اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی،هنری برای لبخندی بینظیر

    1402/8/18

    افتخاراین را داشتیم تا برای باردوم با خانم دکترعابدی دندانپزشک حاذق در استان البرز مقاله‌ای ویژه ای داشته باشیم؛توجه شما را به مقاله اختصاصی جلب میکنیم:

    دندانپزشکی یکی ازحوزه‌های پزشکی است که به تشخیص، پیشگیری ودرمان بیماری‌ها و مشکلات دهان ودندان می‌پردازد.این علم به طورگسترده‌ای درسراسرجهان تحت عنوان دندانپزشکی شناخته می‌شود ودرایران نیز با نام دندانپزشکی شناخته می‌شود. دندانپزشکان در این حوزه تخصص دارند و می‌توانند به مشکلات مربوط به دندان‌ها، لثه‌ها، فک‌ها و سایراجزای دهانی بپردازند.در دندانپزشکی،هدف اصلی از درمان، حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان‌ها است. این حوزه شامل مجموعه‌ای از روش‌ها و فنون درمانی است که برای رفع مشکلات دهانی و دندانی استفاده می‌شود. از جمله خدماتی که در دندانپزشکی ارائه می‌شود می‌توان به درمان، ارتودنسی،ایمپلنت دندان،جراحی دهان وفک، ترمیم دندان و ارائه خدمات پروتزی اشاره کرد.

    خدمات دندانپزشکی یکی ازمهمترین خدمات در حوزه بهداشت و درمان است که به حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان ها می پردازد. این خدمات شامل انواع درمان‌های دندانپزشکی از جمله درمان ترمیمی، ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی دهان و فک و ... می باشد.درمان های دندانپزشکی به دلیل اهمیت بالایی که برای سلامت دهان ودندان ها دارند، باید توسط متخصصان و کادر درمانی مجرب و متعهد انجام شوند. این خدمات با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش های درمانی مدرن انجام می شوند تا بتوان بهترین نتیجه را در بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان ها به دست آورد.ازجمله خدمات دندانپزشکی مهم می توان به ایمپلنت اشاره کرد که یک روش جایگزینی دندان‌های کشیده شده یا از دست رفته است.ایمپلنت‌ها به عنوان جایگزینی ثابت و دائمی برای دندان های گم شده عمل می کنند و بهبود کیفیت زندگی فرد را به ارمغان می‌آورد.در این مقاله به دو موضوع مهم از نظرمردم که،موضوع اول مسائلی ازعصب کشی وموضوع دوم ایمپلنت اشاره خواهیم کرد.

    بهترین زمان برای عصب کشی دندان

    پوسیدگی دندان در سنین متفاوت و درجات مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد،اگرپوسیدگی روی میناوعاج دندان اتفاق بیفتد،ممکن است فرد دردی را احساس نکند.در صورتی که این پوسیدگی به بافت های عصبی(پالپ)نرسیده باشد،دندانپزشک می‌تواند با ترمیم کردن دندان توسط کامپوزیت یا آمالگام  کار را تمام کنداما اگر فرد در زمان مناسب برای درمان پوسیدگی دندان خود به دندانپزشک مراجعه نکند،این پوسیدگی گسترش یافته وعفونت وارد بافت نرم مرکزدندان که به آن پالپ می گویند، می‌شود.

    بعد ازاین که عفونت به پالپ دندان رسید، ممکن است دراین زمان شما درد زیادی را احساس کنید.وجود یا عدم وجود درد ارتباط مستقیمی با شدت پوسیدگی ندارد وممکن است یک پوسیدگی به عصب رسیده باشد و فرد دردی را احساس نکند.هنگامی که عفونت به عصب دندان برسد بیمار علاوه برپرکردن و ترمیم دندان‌های خود، به عصب کشی دندان و درمان ریشه نیز نیازپیدا می‌کند.

    ماندگاری دندان های عصب‌کشی شده

    خیلی ازبیماران، بعد ازاینکه دندانشان را عصب‌کشی می کنند این سوال برایشان پیش می‌آید که ممکن است همان دندان دوباره دچارپوسیدگی وعفونت شود؟

    نکته مهم دررابطه با دندان های عصب‌کشی شده این است که اگربهداشت دهان ودندانتان را به خوبی رعایت کنید،دندان هایتان می توانید تا سالیان متمادی عمرداشته باشند.

    بهتراست‌هنگام درمان ریشه وبین جلسات دندان،با آن غذا نجوید زیرا احتمال دارد موجب شکستگی دیواردندان و یا عفونت دندان شود.

    ممکن است بعد ازعصب کشی ودرمان ریشه دندان، به مدت چند روز دندان پرشده درد بگیرد که این درد کاملا طبیعی و به دلیل حساسیت های دندان است. این درد پس از حدود یک هفته کاملا رفع خواهدشد.

    تقاوت پروتز متحرک وایمپلنت دندان یکی ازروش‌های مطمئن و فوق العاده در جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته و بهبود طرح لبخند شما، ایمپلنت دندان است.ایمپلنت دندان، روشی برای جایگزینی دندان ازدست رفته بدون آسیب به دندان‌های باقی مانده می‌باشد.

    پروتزهای متحرک به دلیل قابلیت جابه جایی در دهان،ممکن است مشکلاتی راهنگام غذا خوردن، و یا صحبت کردن برای شما به وجود بیاورند. برای تمیز کردن پروتزهای متحرک باید آن‌ها را ازدهان خارج کرده ومرتبا به طور روزانه آن‌ها را تمیزکنید.

    این موضوع برای برخی ازافراد احساس ناخوشایندی را به وجود می آورد و باعث می‌شود که خیلی ازبیماران ایمپلنت را به پروتزمتحرک ترجیح می‌دهند.

    بسیاری ازمشکلات همراه با پروتز متحرک،با استفاده از ایمپلنت‌ها مرتفع یا کمترمی‌شوند.

    راه‌های ارتباطی با خانم دکترعابدی:

    آدرس:استان البرز،کرج طالقانی جنوبی نرسیده به میدان امام حسین،جنب مسجد امام صادق مجتمع درمانی تسکین،طبقه دوم

    شماره تماس:02691008586

    برچسب ها

    دکترعابدی

    دندانپزشکی

    خدمات دندانپزشکی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "