اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر علیرضا خیراللهی، مدیر کلینیک زیبایی دکتر خیراللهی واکاوی کرد:

    عدم ثبات قیمت مواد مصرفی، چالش مهم پزشکان حوزه زیبایی

    1402/5/21

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان حاذق و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با دکتر علیرضا خیراللهی، مدیر متبحر کلینیک زیبایی دکتر خیراللهی ‌‌ جلب می ‌نماییم:

    در خصوص چالش ها و مشکلات موجود در حوزه فعالیتتان توضیح فرمایید.

    اینجانب در این زمینه فعالیت خود را از سطح صفر آغاز و کلینیک کوچکی راه اندازی کردم. حتی چاپ کارت ویزیت و انتخاب صندلی و میز ها نیز بر عهده خودم بود. در طول مسیر، با مشکلاتی مواجه شدم، اما با تلاش و پشتکار توانستم به هدفی که می‌ خواستم دست یابم. 

    در حیطه ای که فعالیت می‌ کنم  دو چالش مهم در سطح ملی اعم از مصرف مواد و فعالیت های غیر مجاز وجود دارد.  درباره مواد مصرفی، دو چالش وجود دارد. اولین چالش، عدم ثبات قیمت مواد مصرفی است. همکارانی که در این حوزه فعالیت می‌ کنند، نمی ‌توانند قیمت ثابتی در نظر بگیرند و با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی، قیمت ها به صورت مداوم افزایش می ‌یابد. البته، افزایش قیمت از سمت کلینیک ‌ها باید به صورت زمانی باشد، نمی ‌توان بیشتر از یک یا دو بار در سال افزایش قیمت داشت. اکثر مواد مصرفی، طبق دلار در روز محاسبه می ‌شود و اغلب خارجی هستند، به همین دلیل، همواره افزایش قیمت وجود دارد. اما از سمت مجموعه ‌های زیبایی نمی ‌توان اعمال قیمت‌های بیشتری دریافت نمود. برندهای ایرانی نیزاستفاده می‌ شود، اما همچنان قیمت ثابتی ندارند. به عنوان مثال، دو الی سه ماه پیش، هر پزشک یک سهمیه مشخص داشت که با توجه به کلینیک به داروخانه مراجعه می ‌کرد و سهمیه خود را دریافت می‌ نمود. اما هم اکنون، سهمیه ها برداشته شده است و تنها در اختیار واسطه‌ گران و دلال‌ ها می باشد که تقریبا با ۲الی ۳ برابر قیمت قبل از عید مواد مصرفی را تامین می ‌کنند. این موضوع چالش برانگیز و آزاردهنده است. 

    دغدغه بعد، مربوط به  فعالیت مراکز غیر مجاز است. بنده که پزشک می باشم با گذراندن تعدادی دوره تخصصی و با علم و شناختی که نسبت به آناتومی صورت دارم زمانی که صورت یک فرد را مشاهده می کنم، اطلاع دارم که در کدام قسمت عروق یا اعصاب وجود دارد و یا کدام قسمت در طولانی مدت باید منتظر عوارض باشیم و یا بالعکس در کدام قسمت ها هیچ عارضه ای وجود ندارد، بنده با این علم این کار انجام می دهم، اما در مراکز غیر مجاز همانند آرایشگاه ها این فعالیت ها توسط افراد غیر متخصص انجام می پذیرد.

    در ضمن، برای فردی مثل خودم، کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به هیچ عنوان کیفیت کار را به دلیل جبران کاهش سود پایین نمی ‌آورم. 

    به عنوان مثال خانمی که برنامه‌ ریزی کرده است و با توجه به سطح مالی در جامعه، طی ۶ ماه هر ماه مقداری پول ذخیره می‌ کند تا بتواند به یک خدمات زیبایی مراجعه کند و از کیفیت خوب آن استفاده نماید. برای اینکه کیفیت کار حفظ شود، باید از مواد با کیفیت استفاده کرد و از فروشندگان مورد اعتماد خود اطمینان حاصل کرد.

    نقطه نظر جنابعالی در خصوص مواد اولیه داخلی چیست؟

    بسیاری از مواد مصرفی که وجود دارند مشابه ایرانی ندارد یا درصورتی که همتای داخلی دارند کیفیت خوبی ندارد به جز بوتاکس. جنس ایرانی خوب است اما ثبات قیمت ندارد . 


    برچسب ها

    دکتر علیرضا خیراللهی

    کلینیک زیبایی دکتر خیراللهی

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "