اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • مهندس آرمان عزیزیان، کارآفرین و مدیرعامل شرکت آتش پاد سازه ایرانیان:

    سازمان آتش ‌نشانی باید با شرکت‌ های فعال در حوزه ایمنی همکاری کند

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مهندس آرمان عزیزیان، کارآفرین و مدیرعامل شرکت آتش پاد سازه ایرانیان جلب می‌ نماییم:

    1402/8/20

    فعالیتها، تولیدات و خدمات مجموعه تحت مدیریت خود را برای مخاطبان ما تشریح و تحلیل نمایید.

    فعالیت این شرکت در زمینه پوشش های ضد حریق، رنگ و عایق در صنایع ساختمان، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می باشد. ما به عنوان یک شرکت فعال در حوزه پوشش ضد حریق، که یکی از شاخه‌ های ایمنی است و در تمامی جوانب مورد توجه قرار می ‌گیرد، فعالیت می ‌کنیم.

    شرکت آتش پاد سازه ایرانیان، یک شرکت بزرگتر است که سهام آن در دسترس می باشد. شرکت نفتاب پارسیان نیز به اختصار نفتاب شناخته می‌ شود و کسانی که در زمینه ایمنی فعالیت می ‌کنند، این دو شرکت را به خوبی می‌ شناسند. هر دو مجموعه در زمینه نفت و گاز و ساختمانی فعالیت می‌ کنند.

    با توجه به پیشرفت جامعه و رشد تکنولوژی، محصولاتی با نام نفکو MD و HD در ایران تولید می ‌کنیم. این محصولات را با همکاری شرکت نفتاب که یک شرکت دانش‌بنیان است، تولید می ‌کنیم. هدف ما به طور کلی ارتقای ایمنی در سطح کشور است.

    در این مجموعه که با نام نفتاب شناخته می ‌شود، سهامدار یک شرکت بزرگ به نام شرکت نفتاب پارسیان هستیم. ما تولید کننده محصول پایه‌ ای سیمانی هستیم که به زودی در بازار عرضه خواهد شد. به این دلیل که نیاز جامعه را مشاهده کردیم و توانمندی‌ های خود را داشتیم، افراد متخصص و با تحصیلات آکادمیک و مدرک دکترای مرتبط در این حوزه را استخدام کردیم تا بر روی این محصول کار کنند و موفق شدیم به نقطه ای برسیم که یکی از تولید کنندگان برجسته در این عرصه باشیم.

    با توجه به توضیحاتی که ارائه دادید، در راستای رشد و توسعه بیشتر در تولید این محصولات به چه فاکتورهایی نیازمندید؟

    با توجه به داشتن منابع نفت و گاز و همچنین رشد چشمگیر صنعت ساخت و ساز در ایران، نیازمندیم که ساختمان ‌ها با اسکلت فلزی ضد حریق طراحی شوند. این امر به دلیل محدودیت منابع و دسترسی کم به تجهیزات و دستگاه ‌های آتش نشانی در ارتفاعات بالا بسیار ضروری است. با توجه به تحریم‌ های اقتصادی، واردات کالا به ایران محدود شده است و بنابراین ما نیازمند راهکارهای داخلی هستیم. استفاده از پوشش‌ های ضد حریق می ‌تواند به طور قابل توجهی به جامعه ما کمک کند. به عنوان مثال، در حال حاضر تونل توحید، پوشش ضد حریق دارد و این موضوع نشان می ‌دهد که محصولات فوق در جامعه ما می ‌توانند مفید باشند.

    یکی از مباحث حیاتی و مهم که از ابتدای وجود بشر مورد توجه قرار گرفته، کشف آتش است؛ در رابطه با این مبحث توضیح فرمایید.

    آتش دارای کاربردهای مفیدی است، اما همراه با آن مخاطرات بسیاری نیز به همراه دارد. روزانه شاهد برخی از این خطرات هستیم که منجر به از دست رفتن عزیزان و سرمایه‌ های شخصی می‌ شوند. کنترل آتش سوزی ‌ها باعث کاهش خسارات می ‌شود. بزرگترین آتش سوزی قرن اخیر، ساختمان پلاسکو بود. این حادثه متأسفانه منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از آتش ‌نشانان شد. برای پیشگیری از چنین حوادثی باید آموزش های خود را در استفاده از وسایل، کنترل آتش سوزی و چگونگی رفتار در مواجهه با آتش افزایش دهیم. برخی از عواملی که می ‌توانند آتش سوزی را ایجاد کنند، شامل سیم ‌کشی‌ های ناصحیح و لوازم خطرآفرین مانند الکل، بنزین و حتی کبریت می باشند.

    به نظر جنابعالی ارگان ها و سازمان های مربوطه چگونه می توانند در این زمینه مساعدت کرده و یاری رسان باشند؟

    بنده بر این باورم که سازمان آتش ‌نشانی باید تلاش کند تا سطح ایمنی را بهبود بخشد. برای این منظور، بخشی از تلاش‌ ها باید به فرهنگ ‌سازی و آموزش اختصاص یابد، به گونه ‌ای که بتوانیم از دوران کودکی ایمنی را به افراد آموزش دهیم. علاوه بر این، بخش دیگری از تلاش‌ ها می‌ تواند به شرکت‌های فعال در این حوزه اختصاص یابد. این شرکت‌ ها می‌ توانند با برگزاری سمینارها و آموزش ‌های تخصصی به ارتقای ایمنی جامعه کمک کنند. همچنین، برای بهبود ایمنی جامعه، سازمان آتش ‌نشانی باید با شرکت‌ های فعال در حوزه ایمنی همکاری کند، به منظور تقویت همچنین همکاری با شرکت ‌های دفاعی و غیردفاعی می‌ تواند منجر به ارتقای کیفیت جامعه شده و از هدررفت منابع و خسارات ناشی از آتش‌سوزی جلوگیری نماید.

    برای کاهش خطرات ناشی از آتش سوزی چه اقداماتی را می توان انجام داد؟

    یکی از مباحثی که در سطح جهانی از زمان کشف آتش توسط بشریت مطرح بوده، آتش سوزی و انفجار است. برای کاهش خطرات ناشی از آتش سوزی، باید آموزش‌ های مربوط به کنترل آتش سوزی را دریافت کنیم. سیم‌ کشی نامناسب و نگهداری ناصحیح از مواد خطرآفرینی مانند الکل و بنزین می‌ تواند در بروز آتش سوزی تأثیرگذار باشد.

    سازمان‌ های آتش‌ نشانی مسئول کنترل آتش سوزی هستند و باید همکاری لازم با شرکت‌ های فعال در زمینه ایمنی و پدافند عامل و غیرعامل را داشته باشند. همچنین، مدارس نقش مهمی در فرهنگ ‌سازی ایمنی و آموزش ایمنی از کودکی دارند. شرکت‌ ها نیز با برگزاری کارگاه‌ ها و سمینارهای تخصصی می‌ توانند در ارتقای ایمنی جامعه نقش مهمی ایفا کنند.

    در این رابطه سازمان و ارگان های مربوطه چه وظایفی را برعهده دارند؟

    در حال حاضر، متولی این حوزه سازمان های آتش نشانی هستند و باید بتوانند همکاری لازم را با شرکت های فعال در حوزه ایمنی داشته باشند. این فرآیند شامل همکاری در زمینه پدافند عامل و غیرعامل و تقویت همکاری و مشارکت میان ما و این شرکت هاست. این اقدامات قطعاً به افزایش ایمنی جامعه، جلوگیری از هدر رفت منابع و کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی کمک خواهد کرد.

    کیفیت تولیدات شرکت شما در تراز و مقیاس جهانی چگونه است؟

    محصولی که ما تولید می ‌کنیم، محصول پایه ‌ای سیمانی است و به زودی پایه‌ ای گچی نیز پس از انجام آزمایشات لازم، به بازار عرضه خواهد شد. این امر باعث شده که شرکت ما تنها عاملی باشد که از خروج 15 الی 10 میلیون دلار از کشور جلوگیری می کند؛ چرا که ما یکی از واردکنندگان این محصولات بوده ایم. اما پس از مشاهده نیاز جامعه و توانمندی‌ های خود و استخدام پرسنل با تحصیلات آکادمیک دکتری برای کار بر روی محصولات خود توانسته ایم به عنوان یکی از تولید کنندگان موفق در این حوزه فعالیت کنیم.

    ایران به علت داشتن منابع نفت و گاز، در خاورمیانه بازاری بسیار بزرگ دارد. از آنجایی که ما سال‌ ها نماینده شرکت ‌های خارجی در ایران بوده‌ ایم، توانسته‌ ایم محصولات داخلی و خارجی را تست کنیم. با مقایسه این دو نوع محصول، مشاهده کرده‌ ایم که محصولات داخلی کیفیتی معادل با محصولات خارجی دارند و قادر به رقابت با آن ها هستند. علاوه بر این، محصولات داخلی با قیمتی کمتر در دسترس هستند. با این حال، یک چالش در تهیه مواد اولیه داخلی وجود دارد، زیرا منابع ما متنوع نیستند و مجبوریم از کارخانه‌ های مختلف تهیه‌ کنیم. اما با استفاده از یک منبع متمرکز، کیفیت محصولات ما بهبود می ‌یابد.

    در این زمینه چه درخواستهایی از مسئولین ذیربط دارید؟

    از زمان وقوع حادثه پلاسکو، بسیاری از شرکت‌ ها به تولید محصولات ضد حریق پرداخته ‌اند و برخی از آن ها موفق شده‌اند، در حالی که بعضی دیگر محصولات کیفیت پایینی تولید می ‌کنند. درخواست من از مسئولین این است که حمایت بیشتری در این زمینه ارائه دهند. در سال ۹۸، یک انجمن به نام انجمن حفاظت در برابر حریق تشکیل شد. این انجمن توسط شرکت ‌های مجری در زمینه پوشش‌ های ضد حریق به وجود آمد که شامل ۱۴ عضو می ‌باشد و در زمینه حریق و پدافند غیرعامل می ‌تواند کمک کند. این مجموعه با سازمان نظام مهندسی و آتش ‌نشانی در ارتباط است و در آینده نزدیک، سمیناری برگزار خواهد شد تا شرکت‌ های موفق به جامعه معرفی شوند. باید از طریق این انجمن، تلاش کنیم تا مجریان موفق را به جامعه معرفی کنیم و این مهم، بهبود سیستم ایمنی کشور در زمینه حریق را تسهیل خواهد کرد.

     

    برچسب ها

    مهندس ارمان عزیزیان

    شرکت آتش پاد سازه ایرانیان

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "