اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • زینب مرادی، مدیر آکادمی زبان عرشیان:

    تنها چالش آموزشگاه داران، کسب تسهیلات است

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ زینب مرادی، مدیر توانمند و فرهیخته آکادمی زبان عرشیان جلب می‌ نماییم:

    1402/6/20

    درخصوص چالش ها و مشکلات موجود در حوزه فعالیت خود توضیح فرمایید.

    چالش اول که با آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ های دولتی مواجه هستیم، عدم حمایت آن‌ ها از بخش خصوصی است. در واقع، تمام مسئولیت‌ ها بر عهده خودمان قرار دارد. مکان آموزشگاه ما در یک شهر کوچک واقع شده است که تقریباً ۹۰ درصد مردم آن از نظر اقتصادی در وضعیت نا مطلوبی قرار دارند. به همین دلیل، آموزشگاه را در این منطقه تاسیس کرده‌ ایم تا نیازهای جامعه را به خوبی برآورده کنیم. تعداد زیادی زبان آموز به دلیل شهریه کمتری که در مقایسه با سایر آموزشگاه‌ ها دریافت می‌کنیم، به ما مراجعه می ‌کنند.

    برای فعالیت در این حوزه به چه نوع خدمات و تسهیلاتی نیازمندید؟

    با توجه به اینکه ما در یک مکان اجاره‌ ای قرار داریم، جابجایی به یک مکان مناسب برای ما مشکل است. ما خودمان تغییراتی در دکوراسیون فعلی ایجاد کرده‌ ایم تا آن را به یک محل آموزشی تبدیل کنیم. با این حال، پیدا کردن یک مکان مناسب برای جابجایی با چالش‌هایی همراه است. باید یک مکان تجاری پیدا کنیم که هیچ کس در آن سکونت نداشته باشد. برای ما، مسئله‌ هایی همچون تطابق با استانداردها و دریافت مجوزها از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع، نیاز به یک زمین با کاربری آموزشی و دریافت وام یا تسهیلات مالی وجود دارد تا بتوانیم آموزشگاه را به گونه ‌ای مناسب برای مردم بسازیم و به آن ها کمک کنیم.

    به دلیل وضعیت اقتصادی ما، قادر به خرید زمین و ساخت آموزشگاه نیستیم. متأسفانه، در کشور ما به آموزش ارزش چندانی نمی ‌دهند و بنابراین، حمایت مالی برای ما بسیار ضروری است تا بتوانیم بهترین کمک را به مردم ارائه دهیم. اگر حمایت مالی صورت بگیرد، ما قادر خواهیم بود هر فعالیتی را انجام دهیم.

    در  رابطه با شهریه های آموزشگاه خود بگویید.

    شهریه‌ ها در آموزشگاه ما بسیار پایین هستند. اما در انجمن مدیران آموزشگاه‌ ها که عضو آن هستیم، همه اعضا شکایت دارند، به ویژه در قسمتی که تحت نظارت آموزش و پرورش هشتگرد قرار داریم. زیرا آموزشگاه ما در مهدی آباد جاده قزلحصار قرار دارد و مردم از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند. ما مجبوریم شهریه کمتری تعیین کنیم.

    در مورد شهریه‌ ها، آموزشگاه‌های شهرهای دیگر نیز اعتراض می‌ کنند. اما اگر ما به اندازه آموزشگاه‌ های مهرشهر شهریه تعیین کنیم، قادر به ارائه خدمات آموزش زبان نخواهیم بود. آن ‌ها معتقدند که به دلیل اجاره بالاتر، شهریه بیشتری دریافت می ‌کنند، در حالی که هزینه ‌های زندگی یکسان است و تفاوتی ندارد.

    خواست و تقاضای خود را از مسئولین مربوطه عنوان فرمایید.

    ما از مسئولین می ‌خواهیم که از ما حمایت کنند، به ویژه از اصناف آموزشی. نه تنها من، بلکه تمام آموزشگاه ‌داران شاکی هستند زیرا حمایت های لازم صورت نمی‌ گیرد. بنده حدود ۵ سال است که آموزشگاه دارم و هنوز نتوانستم تسهیلاتی دریافت کنم تا کسب و کارم را گسترش داده و پیشرفت کنم. تا به حال تبلیغاتی انجام نداده‌ ام، تنها برای جذب زبان ‌آموزان به تازگی تبلیغاتی راه‌ اندازی کردم.

    اخلاق برای ما بسیار با اهمیت است و با زبان‌آموزان و خانواده‌ هایشان به صورت صمیمانه برخورد می‌ کنیم که بسیار موفقیت ‌آمیز بوده است. تنها چالش ما، کسب تسهیلات است، در حالی که از سایر جنبه‌ ها مشکلی نداریم.

     

    برچسب ها

    زینب مرادی

    اکادمی زبان عرشیان

    اموزشگاه زبان کرج

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "