اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • صحرا نجفی، مدیر و موسس آموزشگاه زبان ایده آل:

    توسعه سیستم آموزشی به کاهش هزینه ‌ها و افزایش سود دهی کمک می کند

    1402/6/4

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ صحرا نجفی، مدیر و موسس آموزشگاه زبان ایده آل جلب می ‌نماییم:

    در رابطه با مدیریت آموزشی و مشکلات موجود در این زمینه برای خوانندگان گرامی توضیح فرمایید.

    شغل مدیریت دارای مشکلات فراوانی است. از سوی دیگر مدیران با منابع محدودی برای برطرف نمودن انتظارات رو به رشد مشتریان مواجه هستند. یکی از مشکلات این حوزه، عدم وجود یک آموزش جامع و یکنواخت است. با این توضیح که هر مدیر نظر فردی خود را در سیستم آموزشی آموزشگاهش به کار می‌ گیرد. در صورتیکه این موضوع می ‌تواند باعث ناهماهنگی و بروز مشکلات شود. همچنین پروسه دریافت مجوز در این حوزه، چندین سال به طول می انجامد  و عدم اطمینان شغلی و فکری، می ‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی گردد.

    در این حوزه، با قشر فرهنگی و سنی مختلفی در ارتباط هستیم. افراد از سنین سه سال به بالا توسط ما آموزش می بینند. برای جذب مشتری، در مناطقی که در هر صد متر یک آموزشگاه فعال است، طبیعتاً مشکلاتی نیز وجود دارد. برای این که بتوانیم این مشکلات را برطرف نمائیم، نیازمند مدیرانی هستیم که دارای اطلاعات علمی کافی و تجربه لازم  باشند.

    در سال‌های گذشته، افراد در آموزشگاه‌ ها فقط برای شرایط کاری شان و یا تجربه‌ ای که داشتند، مراجعه می کردند. اما در حال حاضر، مراجعین به سه بخش تقسیم شده‌ اند: کودکان، نوجوانان و بزرگسالان.

    نوجوانان بیشتر قصد مهاجرت دارند و بزرگسالان نیز برای ارتقاء شغل و یا قصد مهاجرت مراجعه می نمایند. هم اکنون به دلیل شرایط اقتصادی بعد از کرونا، افراد به مهاجرت فکر می ‌کنند. همچنین بسیاری از نخبه‌ ها شغلی را که متناسب با رشته تحصیلی شان باشد، دنبال نمی کنند و متاسفانه احساس رضایت هم ندارند.

    در کل، مدیریت آموزشی یک حوزه چالش‌ برانگیز است که نیازمند مدیران با تجربه و دانش کافی می ‌باشد. باید به سیستم آموزشی ارزش داده شود و بهبودهای لازم در آن ایجاد گردد تا بتوان بهترین آموزش را برای دانش‌ آموزان و دانشجویان فراهم آورد.

    بزرگترین چالش و مشکل سیستم آموزشی را چه می دانید؟

    بزرگترین ایراد سیستم آموزشی، عدم ارزش قائل شدن به سیستم آموزشی و کار فرهنگی است. هزینه‌ های آموزشگاه ‌ها بسیار بالا است که شامل هزینه تدریس معلمان و کارمندان، آب و برق و اجاره مکان می‌ شود. این مخارج بسیار سنگین است و سود دهی چندانی هم ندارد. در صورتیکه علاقه به توسعه و بهبود سیستم آموزشی، می‌ تواند به کاهش هزینه ‌ها و افزایش سود دهی کمک نماید. برای رفع این مشکل، باید به سیستم آموزشی بها داده شود و از آن به عنوان یک ابزار برای پیشرفت و توسعه استفاده گردد.

    نقش و اهمیت رسانه را در راستای فعالیت آموزشگاه ها چگونه بیان می کنید؟

    اهمیت رسانه در جامعه بسیار بالاست. هر شغل و فعالیتی برای ارتقای خود و جذب مخاطبان نیاز به وسیله‌ ای دارد که بتواند ارتباط مؤثری با مردم برقرار کند. رسانه به عنوان این پل، نقش بسیار حیاتی را ایفا می ‌کند. اما متأسفانه رسانه‌ ها بیشترین فعالیت‌ های خود را در فضای مجازی و تبلیغات انجام می‌ دهند و به درستی از این امکانات بهره‌ برداری نمی‌ کنند. در کل رسانه ها باید صدای عموم‌ را به گوش مسئولین برسانند.

     

    برچسب ها

    صحرا نجفی

    آموزشگاه زبان ایده آل

    جام جم

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "