اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • مالک شفیعی،مدیر مجموعۀ بازسازی و ساخت شفیعی:

    مصرف‌کننده، دیوار آخر تورم‌

    روزنامۀ جام‌جم البرز با مالک شفیعی، مدیر مجموعۀ بازسازی و ساخت شفیعی، گفت‌وگویی انجام داده است که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:

    1402/6/12

    مشکل اصلی ما نوسان‌های فراوان است که بر روی کالاهای اساسی وجود دارد؛ بعضی از کالاهای اساسی در یک ماه گذشته افزایش قیمت بسیاری داشته‌اند. دولت باید کنترل قیمت بیشتری انجام دهد. نرخ‌گذاری تمام مصالح ساختمانی با ادارۀ بازرگانی است. درحال‌حاضر، مصالح ایرانی در کار استفاده می‌شود؛ چون صرفۀ اقتصادی زیادی دارد و دسترسی ما به آن بیشتر است. مصالح ایرانی دسته‌بندی و درجه‌بندی شده است و بنابه تقاضای مشتری تهیه و اجرا می‌شود.

    شرایط تولید و تشریفات مالی و اداری بسیار سخت است و اکثر تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند کار نکنند. در تولید، نقش اساسی را دولت دارد. ارزش افزوده‌هایی که وجود دارد و کمبود مواد مصرفی، یک معضل برای تولیدکننده است؛ برای همین اکثر تولیدکنندگان تصمیم می‌گیرند یا تولید نکنند و یا با ارزش افزودۀ بالایی تولید کنند. بنابراین واردات بسیاری از مواد برای تولیدکنندگان بسیار بهتر است. بیشتر کالاهای اساسی در بخش تولید، باید مالیات ارزش افزوده پرداخت کنند که یک معضل به شمار می‌آید‌.

    قدرت رسانه همیشگی است‌. باید مسئولان، در ابتدا از تولیدکننده و بعد از مصرف‌کننده حمایت کنند چون مصرف‌کننده دیوار آخر همۀ تورم‌ها است و همیشه آسیب می‌بیند.

     

    برچسب ها

    مجموعه بازسازی و ساخت شفیعی

    مالک شفیعی

    مصالح ساختمانی

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "