اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • آرین کمالی روستا، مدیر مجموعه دیجی سنتر و کمالی پلاس:

    محصولات فاقد مجوز در فروشگاه های اینترنتی، چالش است

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما رابه مصاحبه اختصاصی با‌‌ آرین کمالی روستا، مدیر اخلاق مدار و مبرز مجموعه دیجی سنتر و کمالی پلاس جلب می‌ نماییم:

    1402/6/20

    در حیطه فروش لوازم خانگی، با چه مشکلات و چالش هایی روبرو هستید؟

    با توجه به فعالیت ‌های ما در صنف لوازم خانگی، موبایل و کنسول بازی و همچنین هر چیزی که مرتبط با الکترونیک است، موضوعاتی که همیشه بین همکارانمان مطرح می‌ شود، را بیان کرده‌ ایم. یکی از این موضوعات این است که در سایت‌ هایی مانند دیجی کالا یا ترب، محصولات را حتی با قیمتی کمتر از قیمت خرید ما به فروش می رسانند. موضوع دیگر این است که برخی از محصولاتی که ما نمی توانیم بفروشیم و اجازه فروش نداریم، به راحتی در دیجی کالا به فروش می‌ رسند. عرضه محصولات فاقد مجوز در فروشگاه های اینترنتی، یک چالش است. همچنین، شرکت‌ هایی که کار فروش و توزیع را انجام می ‌دهند، مستقیماً محصولات را به مصرف کننده نهایی می‌ فروشند و با قیمتی مشابه قیمتی که به ما به عنوان فروشنده می‌ رسد، به مشتریان خود عرضه می ‌نمایند. این مسائل در زمینه لوازم خانگی و موبایل باعث رکود و کاهش خریداران در صنف ما می ‌شود، زیرا مشتریان ترجیح می‌ دهند به صورت غیرمستقیم و اینترنتی با هزینه کمتر خرید کنند، تا از فروشندگان حضوری و به صورت مستقیم.

    چه پیشنهاد و راهکاری برای حل چالش های موجود در این زمینه دارید؟

    به نظر بنده، قیمت‌ گذاری باید به درستی انجام شود و قیمتی که شرکت به ما به عنوان فروشنده عرضه می نماید، باید با قیمتی که به مصرف کننده نهایی می ‌فروشد، متفاوت باشد. اینجانب معتقدم که بسیاری از فروشندگان همین روال کار را انجام می ‌دهند.

    در خصوص تولیدات خود و نحوه ارائه آن توضیح فرمایید.

    ما هم تولیدات داخلی و هم تولیدات خارجی داریم و قطعاً کیفیت تولیدات خارجی بیشتر است. مشتریان بیشتر تقاضای محصولات خارجی دارند، زیرا در لوازم خانگی ایرانی، برندی وجود ندارد که به صورت صد درصد داخلی باشد. معمولاً، کاری که انجام می ‌دهند این است که محصولات چینی را می‌ گیرند و با برچسب برند خود عرضه می ‌کنند. مشتریان ترجیح می ‌دهند با بودجه یکسان محصولات خارجی را خریداری نمایند.

    با توجه به اینکه اگر کسی بخواهد جهیزیه خریداری کند، هزینه‌ بالایی را باید بپردازد و از آن جایی که قیمت لوازم با قیمت دلار رابطه مستقیم دارد، مشخص است که در بازار ثباتی وجود ندارد. یکی از راه‌ هایی که در فروشگاه انجام می‌ دهیم، فروش اقساطی است. البته هر چند سود داشته باشد، اما در صورتی که سود منطقی باشد، از تورم پایین ‌تر است. محصولی که با ماهیانه ۴ درصد کارمزد خریداری می ‌شود، طی یک روز ۱۰ درصد افزایش قیمت دارد. فروش اقساطی یکی از راه‌ هایی است که ما در فروشگاه انجام می‌ دهیم تا مشتریان بتوانند راحت‌ تر خرید خود را انجام دهند.

    خرید لوازم خانگی و محصولات دیجیتال از فروشگاه هایی همانند مجموعه شما باتوجه به سن مخاطبین به چه صورت است؟

    در هر سنی مخاطب، محصولات متفاوتی را تهیه می‌ کند. نوجوانان اغلب کنسول بازی مثل پلی استیشن و ایکس باکس را خریداری می ‌نمایند. سنین بالاتر بیشتر به خرید موبایل می‌ پردازند و در سنین بالاتر، لوازم خانگی را خریداری می‌ کنند. عموماً، نوجوانان به محصولات بازی و موبایل علاقه ‌مند هستند، در حالی که سنین بالاتر به خرید لوازم خانگی تمایل دارند.

    نقش رسانه را در حوزه فعالیت خود چگونه ارزیابی می کنید؟

    قدرت دسترسی به رسانه‌ ها بسیار مهم است. ما علاقه‌ مند هستیم که این قیمت ‌گذاری‌ ها به درستی انجام شود. همه درباره مافیای ماشین صحبت می‌ کنند، اما هیچ کس نمی ‌گوید که یک مافیا در زمینه لوازم خانگی هم وجود دارد. بعضی شرکت ‌ها به راحتی محصولاتی را که فروشنده نمی ‌توانند بفروشند را با قیمت بالاتری در لوازم خانگی عرضه می‌ نمایند.

     

    برچسب ها

    ارین کمالی روستا

    دیجی سنتر

    کمالی پلاس

    جام جم البرز

    روزنامه جام جم

    لوازم خانگی کرج

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "