحبت هایتان اشاره داشتید به همکاری با اعضای خانواده، در این رابطه بیشتر توضیح دهید.

     برادر و مادرم در نوشتن و طراحی این کتاب ها بسیار به من کمک کردند و اسم هر سه نفر در کتاب ها درج شده است. ما در زمینه نقاشی خط به صورت هنری کار می کنیم که بسیار طرفدار دارد. همینطور در حوزه هوش رباتیک و چرتکه و مبحث لیوان چینی که بازی آمریکایی بسیار جذابی است، آموزش های مرتبط ارائه داده می شود. استعداد یابی و روانشناسی کودک از دیگر فعالیت هایی است که در کانون انجام می گیرد. در این راستا چنانچه کودک با مشکلی روبرو شود، راهنمایی های لازم جهت حل مشکل، صورت می پذیرد.

    هزینه آموزش و تهیه کتاب ها چگونه است و آیا امکان بهره‌مندی از این آموزش ها برای اکثریت دانش آموزان وجود دارد؟

    در این مجموعه آموزشی، ما به صداقت در کار و کنار گذاشتن موضوع هزینه ها و فقط به پیشرفت بچه ها می اندیشیم. قیمت ها بسیار منصفانه است بطوریکه یک بسته آموزشی کامل بوده و با هزینه های بسیار کم، تدریس ارائه می گردد. از نظر دسترسی آسان به این خدمات هم باید بگویم که هم اکنون  ۱۴ نمایندگی در سطح ایران داریم. البته علاقه مندیم  این میزان را به بالای ۱۰۰ نمایندگی برسانیم که همه بچه های ایران توانایی استفاده از این دانش را داشته باشند و بتوانند استعداد درونیشان را بیابند تا در آینده از شغل و حرفه بسیار عالی بهره‌مند شوند.

    لطفا راه های ارتباطی با کانون کودکان هوشمند فرزانه را عنوان کنید.

    آدرس:فردیس-فلکه چهارم-پلاک ۲۰۲

    اینستاگرام: hoshmand_farzaneh

    شماره همراه:۰۹۱۹۱۹۸۱۹۲۸

    شماره مرکز:۰۲۶۳۴۵۴۷۲۸۰

     

    برچسب ها

    مریم نویدی

    کانون کودکان هوشمند فرزانه

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "