اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • واکاوی موفقیت شرکت کوروش درمان البرز در گفتگو با دکتر محمد اربعی‌پور

    1402/5/19

     دکتر محمد اربعی‌پور، مدیرعامل شرکت کوروش درمان البرز متولد ۸ /۸ /۱۳۵۸ در استان البرزاست. این مدیر توانمند و تحصیل کرده، PHD خود را در رشته اقتصاد و درمان از دانشگاه تهران دریافت کرده و دارای فوق لیسانس IT از دانشگاه قزوین نیز می‌باشد. هوشمندی مدیرعامل شرکت کوروش درمان البرز در جایی است که توانسته در فرآیند حرکت مجموعه‌های تحت مدیریت با نظرسنجی و ارزیابی کیفی از نگاه مراجعان ضمن آسیب شناسی و رفع ایرادات فعالیت، بهترین کارآمدی، خلاقیت و پیشرفت را حاصل نماید. موفقیت، توانایی و مدیریت حرفه‌ای جناب آقای دکترمحمد اربعی‌پور، بهانه‌ای شد تا با این تکنوکرات حاذق گفتگویی اختصاصی داشته باشیم که ماحصل آن در ذیل می‌آید:

     

    با توجه به اینکه برای تاسیس مراکز درمانی پروسه طولانی و نه چندان راحت را باید طی کرد، بفرمایید انگیزه شما از ورود به این حیطه کاری چه بوده است؟

    در حقیقت قبول یک پیشنهاد، موجب شد مسیر حرفه ای من در نقطه ای قرار گیرد که هم اکنون در آن مشغول به فعالیت هستم. مدرک تحصیلی اولم  در رابطه با بحث IT و در زمینه اینترنت، کامپیوتر و سخت افزار بود. قرار بود یک درمانگاه در محدوده چهارراه طالقانی به نام درمانگاه کوروش، تعطیل شود. من از طریق یکی از دوستانم با موسس آن درمانگاه آشنا شدم. ایشان بسیار تمایل داشتند که درمانگاه تعطیل نشود بلکه آن را انتقال دهند. من نیز این پیشنهاد را پذیرفتم. در واقع با وجود اینکه در زمینه درمان، اطلاعات تخصصی نداشتم، قبول کردم این امکان مهیا گردد تا در ملکی که برای فعالیت در حوزه IT خریداری کرده بودم،با توجه به کمبود فضای درمانی در استان البرز  درمانگاه تاسیس شود. اینگونه شد که ناخواسته در مسیر فعالیت های درمانی قرار گرفتم.

    با این اوصاف روند پر فراز و نشیبی را باید پشت سر گذاشته باشید؛ در این راه با چه مشکلات و موانعی مواجه شدید؟

    البته در این مسیر مشکلات زیادی به وجود آمد که توانستیم آن ها را مرتفع سازیم. در نهایت، مجوزهای لازم را اخذ و در سال ۱۳۹۵ موفق به تاسیس درمانگاه شبانه روزی کوروش  شدیم. باتوجه به علاقه فراوان و نیز تجربیاتی که کسب کرده بودیم، همچنین وجود مشاورین توانمند، توانستیم با موفقیت از عهده انجام امور برآییم. در این راستا بنا به مشاوره جناب  آقای دکتر حسینی که از دوستان صمیمی  و استاد بنده در دانشگاه بودند، تحصیلات خود را در زمینه درمان، به پایان رساندم. یعنی به شکل موازی هم در درمانگاه فعالیت داشتم  و هم تحصیل می کردم.

    در اوایل به دلیل شرایط سخت کاری  و اینکه هنوز  درمانگاه ناشناخته بود، لازم دیدیم در زمینه درمان، سوبسیدهایی را مد نظر قرار دهیم. البته باتوجه به برنامه ریزی قبلی که در بحث سخت افزار داشتیم، هزینه ها از آن طریق تامین می گردید.

    در راستای راه اندازی درمانگاه، جهت تکمیل تجهیزات و جذب کادر درمان چه اقداماتی انجام دادید؟

    درمانگاه شبانه روزی کوروش در ابتدا با مساحت ۳۸۸ متر مربع  شامل بخش های اورژانس، دندانپزشکی، مامایی، اپتومتری و واحد های تخصصی کودکان و زنان شروع به فعالیت نمود. در ادامه  راه، بخش های مختلف درمان نیز از لحاظ کیفی و هم از بابت تجهیزات، افزایش داده شد. زیرا ضرورت داشت که تجهیزات درمانگاه همگام با پیشرفت های خاص این حوزه، به روز گردد.

    خوشبختانه توانستیم با پزشکان بسیار توانمند و مجرب قرار داد همکاری منعقد نماییم. در این صورت اعتماد مردم نسبت به محل تازه افتتاح شده، بیشتر جلب می شد. البته همه این اقدامات با فراز و نشیب هایی همراه بود. ولی به حول قوه الهی سرانجام با تلاش و  یاری دوستان، همکاران و پرسنل درمانگاه، توانستیم موفق شویم.

    همانطور که ذکر شد، پس از راه اندازی اولیه درمانگاه، شروع به تجهیز بهتر واحدها و نوسازی بخش های مختلف کردیم. گرچه با هزینه های بسیار بالایی مواجه شدیم اما با مساعدت دوستان و وام های دریافتی، نتیجه مطلوب حاصل گردید. و در حال حاضر بالغ بر 1200 متر مربع فضای درمانی در استان البرزاحداث و تجهیز شده  و بیش از 160 نفر پرسنل در این مراکز مشغول به کار هستند .

    برای توسعه و بهبود کار چه برنامه ها و اهدافی را برای آینده تبیین کرده اید؟

    سعی مان بر این است با توجه به راه اندازی CRM  واحد هایمان، هیچ موقع با نگاه خود، عملکرد مان را قضاوت ننمایبم. بلکه از دیدگاه مراجعه کننده این ارزیابی را انجام دهیم. در این رابطه بین فاصله ۲ الی ۳ روز پس از مراجعه بیماران، با آنها تماس گرفته می شود و در خصوص عملکرد بخش های مختلف نظرسنجی صورت می گیرد. پاسخ سئوالات پرسیده شده از مراجعین، تمام بخش ها و واحد ها را شامل می  شود، ازجمله بخش پذیرش، بهیار، نوع برخورد، درمان و …

     اگر در قسمتی نارضایتی مشاهده شود، سعی می کنیم ورود کرده و مشکلات را به نحو احسنت مرتفع سازیم. این یک قانون است که در همه کشور ها وجود دارد مبنی بر اینکه، باید نقطه نظرات مراجعین، مهم تلقی گردد. در واقع باید با این روش، مدیریت کرد تا دیدی که نسبت به مجموعه وجود دارد، متحول شود. شاید از طریق دوربین و از راه دور بتوان کار نظارت را انجام داد. اما آن بیماری که ویزیت می شود و مستقیم با پزشک صحبت می کند، از نزدیک شاهد انجام روند درمان می باشد. در واقع اوست که باید اظهار نظر نماید.

    مهمترین شاخصه های این مجموعه را در چه می دانید؟

    از شاخصه های ممتاز این مجموعه، فضاهایی است که در زمینه انجام خدمات مربوط به پوست و زیبایی در نظر گرفته شده است. این مراکز ،سه شعبه را شامل می شود که عبارتند از؛ شعبه مرکزی در منطقه مصباح،  شعبه بعدی در گوهردشت و شعبه سوم درمحدوده فردیس است. ساختمان های انتخاب شده هم از لحاظ استاندارد و هم از نظر موقعیت مکانی، بهترین لوکیشن را دارا می باشند. همچنین دکوراسیون و تجهیزات داخلی آنها نیز از اولویت های کار بوده  است. به گونه ای که یک فضای خدماتی ایده‌آل برای مراجعین در نظر گرفته شده است.

     در این راستا سعی گردیده بر اساس متد ها و استاندارد های موجود، تجهیزات به روز و بهترین کیفیت خدماتی که می شود در آن فضاها ایجاد نمود، تمرکز داشته باشیم. همچنین انتخاب پزشکان  متبحر و  دارای مجوز های معتبر، از دیگر موارد مهم این مجموعه درمانی محسوب می شود.

    نظارت بر همه موارد ،توسط واحدی مستقل بنام QC انجام می پذیرد. به نظر من مهم ترین ضرورت هر مجموعه درمانی این است که پرسنل فعال در آن باید با اهداف مرکز آشنا گردند و پس از آموزش های لازم، چنانچه مورد تایید واحد کنترل کیفی قرار گرفتند، مشغول به کار شوند.

    شما به عنوان مدیر یک مرکز درمانی فکر می کنید مسئولین ذیربط چه حمایتی می توانند داشته باشند؟

    طبیعتا علاقه مندیم مسئولین نسبت به مراکز درمانی خصوصی،  نگاه حمایتی داشته باشند. نگاهشان را از مجموعه ها دریغ نکنند، چرا که همین حمایت ها باعث دلگرمی ما می شود. اگر کسی در این حوزه، سرمایه گذاری می کند متقابلا نیازمند حمایت از سوی مسئولین است. اما گاها با کم لطفی بعضی مراکز و سازمان ها روبرو می شویم.

     متاسفانه در مواردی چنانچه بفهمند یک مجموعه عملکرد خوبی دارد، به جای حمایت، سنگ اندازی می کنند و به دنبال منافع سازمان خودشان هستند.

    چه توصیه ای به مردم برای انتخاب مراکز درمانی دارید؟

    نکته اول اینکه جهت دریافت خدمات مطلوب به مراکز معتبر مراجعه نمایند. گاهی مشاهده می شود مردم به دلیل پرداخت هزینه های کمتردر زمینه زیبایی به مجموعه هایی مانند آرایشگاه ها مراجعه و مواد غیراستاندارد و بدون مجوزسازمان غذا و دارو  به بدن خودشان تزریق می کنند. این اقدامات غیر حرفه ای باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به آنها می شود. مراکزی که چنین اقداماتی را انجام داده اند هیچ مسئولیتی را قبول نمی کنند و فقط آن شخص می ماند با عارضه ای که در بدن واندامش به وجود آمده است. بنابراین شناخت مجموعه درمانی ارائه دهنده خدمات، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

     

    لطفا راه های ارتباطی با شرکت کوروش درمان البرز را ذکر کنید.

    شعبه 1

    کرج- بلوار هفت تیر- نبش چهارراه مصباح -درمانگاه شبانه روزی کوروش  

    تلفن تماس:

    32800281

    32820794

    شعبه 2

    کرج -گوهر دشت- بلوار موذن -روبروی درب اصلی دانشگاه آزاد کرج- ساختمان پارسا -ط 2 -واحد 2

    تلفن تماس:

    34466295

    34465196

     

    شعبه 3

    کرج- فردیس- بلوار قریشی شمالی -نبش چهارراه ارغوان -ساختمان ویهان- ط4 -واحد 7-8

     

    شماره های تماس:

    36527004

    36527005

    36527006

    پیج اینستاگرام: kourosh_beauty11  

     

    برچسب ها

    دکتر محمد اربعی‌پور

    شرکت کوروش درمان البرز جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "