اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • انجمن قاصدک حامی کودکان کار

    1402/8/10

    افتخار این را داشتیم تا با خانم الهام داودی مدیریت انجمن قاصدک در استان البرز گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب می‌نماییم:

    خودتان را معرفی بفرمایید.

    الهام داودی هستم؛ کارشناس مددکاری اجتماعی و مدیرعامل انجمن قاصدک حامی کودکان کار. از سال 84 در حوزه آسیب های اجتماعی و به خصوص کودکان کار فعالیت داوطلبانه داشتم.

    انجمن قاصدک از سال 95 و با کسب مجوز از استانداری البرز فعالیت خود را با هدف آموزش و حمایت از کودکان کار آغاز نمود.

    از تجربیات خود در طول این مدت صحبت کنید.

    قبل از شروع فعالیت در این حوزه، این تفکر که کودکان کار معمولا ساماندهی شده و غالبا دارای ارباب هستند و اینکه حالا برای شروع فعالیت با این کودکان با چه برخوردی از طرف اربابان ایشان مواجه هستیم تمام ذهنم را درگیر کرده بود. اما بعد از شروع و طی همان ماه های اول دریافتم که این کودکان یا حداقل کودکان این منطقه (آق تپه) به صورت باند نیستند و اربابی ندارند و اینکه همه کودکان در خانه و با خانواده زندگی می کنند ولی متاسفانه به دلیل وضعیت ضعیف معیشت مجبور به کارکردن و کمک خرج خانواده بودن، هستند. چه بسا خیلی از این کودکان رسما تنها نان آور خانواده می باشند.

    مجموعه شما چه خدماتی را به مراجعین ارائه می‌دهد؟

    ارائه خدمات آموزشی، مددکاری، پزشکی، تغذیه ای و ... با کیفیت به عموم مددجویان و خانواده ایشان با رعایت ارزش های انسانی و اصول اخلاق حرفه ای با بهره گیری از حضور داوطلبین و کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین.

    در انجمن قاصدک بابت خدمات ارائه شده، از مددجویان و خانواده ایشان هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و همچنین صفر تا صد خدمات به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.

    اهداف شما و برنامه های اجرایی در راستا با انجمن چیست؟

    فعالیت های قاصدک بر پایه سوادآموزی بنا شده و بر اساس اولویت مددجویان سایر خدمات نیز، به ایشان ارائه می شود. این خدمات عبارتند از: حرفه آموزی، آموزش مهارتهای زندگی و مهارت های اجتماعی برای مددجویان و خانواده ایشان، مددکاری و روانشناسی، پزشکی و بهداشتی، تغذیه روزانه، سبد کالا، خدمات اجتماعی و ...

    برای مثال تمامی مددجویان قاصدک از خدمات پوستی و دندان پزشکی بهره مند هستند و همچنین در طول این سال ها ما چندین مورد جراحی قلب برای کودکان و والدین، جراحی سزارین مادر، معرفی و بستری والدین معتاد به کمپ های ترک اعتیاد، پرداخت دیه برای والدین زندانی و ... داشته ایم.

    ما برآنیم تا با آموزش و توانمندسازی کودکان کار، دنیا را به جای زیباتری برای ایشان تبدیل کنیم. شاید نتوان دنیای بدون کودک کار را تصور کرد اما می توانیم با بهره گیری از نیروهای داوطلب و حمایت سازمان های ذینفع کیفیت سطح زندگی ایشان را ارتقا داده و آینده ای روشن تر برایشان ترسیم کنیم.

    سخن پایانی: من و همکارانم در انجمن قاصدک برای ارائه خدمات به مددجویان تمام تلاش خود را می کنیم اما برای خدمات هرچه بهتر نیازمند همکاری تمام دستگاه های خصوصی و دولتی اعم از خود استانداری، شهرداری، اداره اتباع، آموزش و پرورش و سایر نهادها می باشیم. همچنین از همین جا اعلام می کنم که دست خیرین و پزشکان عزیزی که در این راه قاصدک را حمایت کنند به گرمی می فشاریم.

    راه های ارتباطی با انجمن قاصدک:

    آدرس: مهرشهر، بلوار ارم، خیابان پنجم شرقی، پلاک 7 (جنب نمایندگی ایرانسل)

    تلفن: 33341854

    09363532522

    شبکه های اجتماعی: @ghasedakngo

    سایت: www.ghasedakngo.com

    برچسب ها

    انجمن قاصدک

    الهام داودی

    کودکان کار

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "