اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر پویا ارجمندی، مدیر کلینیک زیبایی زیبا طب:

    رسانه به مشابه یک فیلتر عمل می‌کند

    1402/5/23

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان حاذق و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر پویا ارجمندی، مدیر کلینیک زیبایی زیبا طب  جلب می‌ نماییم:

    ضمن اشاره به سوابق تحصیلی خود درخصوص چالش ها و دغدغه های موجود در رابطه با خدمات زیبایی توضیح فرمایید.

    بنده دکترای حرفه ‌ای پزشکی عمومی را از واحد علوم پزشکی تهران دریافت کرده ‌ام. یکی از چالش‌ های اصلی که در بین همکاران نیز مشاهده می‌ شود، افزایش قیمت خدمات با کیفیت به دلیل شرایط کشور است که مردم بیشتر تمایل به خدمات ارزان ‌تر دارند. طبیعتاً این ارزانی دلایل خاص خود را دارد، از جمله کیفیت پایین. این موضوع می ‌تواند منجر به نتایج ناراحت‌ کننده شود، مانند عوارض و مشکلاتی که در این حوزه قابل مشاهده می باشند. اکثر این مشکلات به دلیل این است که افراد به جای مراجعه به مراکز ارزان ‌تر، از مواد با کیفیت پایین استفاده می ‌کنند یا به افرادی مراجعه می‌ کنند که در زمینه ‌های دیگر به جز پزشکی فعالیت دارند و مهارت کافی ندارند، که این عوارض و نتایج نامطلوب را به دنبال دارد.

    چالش دیگر مربوط به افزایش قیمت ها است. برخی از این مواد داخلی کیفیت بسیار خوبی دارند، اما هزینه‌ های آنها  زیاد است، حتی در حد قیمت‌های اروپایی هستند. از این نظر هر شخص ترجیح میدهد که از برندهای اروپایی استفاده کند، چرا که آن ها دارای تاییدیه CE اروپا یا FDA آمریکا هستند. دلیل دقیق دسترسی به این مواد به طور کامل مشخص نیست، اما در مورد مواد مصرفی، به خصوص بوتاکس داخلی، بسیار سخت است که موادی با کیفیت لازم را پیدا کرد. در داروخانه‌ ها دسترسی به آنها دشوار است و همکاری با پزشکان نیز صورت نمی‌ گیرد.

    برای برطرف نمودن این مشکلات چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟

    یکی از راه‌ حل‌ ها، این است که اعمال زیبایی صورت به شکل قاطعانه توسط پزشکان یا افرادی که دوره‌ های ضروری را گذرانده ‌اند و با نتایج و عوارض آشنا هستند و قادر به مدیریت و برطرف کردن عوارض هستند، انجام شود. این کار باید به پزشکانی که در این حوزه تخصص دارند، سپرده شود.

    بنظر جناب عالی تولیدات داخلی در این زمینه چگونه عمل می کنند؟ 

    مواد داخلی می‌ توانند با مواد خارجی رقابت کنند. در چند سال اخیر، در زمینه بوتاکس از شرکت‌ های داخلی استفاده می کنیم که قادرند به لحاظ ماندگاری و تاثیرگذاری با برندهای خارجی رقابت کنند و کیفیت خوبی ارائه دهند، همچنین قیمت پایین ‌تری نیز دارند که بسیار کمک ‌کننده است. این موضوع در زمینه ژل و فیلر نیز صادق است. ژل‌های با کیفیت بالا تولید می ‌شوند و در حال حاضر بسیاری از همکاران از آن ها استفاده می‌ کنند و در آینده، ما نیز قصد استفاده از آنها را داریم. 

    نقش رسانه ها را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

    رسانه نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می ‌کند، زیرا با انتشار عوارض و شرایط مرتبط با روش‌های زیبایی، مردم را آگاه کرده و آن ها را به سمت متخصصان معتبر هدایت می ‌کند. اصطلاحاً، رسانه می ‌تواند به عنوان یک فیلتر عمل کند و افراد را به انتخاب افرادی با شرایط لازم و صلاحیت ‌های مناسب برای انجام روش‌های زیبایی سوق دهد.


    برچسب ها

    دکتر پویا ارجمندی

    کلینیک زیبایی زیبا طب

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "