اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • جهاد گازرسانی در روستاهای کندوان

    طرح جهادی گازرسانی به روستاهای حاشیه جاده کندوان و رفع موانع اداری برای تسریع در انجام کارها با تلاش مجموعه شرکت ملی گاز استان البرز به اجرا در آمده است.

    1402/8/10

    به گزارش خبرنگار جام جم البرز؛ روستاهای مناطق مرتفع زودتر از جاهای دیگر به استقبال سرما و زمستان می روند و مردم لوازم گرمایشی را جلوتر همه فعال کنند. استان البرز با توجه به قرار گرفتن در مجاورت رشته کوه های البرز از این قاعده مستثنی نیست و برخی از شهرها و روستاهای استان با قرار گرفتن در کوهستان ها مشکلات خاص خود را در بخش تامین سوخت های گرمایشی دارند.

    خوشبختانه اکثریت این مناطق تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته اند از جمله روستاهای حاشیه جاده کندوان - کرج  که با توجه به قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال و مرکز کشور و همچنین رفت و آمد زیاد مسافران همیشه در اولویت توجه مسئولان قرار داشته است. بحث گازرسانی به این مناطق و مدیریت مصرف سوخت از طریق واگذاری کنتورهای گاز مطالبه اکثر ساکنان منطقه است با این حال با توجه به صعب العبور بودن برخی از مناطق نیازمند کار و تلاش مضاعف است که با اقدامات جهادی دولت و همیاری ساکنان روستاهای متقاضی سریعتر به انجام می رسد.

    البته مدیرعامل شرکت گاز البرز بر ضرورت تسریع در اجرای گازرسانی به مناطق کوستانی و البرز و بخصوص روستاهای جاده کندوان تاکید دارد و هر گونه کمبود کنتور برای اشتراک پذیری ساکنان روستاهای کرج- کندوان را تکذیب می‌کند. سیدرضا غفوریان گازرسانی به روستاهای کوهستانی را کاری مشکل می پندارد که پیچیدگی های خاص خود را دارد و همکاری همه ساکنان این روستاها را می طلبد.

    مشکلی دیگری که در بخش گاز رسانی به این مناطق وجود دارد شناسایی مالکان و نحوه واگذاری اشتراک است. برخی از املاک ممکن است مشکلات ورثه ای و یا اسنادی داشته باشند که می توانند چرخه ارائه خدمات را با کندی مواجه نمایند. شرکت گاز البرز برای این موارد هم راهکار ارائه کرده است.

    غفاریان در این رابطه توضیح می دهد: متقاضیان برای دریافت اشتراک باید کپی شناسنامه به همراه کپی مدرکی که نشان دهنده مالکیت فرد بر ملک باشد را به همراه داشته و به اداره گاز مراجعه کنند و برای مشترکانی که ملک ورثه ای دارند و سندی برای مالکیت در دست ندارند هم به شرط آنکه شورا مالکیت آنان را تایید کند، فرآیند گازرسانی انجام می‌شود.

    البته لوله کشی داخل ملک بر عهده متقاضی بوده و شرکتی که اقدام به عملیات لوله کشی داخل ساختمان می کند باید مدارک با تایید نظام مهندسی ارائه دهد. در این فرایند شرکت گاز هیچ مسئولیتی ندارد تا زمانی که نتیجه تست را بارگذاری می‌کنند و بعد از این کنتور توسط شرکت گاز نصب می شود.

    در گذشته ضعف زیرساخت‌های ارتباطی و تداخل با سایر دستگاه‌های خدمات رسان موجب کاهش سرعت پروژه‌های عمرانی بود خوشبختانه در حال حاضر با تعامل صورت گرفته بین نهادهای مسئول، بخش زیادی از آنها برطرف شده است. یادمان باشد؛ گاز محور توسعه است و بدون شک با گازرسانی به روستاهای استان شاهد رونق اقتصاد روستایی و افزایش مشارکت های اجتماعی و از همه مهمتر مهاجرت معکوس خواهیم بود.

    برچسب ها

    جهاد گازرسانی

    روستا کندوان

    شرکت گاز البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "