اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • زهرا آقایی، اپتومتریست و مدیر مجموعه بینایی سنجی کیهان:

    افتخار اپتومتریستهای کشور، درمان تنبلی چشم کودکان

    بطورکلی باید گفت: اپتومتری مجموعه ای از درمانهای چشمی بدون دارو و بدون جراحی می باشد. اپتومتریستها به صورت علمی و عملی در دانشگاه آموزش می بینند تا بتوانند به همراه پیشرفتهای جهانی در زمینه ی ساخت عینک و وسایل کمک بینایی و تجویز لنزهای تماسی فعالیت کنند. آنها از طریق تجویز عینک یا لنز تماسی یا تمرینات ارتوپتیک دستگاهی و یا تمرینات در منزل بدون نیاز به دارو، عملکرد بینایی فرد را بهبود می بخشند.

    1402/6/22

    گروه بزرگ اپتومتریستهای کشور ما به درمان تنبلی چشم کودکان ایران زمین افتخار می کنند.زیرا تقریبا  در۳۵ _۴۰سال قبل درمان مناسب تنبلی چشمی در ایران انجام نمی شد، ولی در ۲۰_۲۵سال اخیر اپتومتریستها در این زمینه تلاشهای موفقی داشته اند و توانسته اند تا ۸۵٪ موارد تنبلی چشم کودکان و بزرگسالان را  درمان کنند.ضمنا این درمانها هر چقدر در سنین پایین تر صورت گیرد نتایج بهتری دارد و فرد در بزرگسالی بینایی با کیفیت بالاتری تجربه می کند. ما در دانشگاه به شکل علمی، عملی آموزش ساخت و تهیه ی انواع عینکها را می بینیم.چون عینکها بسیار متنوع هستند، مانند: عینک مخصوص عیوب انکساری، عینک پریزم برای انحراف غیر فلجی چشم، عینک محافظ در کار ، عینک کاهش کوررنگی، دید در شب ،پیرچشمی، ورزشی، عینک افراد کم بینا(تلسکوپی) و ...

    باید اضافه کنم یک اپتومتریست برای تجویز لنزهای تماسی هم آموزش کامل دانشگاهی می بیند. چون لنزها هم بسیار مختلفند. از آن جمله: لنزهای طبی زیبایی، لنز طبی شماره دار، لنز طبی شماره دار زیبایی، لنز چشم خشک، لنزهای دارویی برای انتقال دارو به چشم.

    پس در همه جای دنیا در مطبهای اپتومتری اقدامات ذکر شده برای مراقبت از چشم انجام می گیرد، ولی در صورت نیاز به جراحی یا دارو، بیمار به متخصص چشم ارجاع می شود.

    در پایان تشکر می کنم از اساتید این رشته و مدرسان و تشکلهای علمی و صنفی اپتومتری کشور که هرسال با برگزاری سمینار و کنفرانسهای متعدد زحمات زیادی برای ارتقاء هرچه بیشتر اپتومتری ایران عزیز انجام می دهند.

    همچنین از اپتومتریستهای کشور نیز تقدیر می کنم که در بالا بردن سطح کیفی و کمی بینایی افراد جامعه تلاش زیادی  دارند و امیدوارم هر کجا که هستند موفق باشند.

    نشانی مجموعه بینایی سنجی کیهان:

    خیابان آتش نشانی- جنب شهرک بنفشه- ساختمان گلدیس

    شماره تماس:۳۲۸۲۴۴۲۶

    ساعت فعالیت اغلب عصرها ۵ لغایت ۸ شب است.

     

     

    برچسب ها

    زهرا اقایی

    اپتومتریست

    بینایی سنجی

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "