اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • سحر شیراوند، مدیر و موسس آموزشگاه مراقبت و زیبایی شیراوند و سالن سحر بانو:

    برگزاری دوره‌های آموزشی برای سالن‌های زیبایی ضرورت دارد

    1402/5/23

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ سحر شیراوند، مدیر و موسس آموزشگاه مراقبت و زیبایی شیراوند و سالن سحر بانو  جلب می ‌نماییم:

    چالش های موجود در حوزه فعالیتتان را بیان کنید.

    چالش اصلی ما، عدم تخصص سالن‌ های زیبایی اطراف ماست. به عنوان بازرس اتحادیه، حدود یک سال در خدمت اتحادیه بودم و به دلیل بازرسی و بازدید از بسیاری از سالن‌های زیبایی، بسیاری از مشکلات را از نزدیک مشاهده کردم. هنگام ورود به بعضی از سالن‌ها، با نبود تخصص و عدم آگاهی پرسنل از مسائل مربوطه روبرو می ‌شدم.

    موضوع دیگر، تعداد زیاد سالن‌ های زیبایی در یک خیابان است. بیش از ۳۰ سالن زیبایی در محدوده ما وجود دارد، درحالی که هیچ کدام از آن‌ ها به صورت تخصصی فعالیت نمی ‌کنند. این مسئله باعث می‌ شود که برای جذب مشتری، با قیمت پایین ‌تر از عرف کار کنند، که برای سالن ‌های تخصصی بسیار ناخوشایند است. قیمتی که برای خدمات تعیین می ‌شود، با توجه به مواد مورد استفاده لحاظ می شود، اما متاسفانه به درستی رسیدگی های لازم اعمال نمی شود و مشتریان به سالن‌های کم بها تر مراجعه می‌ کنند. 

    چه پیشنهادی برای ارتقاء و توسعه بیشتر در این حوزه ارائه می دهید؟

    در این زمینه با رئیس اتحادیه، موضوع محدود کردن مجوزها را بررسی کردیم. برای رفع این مشکل، لازم است که سختگیری های لازم صورت گیرد و صلاحیت افراد تعیین شود. 

    به نظر من، بهتر است که تمام سالن‌های زیبایی در یک جایگاه جمع شوند و هر کس در زمینه تخصص خود به فعالیتش ادامه دهد. با انجام گزینش و تعیین صلاحیت افراد، می‌ توان به نتیجه بهتری دست یافت و بهترین خدمات را برای مراجعه‌ کنندگان عزیز فراهم نمود. باید بررسی ها و نظارت بیشتری در رابطه با این موضوع صورت گیرد، حتی از نظر اخلاق و حرفه‌ ای بودن فرد. در حال حاضر، سالن‌های زیبایی به نظر من وجهه خوبی ندارند و باید یک گزینش باشد که صلاحیت افراد توسط آن تعیین شود. 

    در کل، به نظر من برای بهبود وضعیت سالن‌های زیبایی، نیاز به گام‌ هایی است که شامل انجام گزینش و تعیین صلاحیت افراد، برگزاری دوره‌های آموزشی، تشویق برای به روز رسانی دانش و معرفی سالن‌های تخصصی توسط رسانه‌ ها می‌ باشد. با این کارها، می‌ توان به بهبود وضعیت سالن‌های زیبایی در مناطق مختلف کشور کمک کرد.

    در رابطه با تجربه های خود طی سال های فعالیتتان به عنوان بازرس توضیح فرمایید.

    در طول مدت زمانی که سمت بازرسی برعهده بنده بود، مشاهده نمودم که تعداد بازرسان بسیار اندک است، چراکه فعالیتشان به صورت افتخاری بوده و حقوق و مزایایی شاملشان نمی شود.  مسلما آرایشگر کار و درآمد خود را رها نمی ‌کند برای انجام فعالیتی که درآمدی نیز شاملش نمی شود. علاوه بر آن نبود دستمزد علاقه شخص را کاهش می دهد.

    اینجانب طی یک سال و نیم حقوق و دستمزدی دریافت نمی کردم در حالی که مشتاقانه نیز به فعالیت خود ادامه می دادم، اما به دلیل چالش و معضلات و زیاد استعفا دادم. طبق تجارب به دست آمده در رابطه با ۳۰ مورد سالنی که مورد بازرسی قرار گرفت تنها ۲ مورد صلاحیت کافی از نظر حرفه و اخلاق و محیط کاری و همچنین نظافت و بهداشت شاملشان می شد. متاسفانه نظارت و بررسی کافی در این زمینه وجود ندارد.

    نظرتان را در رابطه با فضای مجازی عنوان کنید.

    متاسفانه در حال حاضر اینستاگرام نمادی برای تمام زیبا جویان شده است، درصورتیکه تنها نمایش می باشد و برای جذب مشتری سالن را پر بازدید نشان می دهند. باید با رسانه‌ ها مشارکت کرد و افرادی که واقعاً تلاش می‌ کنند و به صورت حرفه ‌ای به فعالیت خود می پردازند و تجربه بالایی دارند را بیشتر معرفی کرد،‌ با استفاده از رسانه ها می توان به بهبود وضعیت سالن‌های زیبایی کمک کرد. همچنین، برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل سالن‌های زیبایی و تشویق آن‌ها به یادگیری و به روز رسانی دانش خود، می‌ تواند بهبود وضعیت را به همراه داشته باشد.  


    برچسب ها

    سحر شیراوند

    آموزشگاه مراقبت و زیبایی شیراوند

    سالن سحر بانو

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "