اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • بیماری اعتیاد قابل درمان است

    1402/8/11

    افتخار این را داشتیم تا با دکتر علیرضا معقول زاده، موسس و مسئول فنی کلینیک درمان وابستگی اندیشه نوین در استان البرز گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب می‌نماییم:

    معرفی کاملی از خودتون و مجموعه معظمتون بفرمایید.

    کلینیک ما از سال ۱۳۸۷ راه اندازی شده و از سال ۱۳۸۸ در محل فعلی که در ۴۵ متری گلشهر است فعال است.

    اندیشه نوین یک مرکز درمان سرپایی وابستگی‌ها است که عمده مراجعین ما وابستگی به مواد دارند البته ما در زمینه انواع وابستگی ها کار درمانی انجام می‌دهیم. مواد، الکل، عادت‌های رفتاری، عادت های کاری و تمام وابستگی‌هایی که می‌تواند زندگی یک فرد را دچار اختلال کند.

    خدمات در مراکز درمان سرپایی به دو دسته تقسیم می‌شود، خدمات درمان دارویی و روان درمانی. درمان دارویی بیشتر شامل داروهای نگهدارنده است که با کمک آن مصرف مواد را برای مراجعینمان قطع می‌کنیم و فرد به مدت حداقل ۶ ماه دارو استفاده می‌کند. سبک زندگی فرد عادی می‌شود نیاز به خرید و مصرف مواد ندارد و تغییرات رفتاری مصرف را نخواهد داشت و یک زندگی نرمال پیدا خواهد کرد با این تفاوت که روزی یک بار دارو مصرف می‌کند.

    در کنار درمان دارویی خدمات رواندرمانی که قسمت اصلی و مهم درمان بیماران است ارائه می شود.  کمک می‌کنیم وابستگی‌های فکری و بیماری های زمینه‌ای که باعث وابستگی مراجعه ما به مصرف یک ماده شده است درمان شود و همچنین سطح مهارت های فردی و اجتماعی بیمار برای کنترل بیماری وابستگی کامل شود تا پس از قطع درمان دارویی زندگی عادی به دور از برگشت وابستگی را تجربه کند.طول دوره رواندرمانی می‌تواند از ۶ ماه و یا طولانی‌تر هم باشد. قطعاً مثل هر مرکز درمانی تجربیات موفق و کمک بسیار زیادی به همشهریان داشتیم.

    از تجربیات خود در طول این مدت صحبت کنید.

    مراجعین زیادی ناامید از درمان به دلیل شکست در درمان های کوتاه مدت با کمک تیم درمان بهبودی کامل خود را بدست آورده اند.وابستگی مانند سایر بیماری های مزمن پروتکل های مختلفی برای درمان دارد، درمان های کوتاه مدت مانند: سم زدایی سریع، بستری‌های چند روزه، نگهداری در مرکز اقامتی، ترک های خانگی.. که در صورت شکست درمان نباید باعث نا امیدی بیمار و خانواده شود. بسیاری از عزیزان پس از مراجعه به مرکز و آشنایی با روش های درمانی نگهدارنده و حل مشکلات زمینه ای پس از طی دوره درمانی موفق به زندگی عادی بازگشته اند. موفقیت درمانی عزیزان در طول ۲۰ سال گذشته زیاد بوده, که باعث دلگرمی ما و ادامه فعالیتمان است.

    مجموعه شما چه خدماتی را به مردم عزیز کشورمون ارائه میدهد.

    ما در مرکز درمان اندیشه نوین هدفمان ارائه خدمات در سطح عالی است. تیم درمانی شامل همکاران روانشناس با سطوح تحصیلی و مهارت‌های مختلف، پزشکان درمانگر و روانپزشک در کلینیک اندیشه نوین در حال فعالیت می باشند تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف مشکلات بیماران را به نحو احسن حل کنیم. هدف ما در کنار درمان دارویی که قسمت اصلی و شروع درمان است این می‌باشد که کیفیت خدمات روان درمانی مان را بالا ببریم. معتقدیم که مراجعین در یک دوره درمان نگهدارنده با حل مشکلات زمینه ای که ممکن است باعث برگشت وابستگی شود و همچنین بالا بردن مهارتشان به زندگی عادی بازگشته و توان پیشگیری از عود بیماری را داشته باشند. 

    مراجعان شما از چه مزایایی بهره مند می‌شوند؟

    سعی کرده ایم بالاترین سطح خدمات، بزرگترین مزیت مرکز برای مراجعین باشد. ارائه خدمات در سطوح  متفاوت بسته به نیاز درمانی مراجعین باعث بالا رفتن بهره وری درمان می شود.هر مراجعه پس از مشاوره اولیه، بسته به مشکلات زمینه‌ای و میزان مهارت‌ها و آسیب های فردی، خدمات خاص خود را دریافت خواهند کرد.

    تعرفه ها به چه صورتی می‌باشد؟

    تعرفه‌های مرکز،  مطابق تعرفه‌های درمانی است  که بسته به تعداد دفعات جلسات، دارویی که مصرف می‌شود سطح متفاوتی دارد و در جلسه اول به بیمار اعلام می‌شود.

    کلام آخر

    به عنوان سخن پایانی خدمت مخاطبین عرض می کنم که وابستگی که اصطلاحا به آن اعتیاد گفته می‌شود یک بیماری کاملا خوب شونده است. با وجود اینکه مزمن بودن بیماری، بیمار را خسته می‌کند و عوارض زیادی در زندگی فردی، روابط با خانواده و کار و اجتماع  به جا می‌گذارد، با شروع و پی گیری درمان کاملاً بهبود یافته و این عوارض از زندگی بیمار خارج می‌شود.

    یک نکته وجود دارد و آن هم این است که مثل همه بیماری‌های دیگر خطر عود یا برگشت دارد که آن هم با بالا بردن مهارت ها در  سطحی که خود بداند در موقعیت‌های پر استرس اطراف چه کند احتمال عود به حداقل می‌رسد و اگر هم لغزشی پیش آید با توجه به آگاهی بیمار فقط در سطح لغزش درمان انجام شده و به زندگی و روابط فرد آسیبی وارد نمیشود.

    نکته قابل توجه این است که نا امید نشوید.  فرقی نمی‌کند در چه مرحله‌ای از وابستگی باشید، از سوء مصرف تفننی تا بیماری که تمام توانمندی خودش را از دست داده است این بیماری قابل درمان است.

    مراجعین محترم مرکز اندیشه نوین می‌توانند با تماس با شماره‌های مرکز و تعیین وقت قبلی از خدمات مرکز بهره‌مند شوند. مراجعه به دلیل زمان بر بودن جلسات مشاوره باید با تعیین وقت قبلی باشد.

    به امید روزی که با گسترش پیشگیری و آموزش نوجوانان شاهد جامعه‌ای عاری از وابستگی باشیم.

    مخاطبان ما چطور می‌توانند با مجموعه شما ارتباط برقرار کنند؟

    زمان فعالیت: صبح و بعد از ظهر از ساعت: 9 الی 13 و 16 الی 19:30

    آدرس: کرج ۴۵متری گلشهر، نبش اختر شرقی، ساختمان نیکخواه، طبقه دوم واحد 5 کلینیک اندیشه نوین

    شماره های تماس:

    ۰۲۶۳۴۶۰۵۴۷۷

    ۰۲۶۳۴۶۰۵۶۱۸

    ۰۲۶۳۴۶۰۶۱۱۰

    ۰۲۶۳۴۶۰۸۶۵۴

    برچسب ها

    بیماری اعتیاد قابل درمان

    علیرضا معقول زاده

    کلینیک درمان وابستگی اندیشه نوین

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "