اربعین زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان است

خطیب نماز جمعه کرج گفت: حضور زائرانی از ملل مختلف در مراسم اربعین تداعی کننده یک خانواده بزرگ دارای قدرت و عزت است که زمینه ساز حاکمیت حکومت تمدن نوین اسلامی بر جهان است.

1402/6/12

به گزارش جام جم البرز؛ آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهمیت بزرگداشت مراسم اربعین حسینی گفت: مراسم پیاده روی اربعین که از نخستین سال شهادت شهدای کربلا برگزار شد تلاش یزیدیان برای از بین بردن خاندان نبوت و به فراموشی سپردن واقعه کربلا را نقش بر آب کرد و این روش مبارزه با ظلم و استکبار از آن روز تا به امروز ادامه داشته و برپایی مراسم اربعین با محوریت امام حسین علیه السلام زمینه ساز هویت سازی برای آزادیخواهان جهان بوده و جبهه‌ای برای مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان را ساماندهی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: نتیجه این گردهمایی عظیم شکست تمام نقشه‌های شوم استکبار برای شیعه هراسی و اسلام هراسی را به دنبال داشته است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نقش امام سجاد (ع)و حضرت زینب (س) در زنده نگاه داشتن یاد واقعه کربلا گفت: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها با جهاد تبیین وارد عرصه شدند و تلاش‌های ظلم و جهل را بی‌نتیجه گذاشتند وامروز نیز ادامه این راه تمامی توطئه‌ها علیه اسلام و مسلمین رانقش بر آب کرده است.

او افزود: اربعین یک حرکت سیاسی قدرتمند در برابر جبهه استکبار و صهیونیسم پلید است که نشان داد خط مقاومت از ابتدای اسلام تا امروز زنده است و تن به استکبار نمی‌دهد، اما در این میان داشتن رسانه قدرتمند در جهان اسلام بسیار مهم است تا همانند حذف تدریجی قدرت دلار از زیر بار امپراطوری رسانه‌ای استعمار و استکبار هم خارج شود.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان دقیق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره خدمات دولت گفت: دولت خدمتگزار باید این سخنان را الگوی خود قرار داده و در راه خدمت به مردم بیشتر تلاش کند.

وی با اشاره به تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال وقفه و بدون نگاه و کمک بیگانگان در مدت دو سال گفت: این موضوع بسیار مهمی است که با مجاهدت جوانان متخصص ایرانی به نتیجه رسیده موضوعی که باید به خوبی در رسانه‌ها بازتاب داده شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما به قله نزدیک هستیم و باید تلاش خود را بیشتر کنیم ما در این زمینه نباید گول تبلیغات منفی دشمنان را بخوریم و از تلاش و مجاهدت در راه پیشرفت کشور خسته شویم.

امام جمعه کرج با اشاره به تغییر مناسبات قدرت در دنیا گفت: امروز آمریکا با مشکلات زیادی مثل موضوعات مختلف داخلی و قدرت گرفتن قدرت‌های نوظهور مثل ایران و چین مواجه است و برای حفظ سلطه خود در سراسر جهان سعی در ایجاد ناآرامی  و تجهیز دوباره داعش کرده است و رژیم کودک کش و جاعل صهیونیستی هم با ایجاد تنش و درگیری در غرب آسیا به دنبال نفس گرفتن و تجدید قواست و تحولات اخیر سوریه هم در همین زمینه است، اما باید بدانند اخراج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل حتمی است و به زودی اتفاق خواهد افتاد.


برچسب ها

آیت الله حسینی همدانی

امام جمعه کرج

نماینده ولی فقیه البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "