اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر محمد اربعی پور، مدیرعامل شرکت کوروش درمان البرز و دکترای مدیریت اقتصاد و درمان:

    نگهداری تجهیزات قدیمی، موجب افزایش هزینه نوسازی می‌ شود

    1402/6/4

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ دکتر محمد اربعی پور، مدیرعامل شرکت کوروش درمان البرز و دکترای مدیریت اقتصاد و درمان جلب می ‌نماییم:

    مجموعه درمانی تحت مدیریت جنابعالی شامل چه بخش هایی می شود؟

    مجموعه درمانی کوروش شامل بخش‌ های اورژانس و واحد های تخصصی دندانپزشکی و نیز سایر واحد های تخصصی می باشد. این مجموعه شامل ۳ مرکز پوست و زیبایی در استان البرز است که شعبه اول در منطقه مصباح، شعبه دوم در گوهردشت و شعبه سوم در فردیس قرار دارد.

    در حوزه فعالیت خود غالبا با چه مشکلات و دغدغه هایی مواجه هستید.

    نمی ‌توان گفت تمامی بخش‌ های درمانی ایده‌آل هستند؛ از مسائل مربوط به تربیت نیروی انسانی تا مشکلات مربوط به پزشکان و نیز در زمینه تجهیزات مورد نیاز با مشکلات عدیده ای مواجه ایم. همچنین نوسازی ‌های لازم، به دلیل موقعیت کشور و تحریم‌ های انجام شده و هزینه‌ های بسیار بالا، امکان‌ پذیر نیست.

    با این وجود ارائه تجهیزات مدرن و نوسازی بخش‌های درمانی با توجه به افزایش نرخ دلار، تأثیرات قابل توجهی را در این بخش‌ ها وارد ساخته است. در واقع این امکان را برای مردم فراهم کرده تا با استفاده از تجهیزات به ‌روز و مدرن، درمان خود را دریافت نمایند. لازم است به خاطر داشته باشیم که هزینه سرویس و نگهداری تجهیزات قدیمی باعث افزایش هزینه نوسازی آن ها می‌ شود.

    متاسفانه با وجود مشکلات موجود، این بخش روز به روز به لحاظ کیفیت، کارایی خود را از دست می ‌دهد. در این خصوص نظرات پزشکانی که در مجموعه‌ های ما کار می ‌کنند، در جلسات همفکری، قابل مشاهده است. در حال حاضر در بین قشر پزشکی، که قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود و از لحاظ تحصیلاتی نیز در سطح خوبی قرار دارند، نا امیدی مشاهده می شود.

     آمارهای دقیق درباره مهاجرت پزشکان و متخصصینی که در کشور تحصیل کرده و درجات عالی را دارند، اعلام نشده است، اما تعداد قابل توجهی از آن‌ ها کشور را ترک می‌ کنند.

    از مرکز کوروش نیز، تقریباً ۵ الی ۶ پزشک مقدمات مهاجرت خود را انجام داده ‌اند و در حال خروج از کشور می باشند. این موضوع در سال‌ های آتی تأثیرات منفی قابل مشاهده‌ ای را به دنبال خواهد داشت و با کمبود پزشکان و متخصصان روبرو خواهیم شد. مسئولین باید از این موضوع آگاه باشند و شرایط و زمینه‌ های مناسب را برای پزشکان فراهم سازند.

    اگر شما جای مسئولین بودید چه تفکرات و بررسی هایی را برای ارتقاء و پیشرفت بیشتر انجام می دادید؟

    اولویت کاری من اگر این بخش از مسئولیت به دستم می‌ رسید، این بود که با توجه به دانش و تجربه‌ خود، به صورت مستقل و نه طبق دستورات متعارف عمل نمایم. نباید در شرایطی باشیم که همه چیز به صورت دستوری انجام شود. برای تقویت بخش خصوصی و به دست آوردن اختیارات کامل در حوزه کاری خود، باید تلاش کنیم.

    همچنین شرکت‌ های بیمه که عموماً تحت کنترل دولت هستند، باید به موقع تعهدات خود را به انجام رسانند. زیرا این وضعیت باعث ضعف تدریجی انگیزه فعالان حوزه درمان می ‌شود. باید وضعیت نا امید کننده بیمارستان ‌ها در شهرهای مختلف کشور، به همراه تجهیزات و امکانات آن ها بررسی شود. کیفیت و خدمات خوب، حق مشروع مردم است و باید از آن بهره‌ برداری گردد در حالیکه این موضوع به هیچ وجه، به ویژه در بخش‌های دولتی، رعایت نمی‌ شود.

    برچسب ها

    دکتر محمد اربعی پور

    شرکت کوروش درمان البرز

    مدیریت اقتصاد و درمان

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "