اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • با درود ، هیچ چیز بدون سلامتی ارزش ندارد

    1402/8/13

    افتخار این را داشتیم تا با جناب دکتر کیوان ملکی متخصص بیماری کودکان و فوق تخصص بیماری‌های ریه کودکان در استان البرز گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب می‌نماییم:

    جناب دکتر معرفی ازفعالیت خودتان بفرمایید.

    ازآنجا که هم متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان و هم فوق تخصص ریه کودکان  طیف کاملی از بیماریهای کودکان و نوزادان را در مطب  ویزیت میکنم.طبیعتا بیماریهای شایع مانند عفونتها و اختلالات رشد در کنار آسم و آلرژی واختلالات حین خواب درصد بزرگی از مراجعین به مطب را تشکیل میدهند.

    راهکار شما وقتی که فرزندمان بیمار می‌شود چیست؟

    من ازعزیزان خواهش می‌کنم اگر احساس بیماری در کودکشان کردند حتماً به پزشک متخصص کودکان مراجعه نمایند  تا ضمن ارزیابی و درمان در صورت لزوم بیمار را به پزشک  فوق تخصص ارجاع بدهند.در مطب خود من  گاهی اوقات ممکن است مشکل غیر ریوی باشد وبه دلیل اینکه من متخصص کودکان هستم دوستان اعتماد دارند تشریف بیاورند.در این موارد با گرفتن شرح حال و معاینه درمان انجام و یا ارجاع و راهنمایی لازم صورت میگیرد.

    آقای دکتر چگونه می‌توان فهمید که کودک ما بیمار هستند؟

    در بعضی از والدین از عدم رشد به هنگام کودک ،  کندی به دست آوردن معیارهای تکاملی مانند راه رفتن و غیره متوجه مشکل می‌شوند بعضاً همکاران در هنگام معاینه کودک مسئله نگران کننده‌ای را متوجه می‌شوند که چنانچه مربوط به دستگاه تنفس باشد  آن بیمار را به اینجانب  ارجاع می‌دهند. شایعترین نشانه های بیماری تنفسی سرفه و تندی تنفس هستند.گاه خود کودکان از دشواری تنفس شکایت میکند ولی در بسیاری از موارد خودداری کودک از خوردن و آشامیدن یا دست کشیدن از بازی ما را به وجود مشکل راهنمایی میکند.والدین می‌توانند در مورد هر مسئله‌ای راجع به بیماری کودکان با من تماس بگیرند و اگر در محدوده فوق تخصصی من نباشد من آنها را به متخصص مناسب ارجاع می‌دهم.

    یک نکته مهم دیگراین است که مراجعه به مراکز بهداشت منظم باشد تا چنانکه روند رشد و تکامل کودک دچار اختلال شد به سرعت تشخیص داده شود.

    در صورتی که به خدمات درمانی یا مشاوره اینجانب نیاز پیدا کنند با جستجوی نام من و هم از طریق شماره  ۱۱۸ می‌توانند به شماره تلفن و نشانی مطب دسترسی پیدا کنند.همینطور سایتی به نام  بقراط  وجود دارد که نوبت دهی مطب را انجام می‌دهد.

    از تعرفه و بیمه های طرف قرارداد برایمان بگویید.

    خبرخوب این هست که،من با تمام  بیمه‌ها همکاری دارم برای بیمه‌های خصوصی هم صورتحساب فرستاده می‌شود.مبالغ دریافتی متناسب با تعرفه های مصوب و ابلاغی است.

    تجربه کاری شما برای کسانی که می‌خواهند وارد این رشته شوند چیست ؟

    دوستان باید بدانند که آنچه پس از چند سال نیروی محرکه  ادامه فعالیت میباشد عشق به درمان کودکان است.این رشته یک اشتغال تمام وقت است و چون از نظر مالی جذابیت کمی دارد باید درانتخاب آن بسیار دقت کنند.

    کلام آخر

    یادتان باشد هیچ چیز بدون سلامتی ارزش ندارد و امیدوارم همه سلامتی را جدی بگیرند و مواظب خودشان باشند.

    راه های ارتباطی مخاطبان با شما:

    آدرس مطب:

    کرج،بلوار شهید فهمیده ، کوچه شهید محمود اوجانی

    شماره های تماس:

    02632707211

    02632714741

    آدرس وبسایت:

     www.drkmaleki.mostashari.ir

    برچسب ها

    دکتر کیوان ملکی

    متخصص بیماری کودکان

    فوق تخصص بیماری‌های ریه کودکان

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "