اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • علی عباسی، مدیر کارگزاری املاک عباسی هوم:

    میزان درصد کمیسیون املاک در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است

    1402/5/16

    توجه شما را به مصاحبه با‌‌ علی عباسی، مدیر کارگزاری املاک عباسی هوم جلب می‌ نماییم:

    در خصوص شرایط لازم برای ورود به حوزه املاک توضیح فرمایید.

     در این زمینه، جواز فعالیت از اهمیت بالایی برخوردار است و همه دوستانی که در این حوزه فعالیت می ‌کنند باید جواز صنفی داشته باشند. یکی از موضوعات مهم ، رعایت فاصله و حریم صنفی است. اگر مجموعه‌ های املاک فاصله صنفی را برای کارگزاران تعریف کنند، قطعا بسیاری از مشکلات، مرتفع خواهد شد. همچنین، برای ورود به این حوزه، مشاوران باید دارای تحصیلات لازم بوده و یا دوره‌های آموزشی مرتبط را طی کرده باشند تا بتوانند در زمینه‌ های مختلفی مانند: اجاره، فروش یا مشارکت فعالیت کنند. هر یک از این موارد به تخصص خود نیاز دارد.

    مسکن، اولین اهتمام افراد است و توان ریسک و جابجایی در آن با توجه به شرایط بازار ممکن است برای هر فرد قابل قبول نباشد.

    درصدهای کمیسیون اتحادیه باید مطابق با شرایط روز باشد و تیم بازرسی اخیراً در خصوص رعایت عرف قیمت‌ها تشدید شده است تا از اجرای عادلانه قیمت‌ها اطمینان حاصل شود.

    درباره صحبت ها و فرمایشات وزیر کشور در رابطه با فعالیت افراد به صورت غیر قانونی توضیح فرمایید.

    اخیراً، وزیر کشور در یک جلسه به طرح فوریت برخورد با دفاتر غیرمجاز اشاره نمود. در واقع باید تفاوتی میان مجموعه ‌هایی که تلاش می‌ کنند و جواز دارند و مجموعه‌ های فاقد مجوز باید وجود داشته باشد. همکارانی که در دفاتر املاک بدون جواز فعالیت می ‌کنند، هزینه و وقت زیادی صرف می ‌کنند تا بهبود یابند، در حالی که مراجعه کنندگان به دفاتر املاک اغلب اولویت دارند که به دفاتر مجوزدار مراجعه کنند و در آنجا احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

    نقش دفاتر املاک برای بهبود وضعیت و ارتقاء املاک به چه صورت است؟

    دولت ممکن است تصور کند که افزایش قیمت املاک علت آن است، اما طبق قانون حقوق تجارت، دفاتر املاک به عنوان واسطه ‌گر عمل می‌ کنند و زمانی که افراد به دفاتر املاک مراجعه می ‌کنند، قیمت‌ها اعلام می ‌شود، بدون توجه به اینکه به صورت فروشگاهی یا بخشی از دپارتمان باشد. کارشناسان قیمت‌ گذاری در دفاتر املاک بر اساس شرایط مختلفی مانند دسترسی، محله، امکانات، نوع سازه و ملک، قیمت را تعیین می ‌کنند، که این شرایط می ‌تواند در ارزیابی و قیمت‌ گذاری تأثیرگذار باشد.

    بعضی افراد درخواست قیمت بالاتر از عرف را داشتند در این صورت، مشاوران املاک می ‌توانند با توجه به دانش و تجربه خود، به مشتریان توضیح دهند که قیمت درخواستی آن ها بیش از حد معمول است و بر اساس شرایط بازار و عوامل دیگر، احتمالاً قیمت مناسب ‌تری برای ملک وجود دارد.

    مشاوران می ‌توانند به مشتریان نشان دهند که اگر قیمت بالا باشد، ممکن است زمان بیشتری برای فروش یا اجاره ملک نیاز باشد و این ممکن است بر روی عملکرد کسب و کار مشتریان تاثیرات منفی برجای گذارد.

    به علاوه، مشاوران می ‌توانند به مشتریان نشان دهند که در صورت تعیین قیمت مناسب برای ملک، احتمالاً جذب بیشتری از خریداران یا مستأجران وجود دارد. قیمت مناسب می ‌تواند تعداد درخواست ‌ها را افزایش دهد و فرصت بیشتری را برای انتخاب بهترین پیشنهاد فراهم کند.

    با توجه به تورم روزانه، اگر یک سازنده قصد داشته باشد یک پروژه چند واحدی را به صورت اقساطی انجام دهد، احتمالاً خسارت زیادی را متحمل می‌ شود. تورم می ‌تواند باعث افزایش هزینه ‌ها و قیمت مواد اولیه شود و در نتیجه سازنده ممکن است با مشکلات مالی روبرو شود.

    رئیس اتحادیه املاک چه برنامه هایی را برای بهبود شرایط در نظر گرفته است؟

    جناب آقای گودرزی، رئیس اتحادیه املاک تهران، برنامه ‌های جالبی برای بهبود شرایط در مجموعه‌ های املاک دارد و تنها حامی مشاوران و دفاتر املاک مربوط به این اتحادیه است. هنگام تأسیس یک دفتر املاک، هزینه‌ های مالیاتی، عوارض، هزینه ‌های آب و برق و هزینه‌ های جانبی دیگر وجود دارد. در دوره‌ های قبلی، درصد کمیسیون به تدریج کاهش می ‌یافت. دولت نسبت به قیمت بنزین در مقایسه با کشورهای دیگر اقدام به مقایسه می ‌کند، در حالی که درصد کمیسیون املاک در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است.

    برچسب ها

    علی عباسی

    املاک عباسی هوم

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "