اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • محمد رضا رحیمی نسب، مدیر و فاطمه صفوی، مدیر داخلی آموزشگاه کلک هنر:

    برای حمایت از هنرمندان باید برنامه هایی از سوی دولت و جامعه لحاظ شود

    1402/5/16

    افتخار این را داشتیم تا با دو تن از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ فاطمه صفوی، مدرس نگارگری، مدیر داخلی و محمد رضا رحیمی نسب، مدرس خوشنویسی و مدیر آموزشگاه کلک جلب می‌نماییم:

     شرایط جامعه‌ بر عرصه های مختلف هنر، قطعا تاثیرگذار است؛ تحلیل سرکارعالی به عنوان یک هنرمند از این موضوع چیست؟

    فاطمه صفوی- به طور کلی، فعالیت در زمینه های هنری با چالش هایی مواجه است که شرایط اجتماعی بسیار در آن دخیل است. بحث هایی از جمله، بحران های اخیری که برای شرکت در فعالیت های هنری رخ داده، تاثیر گذار بوده و کاهش فعالیت های هنری را به دنبال داشته است. همچنین کرونا نیز باعث تعطیلی بسیاری از شعبه های هنری و آموزشگاه ها شده است که برخی از همکاران ما نیز مجبور شدند کار خود را کلا تعطیل کنند.شرایط اجتماعی، می‌تواند برای کاری که در حوزه هنر انجام می‌دهید، آسیب های جدی ایجاد کند. در نتیجه، اولویت باید به برنامه هایی اختصاص داده شود که توسط جامعه، فضاهای دولتی، تبلیغاتی و رسانه ها انجام می‌شود تا به ارتقای فرهنگ و هنر منجر شود.

    آموزشگاه های هنری چه راهکارهایی را در مواجهه با این مشکلات در نظر می گیرند؟  

    محمد رضا رحیمی نسب - بعضی از آموزشگاه ها راهکارهایی برای این مسائل و بحران ها در نظر می‌گیرند. افرادی که وارد یک شغل یا حیطه فعالیتی می‌شوند، جدا از بحث هنرمند بودن، باید توانایی و قابلیت های مدیریتی نیز داشته باشند تا موفق شوند در مواجهه با بحران های پیش آمده عملکرد خوب و متناسبی داشته باشند. با این حال، مسائل اجتماعی می‌تواند در این حوزه بسیار موثر باشد.

    چه برنامه هایی از سوی دولت و جامعه برای حمایت از هنرمندان و فعالیت های هنری باید ارائه شود؟

    محمد رضا رحیمی نسب- بنظر بنده، به عنوان یک هنرمند، برای انجام فعالیت های هنری نیاز است که یک فراغ خاطر و آرامشی باشد تا بتوان به نحوه درست و آن طور که شایسته است به کاری که انجام می‌دهید بپردازید. هنر چیزی است که همیشه به عنوان حساس ترین موضوعات در نظر گرفته می‌شود و برای انجام بهترین کارها نیاز به آرامش دارد. با این حال، بسیاری از مسائل در این زمینه تاثیرگذار هستند. بحث های اقتصادی و تامین نیازهای معیشتی، موضوعی است که در سطح جامعه برای کلیه افراد وجود دارد. اگر این افراد، هنرمندان این جامعه باشند، برای رفع نیازهایشان، باید در حوزه هنری جوابگو باشند، در غیر اینصورت، تبعات آن بر جامعه و فرهنگ آن قابل پیش بینی است. به همین دلیل، برای حمایت از هنرمندان و فعالیت های هنری، باید برنامه هایی از سوی دولت و جامعه در نظر گرفته شود که به این مقوله پرداخته شود.

     

    برچسب ها

    محمد رضا رحیمی نسب

    فاطمه صفوی

    آموزشگاه کلک هنر

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "