اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • مریم نویدی، مدیر کانون کودکان هوشمند فرزانه:

    آموزش محاسبات ذهنی، ضریب هوشی کودکان را افزایش می دهد

    1402/5/21

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مریم نویدی، مدیر مجرب و مبرز کانون کودکان هوشمند فرزانه جلب می ‌نماییم:

    در خصوص حوزه فعالیت خود و دغدغه های موجود در این راستا توضیح فرمایید.

    بنده در حوزه آموزش و پرورش کودکان فعالیت می ‌کنم و قریب ۸ سال است که در این مرکز، کار خود را آغاز نموده ام. در این راستا موفق شدیم ۱۴ نمایندگی را به استان‌های مختلف ایران اختصاص دهیم. یکی از دغدغه ‌های ما در این زمینه، کمبود حمایت از سوی ادارات و مراکز بالاتر است. این مراکز می ‌توانند به روند کاری ما نظارت کرده و در عین حال به اولیای دانش ‌آموزان کمک کنند. زیرا بخشی از اولیای دانش ‌آموزان در ایران به تدریس مشغول هستند و آینده فرزندانشان برای همه بسیار مهم است. در مورد چنین مراکزی حساسیت وجود دارد و تاکید می ‌شود که فعالیت ما و مدارکی که ارائه می‌ دهیم تحت نظر مراکز بالاتر باشد. 

    در رابطه با خدمات ارائه شده مجموعه خود بگویید.

    حیطه کاری ما برای دانش ‌آموزان ۳ تا ۱۵ سال است و فرزندانی که در این رده سنی هستند، می ‌توانند آینده شغلی بسیار خوبی داشته باشند. زیرا تمام کاری که در این مجموعه انجام می ‌دهیم، برای بالا بردن استعداد و توانایی ذهنی، سطح ضریب آی‌ کیو، دقت و تمرکز بچه ‌ها است. بنابراین، این افراد مطمئناً نخبه‌ های آینده خواهند بود. البته نمی‌ توان گفت که همه آن‌ها نخبه هستند، اما تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد بچه‌ هایی که توسط ما پرورش داده می ‌شوند، به نخبه‌ های این مرز و بوم تبدیل خواهند شد. آن‌ ها می‌ توانند به پیشرفت کشورمان کمک کرده و آینده درخشانی داشته باشند. 

    از دید من که در حوزه کار با کودکان فعالیت می ‌کنم و بسیار علاقه ‌مند به آنان هستم، نه تنها در زمینه آموزشی بلکه از نظر روانشناسی نیز باید روی کودکان کار شود. در این مجموعه، برای انتخاب مربیان، تمام انرژی را برای گذراندن از فیلتر مشاوره و روانشناسی صرف می ‌کنیم تا بتوانند بچه‌ های بهتری پرورش دهند. اولین مورد برای مربی‌ های آموزش پرورش و مراکز روانشناسی، شناختی عمیق از روانشناسی کودکان و نیازهای روانی آن‌ ها است. برای این منظور، مربیان به دوره‌ های آموزشی مختلفی در زمینه روانشناسی کودکان و روش ‌های آموزش و پرورش آن‌ها مشغول می‌شوند. 

     تمرکز و توجه این مرکز آموزشی در چه مواردی تبیین می شود؟

    در اینجا، ما به تمام جنبه‌ های کودکان توجه می ‌کنیم و سعیمان براین است که برای هر کودک، محیطی را فراهم نمائیم تا آنان بتواند بهترین نسخه خود را بروز دهند. آموزش و پرورش کودکان بهترین و مهمترین سرمایه‌ گذاری برای هر جامعه است و ما در این مرکز تلاشمان را به کار می گیریم تا این هدف را دنبال کنیم. موضوع دیگر، آموزش محاسبات ذهنی است که با استفاده از چرتکه و تمریناتی که این روش شامل می ‌شود، می‌تواند ضریب هوشی بچه ‌ها را بهبود بخشیده و باعث افزایش اعتماد به نفس و روحیه مثبت در آنان شود. این مهارت، به دانش‌ آموزان کمک می‌ کند تا در رشته‌ های مختلف تحصیلی و در زندگی شخصی و اجتماعی خود، با اطمینان بیشتری اقدام نمایند. دومین موضوع رباتیک است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر در این حوزه، شغلی پررونق در آینده خواهد بود. 

    برچسب ها

    مریم نویدی

    کانون کودکان هوشمند فرزانه

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "