اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • فاطمه سماواتی، مدیر و موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای سماواتی:

    مشکل بزرگ آموزشگاه‌ها، جایگزینی مداوم مدیران و کارمندان است

    1402/6/4

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌فاطمه سماواتی، مدیر و موسس توانمند آموزشگاه فنی و حرفه ای سماواتی جلب می ‌نماییم:

    درخصوص مشکلات آموزشگاههای فنی و حر فه ای توضیح فرمایید.

    به طور کلی، آموزشگاه‌ های ما مشکلات اساسی ندارند و با موفقیت توانسته ‌ایم به افراد، به ویژه زیر دیپلم، کمک کنیم تا سطح تحصیلی خود را ارتقا دهند. با این حال، یک مشکل بزرگ که آموزشگاه‌ها به طور کلی با آن مواجه هستند، تعویض مداوم مدیران و کارمندان است. هر مدیر برای اشراف به کار نیاز به مدت زمان مشخصی دارد تا بتواند نتایج مطلوبی را به دست آورد، اما به آن ها به اندازه کافی فرصت داده نمی ‌شود و به سرعت مدیران را تعویض می‌ کنند.

    چه راهکارهایی برای حل این مشکل  در آموزشگاه‌ ها می‌توان ارائه داد؟

    راهکاری که من برای حل این مشکل پیشنهاد می ‌کنم، این است که، به مدیران فرصت کافی داده شود. این مشکل باعث کند شدن فرآیند کار ما نیز می ‌شود. ما درخواست ‌هایی برای رفع این مشکل ارائه داده‌ ایم، اما توجیهاتی که دریافت کرده ‌ایم، بیان می‌ کند که از عملکرد مدیران راضی نبوده‌ اند و دلایل دیگری نیز برای تعویض آن ها وجود دارد.

    برای انتخاب مدیران، راهکاری که پیشنهاد می ‌دهم، این است که افراد منتخب بر اساس شایستگی به عنوان مدیر منصوب شوند و انتخابات به صورت شخصی، خانوادگی و سلیقه ‌ای انجام نشود. این کار می ‌تواند منجر به کاهش نیاز به تعویض مدیران شود.

    رسانه ها چه نقشی را می توانند در این زمینه ایفا کنند؟

    نقش رسانه ‌ها می‌تواند بسیار مؤثر و محوری باشد. در حال حاضر، شبکه‌ های اجتماعی محدودیت‌ هایی برای روزنامه‌ های چاپی ایجاد کرده ‌اند و امروزه اکثرا این روزنامه ‌ها به صورت آنلاین عرضه می‌ شوند. بسیاری از افراد فرصت نمی ‌یابند روزنامه ‌های چاپی را خریداری کنند و از محتوای رسانه‌ ها در برنامه ‌های بله و ایتا استفاده می ‌کنند.

     

    برچسب ها

    فاطمه سماواتی

    آموزشگاه فنی و حرفه ای سماواتی

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "