اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • نوشین کوپایی، مدیریت هنرسرای پاپیتال:

    رسانه ‌ها باید از هنرمندان معرفی بیشتری داشته باشند

    1402/5/23

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ نوشین کوپایی، مدیریت هنرسرای پاپیتال جلب می ‌نماییم:

    در خصوص تجربیات خود طی سال های فعالیت توضیح فرمایید.

     اینجانب بیش از ۲۵ سال است که در حوزهٔ هنر فعالیت می ‌کنم. با پیشرفت فضای مجازی در سال‌ های اخیر، تمام هنرمندان شناخته شده‌ اند. اما با وجود آموزش‌ های مقطعی که وجود دارد، بسیاری از افراد تازه ‌کار ادعای استادی دارند و این امر بسیار ناراحت کننده است. من در طول سال ‌های فعالیت و آموزش خود، از دو استاد بزرگ، داوود ویجاه و مهندس مسعود شیخ اسلامی، آموزش دریافت کرده ‌ام و همواره از زحمات آنان سپاسگزاری می ‌کنم. و همچنان به یاد آنان هستم. اما در حال حاضر، افراد خود آموخته ای وجود دارند که از طریق فضای مجازی آموزش ‌هایی را مشاهده نموده و در حال انجام فعالیت های هنری می باشند. 

    پیشنهاد سرکار عالی برای ارتقاء و توسعه در این زمینه چیست؟

    یکی از معیارهایی که در سازمان ارشاد وجود دارد، داشتن تحصیلات هنری است. نگرانی من این است که یک هنرمند نباید خود را از صفر تا صد در هنر تقدم دهد و نباید با یک آموزش مقطعی خود را هنرمند معرفی کند. باید یک کارشناس واقعی در حوزهٔ هنر وجود داشته باشد. من تعداد زیادی نمایشگاه برگزار کرده ‌ام و علاقه‌ مندم هنرمندان واقعی را در نمایشگاه‌ ها معرفی کنم. به نظرم تحصیل در حوزهٔ هنر اهمیت دارد، اما کار تحت نظر استادان بزرگ از آن هم مهم ‌تر است. 

    رسانه ها از چه طریق می توانند به پیشرفت این حوزه کمک کنند؟

    در حال حاضر، همه افراد تمایل دارند که فرزندان خود را در حوزهٔ هنر تربیت کنند. اما در حال حاضر،جایگاه هنر در حال تنزل است. رسانه‌ ها باید در این زمینه تبلیغات و معرفی های خود را افزایش دهند و گزارش‌هایی از نمایشگاه‌ ها تهیه کنند. در شهر کرج، مکانی برای نمایش آثار هنرمندان وجود ندارد. رسانه ‌ها باید هنرمندان را بیشتر معرفی کنند و با دیدن یک مجموعهٔ هنری، حس خوبی در افراد به وجود بیاورند.


    برچسب ها

    نوشین کوپایی

    هنرسرای پاپیتال

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "