اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • در نشست کتابخوان مشترک کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان البرز مطرح شد؛

    کتاب را در سر لیست سبدخانوار خود قرار دهیم

    علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و رشد جامعه با کتاب برکسی پوشیده نیست و امروز وقتش رسیده است برای زندگی بهتر کتاب را در سرلیست سبد خانوارخود قرار دهیم.

    1402/6/20

    به گزارش جام جم البرز، نشست کتابخوان مشترک کارکنان دو اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز و بهزیستی استان با حضور علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، وجیه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز و روسای ادارات و برخی کارشناسان دو اداره کل در سالن اجتماعات بهزیستی استان البرز برگزار شد.

    در این نشست علی معدنی پور با ابراز خرسندی از تشکیل جلسه و اشتراک گذاری تجربیات مطالعه کتاب توسط روسا و کارشناسان دو اداره کل عنوان داشت: نشست کتابخوان یکی از برنامه های موثر در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در کتابخانه های عمومی استان و در بین اقشار مختلف است که حاصل آن انتقال تجربه و حس خوب خواندن به دیگران است.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری به خواندن کتاب برای همه افراد جامعه به خصوص خدمتگذاران مردم تاکید کرد: جامعه امروز پیشرو است و مدیران در همه سطوح به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب که در کتابخوانی و انس با کتاب سرآمد هستند نباید متوقف شوند و برای هدایت مجموعه خود باید کتابهای تخصصی و عمومی را مطالعه و این نهضت خواندن را در خود نهادینه کنند.

    وی با بیان اینکه با توجه به ماموریتی که سازمان بهزیستی در بهبود بخشیدن زندگی در جامعه دارد اقدامات مشترکی را می توان در حوزه های کتابخوانی انجام داد چه بسا که در کتابخانه های عمومی استان بنابر ظرفیتی که وجود دارد به جامعه نابینایان و ناشنوایان بطور مشخص در کتابخانه های امیرکبیر و علامه حلی شهرستان کرج خدمات تخصصی ارائه می شود.

    معدنی پور در ادامه به اهمیت مطالعه و رشد جامعه کتابخوان اشاره کرد و گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی و رشد جامعه با کتاب برکسی پوشیده نیست و امروز وقتش رسیده است برای زندگی بهتر کتاب را در سرلیست سبد خانوارخود قرار دهیم.

    مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدامات مشترک و تفاهم نامه های دوسویه بین دو دستگاه خدمات رسان کتابخانه های عمومی و بهزیستی  در جهت بهبود رشد فکری و زندگی مردم استان البرز گام های موثری برداشته شود.

    در ادامه این نشست وجیه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه امروز حال خوشی را با خواندن در مجموعه بهزیستی استان خواهیم داشت ابراز کرد: امیدواریم در جامعه مخاطب بهزیستی با مطالعه مستمر و هدفمند شاهد ایجاد تغییر و روند بهبود زندگی مردم باشیم.

    وی با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای بهزیتی استان است که از خدمات کتابخانه های عمومی استان بهره مند شود عنوان داشت: سازمان بهزیستی به عنوان سازمانی با خدمات شبانه روزی به جامعه هدف خود می تواند برنامه های مشترکی را با کتابخانه های عمومی استان در برخی از اماکن همچون مراکز نگهداری سالمندان، مراکز ترک اعتیاد، مراکز کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مراکز بیماران اعصاب و روان برگزار کند.

    مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان ابراز امدواری کرد برنامه های مستمری در شهرستانهای استان البرز تحت عنوان نشست کتابخوان با محوریت کتابخانه های عمومی و کتابخوانان برگزار شود.

    همچنین در این نشست کتاب خوان مشترک ، کتاب حماسه حسینی توسط سید عباس طباطبایی ، کتاب اربعینی در نماز توسط گلشن شیرمحمدی ، کتاب صلح امام حسن (ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ توسط ابوالفضل آزادفلاح ، کتاب مهارت های زندگی توسط شراره مجد و کتاب آموزش پیش از ازدواج توسط سعیده سادات دهقان منشادی معرفی شد.

      گفتنی است در این نشست مشترک ، تفاهم نامه ای به منظور هم افزایی برنامه ها و ماموریتهای مشترک دو اداره کل کتابخانه های عمومی و بهزیستی استان البرز امضا و از معرفی کنندگان کتاب نیز به رسم یادبود تجلیل شد.

    برچسب ها

    علی معدنی پور

    بهزیستی استان البرز

    کتابخانه های عمومی استان البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "