اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • به مناسبت 18 مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم؛

    جوانانی که مایه افتخار دنیای اسلام شدند

    دکتر محمد حسین روحی یزدی

    1402/5/16


    جوانانی که جهت انجام وظیفه، برای دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم السلام، جان خود را سپر‌ کردند، آماده‌ی فداکاری شدند و به شهادت رسیدند، نه‌فقط افتخار خانواده‌‌ و شهر خویش، بلکه افتخار دنیای اسلام و دنیای تشیّع هستند. هر مکتبی که بتواند انسانها را تربیت کند تا در هنگام احساس نیاز و احساس ضرورت در میدان حاضر باشند، جانشان را در راه خدا، در راه هدف فدا کنند، آن مکتب، مکتبی موفّق است.

    شهدای مدافع حرم؛ با فداکاری خود نشان دادند و اثبات کردند که مکتب اسلام و تشیّع یک مکتب انسان‌ساز، پویا، به روز و موفّق است. حقوق این شهداء غیور آن قدر بزرگ است که در قالب الفاظ و یادداشت نمی گنجد، بسیاری از این عزیزان در حالی به دفاع از حرم پرداختند که کمتر کسی مخاطرات پیش روی را می دانست. وصیّت‌نامه‌ها و نامه‌های آنان حقیقتاً مایه‌ی افتخار است که انسان ببیند جوانهایی این‌جور روشن‌ضمیر، با بصیرت، فداکارانه، شجاعانه، از سرزمین معنوی خود دفاع میکنند،  آنان از آب و خاک ایران، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان دفاع نمیکنند بلکه از حریم اسلام دفاع میکنند، از حقیقت و هویّت تشیّع دفاع میکنند، از حریم اهل‌بیت علیهم السلام دفاع میکنند که همه مایه‌ افتخار است. جوانهای آزاد اندیش و بلندنظر، واقعاً چهره‌ی درخشانی از اسلام را نشان داده اند. کمتر دوره‌ای بوده که این‌همه جوان مؤمن و با عزم و اراده، وارد میدان شوند؛ بعضی حرف میزنند ولی حرف با عملشان متفاوت است. جوانان مدافع حرم، حرف و عمل را یکی کردند، بلکه حرف هم نزدند و فقط عمل کردند.

    مدافعین حرم کارهای بزرگی انجام دادند که توانستند نقشه‌های آمریکا را که برای کلّ منطقه، از جمله برای ایران و برای دیگران خطرناک بود از بین ببرند، هر چند هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده است. ان‌شاءالله بعد از این هم جمهوری اسلامی به کمک این مردم پُرشور و مؤمن خواهد توانست نقشه‌ها را از بین ببرد.

     در کشورهای اسلامی هستند کسانی که به مبانی، ارزشها و اصول انقلاب به معنای واقعی کلمه معتقدند. به این دلیل که حاضرند جانشان را در این راه بدهند.

    خداوند روح پاک شهدای مدافع حرم را با روح مطهر اباعبدالله(ع) محشور و به خانواده عزیزشان صبر و اجر عنایت فرماید.

    برچسب ها

    محمدحسین روحی یزدی

    شهدای مدافع حرم

    مدافع حرم

    حرم حضرت زینب(س)

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "