اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • افسانه نساجان، مدیرعامل انجمن همیاران سلامت پرور:

    ۹۵درصد از مبتلایان ایدز به صورت ناخواسته مبتلا شده ‌اند

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ افسانه نساجان، مدیرعامل انجمن همیاران سلامت پرور جلب می‌ نماییم:

    1402/6/20

    آیا مراکز شما برنامه‌ های خاصی برای آموزش به افراد مبتلا به بیماری ایدز دارند؟

    از کمک ‌های دولتی که توسط دولت یا مسئولان صورت می‌ گیرد، آگاهی کاملی ندارم. با این حال، خودمان با همکاری مراکز بهداشتی مانند دانشگاه علوم پزشکی البرز و سایر مراکز مشابه، تلاش‌هایی در جهت آگاهی‌ رسانی و آموزش به افرادی که مخاطب ما هستند، انجام دادیم. اصلی ‌ترین مسئله‌ ای که با آن روبه‌ رو شدیم، عدم رعایت قوانین بود، اما با برگزاری کلاس‌ ها و ارائه آموزش ‌هایی توسط متخصصین این حوزه، آگاهی افراد و مخاطبان به شدت افزایش یافت. این تلاش‌ ها باعث شد تا تمام مدارس، دانشگاه‌ ها و افرادی که در معرض خطر قرار می‌ گیرند یا مبتلا هستند، آگاه شوند. به دلیل محرمانه بودن و رایگان بودن آزمون‌ های ما، تعداد زیادی از افراد به ما مراجعه کردند و از طریق آن ها تشخیص داده شدند. در صورتی که تست‌ هایشان مثبت یا منفی بود، باید آن ها را به مراکز بالاتر ارجاع می‌ دادیم. خوشبختانه، افراد مبتلا به بیماری به مرکز ما اعتماد کردند و تمامی اطلاعات آنها به صورت محرمانه نگهداری می ‌شود. ۹۵ درصد از مبتلایان به صورت ناخواسته مبتلا شده ‌اند که برای بیماران بسیار سخت است.

    درصورتی که حمایت و همیاری از سوی شما صورت نمی گرفت چه خطراتی را به دنبال داشت؟

     چنانچه ما حمایت لازم را از این افراد به عمل نیاوریم، خطر انتقام ‌جویی آن ها می‌ توانست به سطح شهر یا کشور گسترش یافته و باعث ابتلا دیگران شود. اما اگر از آنها حمایت کنیم، موفق خواهیم شد از وقوع خطرات زیادی جلوگیری کنیم. در حال حاضر، بیماران نیز به عنوان مدرسان فعالیت می ‌کنند. ارتباطات رسانه‌ ای، آگاهی ‌رسانی و آموزش بسیار مهم برای مراکز ما است و باید یاد بگیریم با این افراد همکاری کنیم.

     

    برچسب ها

    افسانه نساجان

    انجمن همیاران سلامتپرور

    ایدزفکرج

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "