اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • هادی مصطفوی، مدیر املاک صدف:

    ساخت و ساز مسکن در ایران، یکی از مشاغل تجاری درآمدزا شناخته می شود

    1402/5/16

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم ؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ هادی مصطفوی، مدیر زبده املاک صدف جلب می‌نماییم:

    در خصوص مشکلات موجود در صنف املاک توضیح دهید.

    چالش اصلی کاهش اعتماد مردم نسبت به این حرفه است. این موضوع برای افرادی که  می خواهند در زمینه دفاتر املاک فعالیت نمایند، ممکن است آزار دهنده بوده و در روحیه آنها تاثیرمنفی داشته یاشد. دلیل این بی اعتمادی شاید عدم نظارت و بی سوادی برخی افراد باشد که در این حیطه فعالیت می کنند. در واقع طی سالهای گذشته این تنها دغدغه ما بوده است. گرچه در تمام این مدت که مشغول فعالیت بوده ام، جهت ایجاد ارتباط مناسب و خوب با مردم تلاش کرده ام.

    از دیگر مشکلات موجود که می توان به آن اشاره کرد، فعالیت افرادی است که از شغل غیر مرتبط وارد حوزه ساخت و ساز می شوند. به این ترتیب افراد در جایگاه حرفه ای درست خود قرار ندارند. این مسئله موجب بی نظمی می‌گردد. همچنین موضوع شهرداری و کسب مجوز باعث ایجاد رانت و تخریب وضعیت این حرفه می شود.

    برای رفع این مسئله، چه راهکار و پیشنهادی دارید؟

    متاسفانه این دیدگاه به گونه ای است که مردم احساس می کنند مشاورین املاک قصد کلاهبرداری از آنها را دارند. باید تلاش هایی انجام شود که این بی اعتمادی از بین برود.

    در دفتر املاک شعبه تهران با وجود شرایط کاری دشوار، ما سعی می کنیم برای مراجعه‌کنندگان، احساس امنیت ایجاد نماییم. بهترین و اثرگذارترین راه حل می‌تواند صداقت باشد. البته نه تنها در این زمینه بلکه در همه مشاغل، باید به نحو احسنت و به شیوه سالم، فعالیت کنیم. در این صورت قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

    در کشورهای دیگر در حوزه ساخت و ساز ملک نباید دیدگاه تجاری وجود داشته باشد. زیرا ملک و مسکن به عنوان یک نیاز اساسی برای مردم محسوب می گردد. ولی متاسفانه در کشور ما ساخت و ساز مسکن، در رده یکی از مشاغل تجاری درآمدزا شناخته می شود.

    در  حیطه ساخت و تهیه مسکن حداقل بالای ۲۰۰الی ۳۰۰شغل مستقیما در ارتباط با هم فعالیت دارند. در این راستا اگر قرار باشد اصلاحی صورت پذیرد، باید از پایه و به شکل اصولی انجام گیرد. دولت نیز نقش مهم و اساسی دارد. تغییرات باید به گونه ای باشد که هدف، رفع نیاز های مردم بوده و تنها به جنبه  مادی آن توجه نشود.

    در رابطه با کیفیت محصولات و اجناس مورد استفاده در این حوزه توضیح فرمایید.

    امروزه در همه زمینه ها که حوزه ساخت مسکن نیز شامل آن می شود، عمدتا همه متقاضی کالای خارجی هستند. در صورتی که جنس ایرانی با کیفیت خوب هم موجود است. طبق تجربه از نظر قیمت، محصولات تولید ایران ارزان تر است، ضمن اینکه کیفیت نسبتا خوبی هم داردمعمولا به دلیل هزینه پایین تر با مالکین توافق می شود که از متریال ایرانی استفاده گردد. البته اگر اجناس خارجی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد قطعا بهتر است.

    کالاهای ایرانی دارای درجه های کیفیتی متفاوتی هستند. مواد اولیه مورد استفاده در تهران، به صورت منطقه‌ای و توسط کارشناسان قیمت گذاری می شود. در محدوده ای که ما فعالیت داریم، بیشتر متریال ایرانی استفاده می شود، اما نه با کیفیتی که مورد نیاز است. سازندگان ممکن است به دلیل سود بالاتر اجناس ایرانی درجه سه استفاده کنند.

    برچسب ها

    هادی مصطفوی

    املاک صدف

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "