اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر مریم آقایی، جراح و متخصص زنان و زایمان:

    400 عمل جراحی در طول سال، جزو افتخاراتم است

    دکتر مریم آقایی، عضو هیات مدیره و معاون آموزشی نظام پزشکی کرج و جراح و متخصص زنان و زایمان است. وی دوره پزشکی عمومی خود را سال ۸۰ به پایان رساند و سال ۸۶ از دانشگاه ایران در رشته تخصصی زنان، زایمان و نازایی فارغ‌التحصیل گردید و سال ۸۷ مطب شخصی خود را در کرج تاسیس نمود. دکتر آقایی حدود ۲۰ سال است در حوزه تخصصی لاپاراسکوپی یا جراحی درون‌بین فعالیت دارد. وی همچنین مدت 5 سال عضو هیئت‌علمی دانشگاه بقیةالله بوده است. ایشان علاوه بر فعالیت در مطب شخصی، در بیمارستان آرام نیز مشغول خدمت رسانی به مردم می باشد. با همین رویکرد خبرنگار روزنامه جام جم البرز با این پزشک و جراح متخصص و حاذق گفتگویی انجام داده است که در ادامه به تفصیل می خوانید:

    1402/8/10

    ضمن ذکر سوابق تحصیلی، در رابطه با حیطه فعالیت تخصصی خود نیز توضیح فرمایید.

    بنده به‌مدت سه سال در استان کرمانشاه و سپس در ارومیه دوران طرح تخصصی ام را گذراندم. بعد از آن به مدت ده سال در بیمارستان تهران فعالیت کردم. مدت پنج سال نیز عضو هیئت‌علمی دانشگاه بقیةالله بودم؛ اما بنابر شرایط شغلی و کوچک بودن فرزندانم، مجبور شدم از این سمت استعفاء داده و فعالیتم را در کرج ادامه دهم. سال‌هایی که در تهران بودم، در کرج نیز فعالیت داشتم. عمده کار بنده در بخش جراحی زنان، نازایی، زایمان و لاپاراسکوپی است. سالیانه ۴۰۰ عمل جراحی به این شیوه انجام می‌دهم که جزو افتخاراتم محسوب می شود. خوشبختانه، در جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته، تجهیزات موجود است و می‌توانیم در استان البرز در خدمت بیماران باشیم. ما توانسته‌ایم با کمترین عوارض، جراحی‌های سنگین را به‌صورت لاپاراسکوپی انجام دهیم که برای مردم، باورپذیر نبوده است.

    فعالیت شما در حوزه زنان و زایمان، شامل چه جراحی‌هایی می‌شود؟

    در بخش زنان، فیلدهای تخصصی بسیاری وجود دارد. چون من به‌صورت جنرال در حال فعالیت هستم، در بخش زایمان طبیعی، زایمان فیزیولوژی بدون درد، زایمان در آب، سزارین و جراحی‌هایی که مربوط به حاملگی‌های مشکل‌دار است، شامل حاملگی خارج از رحم و یا انواع سقط، به بیماران خدمت می‌کنم. در زمینه بیماری زنان، خارج کردن فیبروم یا میوم‌های رحمی و خارج کردن رحم در جراحی پیشرفته کف لگن، مواردی است که انجام می‌دهیم. جراحی‌های کازمتیک که همان جراحی‌های زیبایی است، نیز ازجمله فعالیت‌های ماست.

    یکی از خاطرات شیرین دوران کاری خود را توصیف نمایید.

    شیرین‌ترین قسمت کار ما لحظه تولد نوزاد است که برای من بسیار باارزش است. اینکه پدر و مادری این لحظه زیبا را با من شریک می‌شوند، من را تا اوج ابرها می‌برد. اینکه می‌توانم روح تازه جنینی را که چند لحظه از عمرش گذشته را در آغوش بگیرم، برای من لذت‌بخش است. خاطرات بسیاری در این حوزه وجود دارد و روزی نیست که خاطره خوب نداشته باشیم.‌ همین روز گذشته، یکی از بهترین خاطره‌ها رقم خورد. بیماری که 9 سال سابقه نازایی و دو بار حاملگی ناموفقِ منجر به سقط داشت، بالأخره توانست زایمان طبیعی را با روش اپیدورال در بیمارستان تجربه کند. آن لحظه‌ای که نوزادش را در آغوش گرفت، پدر و مادر اشک شوق می‌ریختند، من نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته بودم؛ چراکه لحظه بسیار شیرین و زیبایی بود. امیدوارم این لحظه شاد نصیب همه مادران مشتاق بشود.

    مخاطبان ما از چه طریقی می توانند به مطب شما مراجعه داشته باشند؟

    آدرس: کرج،چهارراه مصباح، بلوار امامزاده حسن، ساختمان تخصصی دی، طبقه دوم

    بیمارستان محل طبابت: بیمارستان آرام در گوهردشت

    ساعت فعالیت: روزهای زوج، از ساعت ۱۵:۳۰

    شماره تماس مطب: ۳۲۲۸۵۵۰۸

    شماره بیمارستان: ۳۶۱۱۱۰۰۰

    برچسب ها

    دکتر مریم آقایی

    جراح و متخصص زنان و زایمان

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "