اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • هما ابراهیمی، مدیر کلینیک زیبایی پوستینو:

    برخی از آرایشگران بدون داشتن مهارت‌های لازم، اقدام به انجام فعالیت‌ های پزشکی می کنند

    1402/6/4

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ هما ابراهیمی، مدیر کلینیک زیبایی پوستینو جلب می‌ نماییم:

    در خصوص مشکلات و دغدغه های حوزه فعالیت خود توضیح فرمایید.

    بیشترین موضوع آزاردهنده در حال حاضر، نوسان قیمت ‌ها است. ما با تعرفه‌ های مشخصی برای دستمزد پزشکان و هزینه خدمات کار می ‌کنیم. اما به دلیل تفاوت در خرید ها، هربار که یک خرید انجام می ‌دهیم، مبلغ زیادی به فاکتور خرید اضافه می‌ شود. این افزایش قیمت به صورت لحظه ‌ای برای من و همچنین برای مراجعه‌ کنندگان مشکل ساز است و باعث نارضایتی آن ‌ها می ‌شود. به همین دلیل، مجبوریم قیمت‌ ها را ثابت نگه داریم، که منجر به کاهش سود و دستمزد پزشکان می‌ شود. این یکی از دغدغه‌های ما است، اما شاید برای مراجعه‌ کنندگان قابل درک نباشد. به نظر می ‌رسد سیستم پزشکی کمکی در این مورد به عمل نمی آورد، زیرا هر سال قیمت‌ ها افزایش می ‌یابد و کاری نمی‌ توان انجام داد.

    آیا نظارت برقیمت ها و کیفیت محصولات پزشکی در کشور وجود دارد؟

    در حال حاضر، ارزش دلار در حال کاهش است و بیشتر موادی که مصرف می ‌کنیم، محصولات داخلی هستند که با افتخار تولید می ‌شوند. اما در برخی محصولات مانند تزریق ژل و بوتاکس، همه آن‌ها وارداتی هستند. برای بوتاکس از محصولات ایرانی استفاده می ‌کنیم، اما حتی تهیه این محصولات ایرانی هم دشوار شده است؛ زیرا شرکت‌ ها آن‌ ها را پخش نمی‌ کنند و داروخانه ‌ها نیز آن ‌ها را در اختیار ندارند. به نظر می ‌رسد که این محصولات به کشورهای دیگر صادر می‌ شوند و به همین دلیل با کمبود در این زمینه مواجه می شویم  و با دشواری آن ‌ها را تهیه می ‌کنیم. همچنین، قیمت‌ها در طول یک سال تقریباً دو برابر شده‌اند و معمولاً دلال‌هایی وجود دارند که قابل اعتماد نیستند. باید به داروخانه‌ ها مراجعه کنیم، اما آن‌ها نیز محدود شده اند و اگر محصولات را در اختیار داشته باشند، قیمت‌ها سلیقه ‌ای می ‌باشد و تعداد کمی از آن‌ها وجود دارد که می‌توان محصولات را ازآن‌ها خریداری نمود.

    در مقابل، واردات از چین و سایر کشورهای خارجی توسط دلالان بسیار رایج است. متأسفانه، هیچ نظارتی بر روی قیمت ‌ها وجود ندارد. در حالی که قیمت دلار کاهش می ‌یابد، ما همچنان هر روزه هزینه ‌های بیشتری را برای خریدهایمان پرداخت می‌ کنیم. این موارد معمولاً وارداتی هستند و باید با کاهش قیمت دلار، قیمت آنها نیز کاهش یابد. اما به دلیل عدم نظارت، هر روزه هزینه ‌ها افزایش می یابد. بنابراین، نیاز به نظارت بر واردکنندگان و فروشندگان این محصولات وجود دارد.

    فعالیت آرایشگاه ها دراین زمینه چه مشکلاتی را به وجود آورده است؟

    در آرایشگاه ‌ها، متأسفانه برخی از آرایشگران بدون داشتن مهارت‌های لازم، اقدام به انجام فعالیت‌ های پزشکی نظیر لیزر، تزریق ژل و بوتاکس می ‌کنند. این فعالیت ‌ها نیازمند آموزش حداقل ۱۶ ساله و مهارت‌ های پزشکی است که یک آرایشگر آنها را ندارد. آموزش یک آرایشگر تنها در حد شش ماه است و پس از آن فعالیت خود را در این زمینه آغاز می‌ کند. مردم باید اطلاعات کافی داشته باشند و از مراجعه به این افراد خودداری کنند، حتی اگر قیمت ‌ها ارزان باشد. البته، هیچ تخفیفی بدون دلیل، قابل اعتماد نیست. نیازمند رسیدگی به این مسئله است تا بیشتر به آرایشگاه‌ ها توجه شود و آنچه در این مکانها انجام می ‌شود، نظارت شود. زیرا تا زمانی که شکایتی وجود نداشته باشد، نظام پزشکی در مورد فعالیت‌های آرایشگران دخالت نمی ‌کند.

    همچنین، یک تکنیک جدید در ‌پزشکی پوست با نام درماپیلینگ وجود دارد که از مواد چینی تشکیل شده است. چندین پزشک معروف مقالاتی منتشر کرده‌ اند که این مواد می‌توانند سرطان پوست را به وجود آورند. با این حال، بسیاری از کلینیک ها از آن استفاده می نمایند.

     

    برچسب ها

    هما ابراهیمی

    کلینیک زیبایی پوستینو

    مدیران البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "