اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر مجید زینلی، متخصص اورولوژی و جراح کلیه و مجاری ادراری:

    اغلب مردم، در مرحلۀ پیشرفتۀ بیماری به متخصص اورولوژی مراجعه می‌کنند

    1402/5/21

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان متخصص و توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم ؛توجه شمارابه مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر مجید زینلی، متخصص اورولوژی و جراح کلیه و مجاری ادراری جلب می‌نماییم:

    ضمن معرفی خود و سوابق کاری مرتبط، از چالش هایی که بیماران این حوزه با آن روبه رو هستند توضیح فرمایید.

    سال ۸۵ از بیمارستان جندی‌شاپور فارغ‌التحصیل شدم. شش سال در استان زنجان، شهرستان ابهر، طرحم را گذراندم. سال ۹۱ به کرج آمدم و دوازد‌ه سال است که در این‌جا مشغول خدمتگزاری هستم.

    اغلب بیماران، در مرحلۀ پیشرفتۀ بیماری به ما مراجعه می‌کنند؛ چون این تخصص مربوط به اندامی می‌شود که افراد نسبت‌به بیان مشکلات آن شرم دارند. در بیماری قلبی، بیماران با کوچک‌ترین مشکل به پزشک مراجعه می‌کنند؛ ولی در این زمینه، وقتی به سراغ پزشک می‌روند که مدت بسیاری از شروع بیماری گذشته و در اکثر موارد، بیماری به مراحل انتهایی رسیده است. مردم باید بدانند ناحیۀ جنسی و کلیه به‌اندازۀ سایر اندام‌ها اهمیت دارند و بدون هیچ خجالتی، برای کوچک‌ترین مشکل، به پزشک مراجعه کنند.

    مسیرپیشرفت و رشد امکانات در این حوزه را چگونه ارزیابی می کنید؟

    بنده حدود بیست سال است که فارغ‌التحصیل شده‌ام. در آن زمان، این همه ابزار کمک‌تشخیصی وجود نداشت و یاد گرفته‌ایم ابتدا مریض را معاینه کنیم، سپس برای کمک به تشخیص، از سونوگرافی، سی‌تی و وسایل دیگر استفاده کنیم. تشخیص اولیه همیشه با معاینه است. ‌خوشبختانه در زمینۀ جراحی، تقریباً تمام عمل‌هایی که در پایتخت انجام می‌شود، در کرج نیز توسط من و همکاران صورت می‌گیرد و ازنظر جراحی محدودیت نداریم. اگرچه امکانات مانند تهران نیست و تهیۀ وسایل برای بیمارستان صرفۀ اقتصادی ندارد، در استان با کمبود مواجه نیستیم و ۹۹ درصد امکانات را داریم.

    جهت بهبود شرایط موجود در این حوزه رسانه چگونه می تواند عملکرد مثبتی داشته باشد؟

    با توجه به اینکه رسانه همیشه قدرت بالایی دارد، می‌خواهیم این موضوع را مطرح کنیم که لازم است مردم خجالت را کنار بگذارند و با کوچک‌ترین تغییر در سیستم مجاری ادراری و کلیه به پزشک مراجعه کنند. درحال‌حاضر بحث زگیل‌های تناسلی مطرح است که با یک درمان خیلی‌سریع برطرف می‌شود. اول اسفند، روز سلامت مردان است. آقایان برخلاف خانم‌ها، چندان به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند. با یک معاینۀ ساده می‌توان از مشکلات پروستات جلوگیری کرد. از این تریبون از آقایان می‌خواهم مانند خانم‌ها، هر سال چکاپ انجام دهند و کلیه و مثانه و بیضه‌ها معاینه شود تا اگر مشکلی هست، در همان مراحل اولیه تشخیص داده شده و درمان به‌موقع انجام شود.


    برچسب ها

    دکتر مجید زینلی

    متخصص اورولوژی

    مجاری ادراری

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "