مریم قدیمی،مدیر سالن زیبایی درسا:

ماندگاری کارکنان در سالن های زیبایی، یک دغدغه بسیار مهم است

افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ مریم قدیمی، مدیر سالن زیبایی درسا جلب می‌ نماییم:

1402/8/20

به منظور رفع چالشهای موجود در سالن های زیبایی چه راهکاری ارائه می دهید؟

سالن های زیبایی به دلیل مدیریت نامناسب و حل چالش‌هایی که وابسته به آن است، با دغدغه ‌ها و مشکلات زیادی روبرو هستند. برای حل این چالش ابتدا مدیریت باید تلاش کند تا پرسنل و همچنین مشتریانی که به خاطر کیفیت خدمات خوب، وفادار می ‌مانند و دوباره به سالن مراجعه می‌ کنند را حفظ کد. این موضوع می ‌تواند به توسعه و پیشرفت سالن کمک کند.

با توجه به تجربیات کسب نموده، معتقدم که وقتی یک فرد مسئول می ‌شود و تصمیم می‌گیرد یک مجموعه را برپا کند و با همکارانش درآمد کسب کند، ابتدا باید به آموزش توجه کند. آموزش در اینجا به معنای یادگیری نه تنها کار مختصری از جمله میکاپ و ناخن، بلکه مهارت ‌های مدیریتی را نیز شامل می شود. همیشه باید در حال به روزرسانی خود باشید و حتی برای یادگیری مهارت‌های مدیریتی، باید در کلاس‌ های مختلف شرکت کنید، زیرا این موضوع در مدیریت یک مجموعه بسیار مؤثر است. ماندگاری پرسنل نیز یک دغدغه بسیار مهم است.

به موضوع ماندگاری پرسنل اشاره کردید؛ به نظر شما چه راه هایی برای حفظ پرسنل در مجموعه وجود دارد؟

روابط خوب پرسنل با مدیریت، بسیار مهم است. بنده تاکنون دغدغه‌ زیادی در این زمینه نداشته‌ ام، با این حال، یک یا دو مورد بوده است که نتوانسته‌ اند همکاری خود را ادامه دهند. زمانی که پرسنل از مدیریت و سالن جدا می‌ شود، در بعضی مواقع می ‌تواند منجر به ریزش مشتریان شود. چنانچه بخواهیم به صورت مداوم پرسنل را تغییر دهیم، این موضوع ممکن است در ضمیر ناخودآگاه مشتری تأثیر بگذارد و او تصور کند که سالن مشکل دارد، زیرا هر بار پرسنل تغییر می ‌کند. در حالی که در همه موارد این اتفاق رخ نمی دهد و این موضوع ممکن است به مدیریت سالن ارتباطی نداشته باشد.

متأسفانه، گاهی اوقات مشکلات از خود پرسنل نشأت می‌ گیرد، زیرا آن ها دغدغه ‌ها و مشکلات شخصی دارند و زمانی که در محیط کار قرار می ‌گیرند، پس از ۳ یا ۴ ماه، محیط کار را ترک می‌ کنند و مدیریت مجبور است پرسنل جدیدی را جایگزین کند. علاوه بر این، فرسایش در این صنعت بسیار بالا است، به ویژه زمانی که شما به عنوان مدیریت مجموعه مسئولیت همه چیز را برعهده می ‌گیرید؛ درگیری ذهنی و جسمی خواهید داشت. اما اگر پرسنل باشید، تنها دغدغه شما شغل خودتان خواهد بود و اینکه حضور به موقع در محل کار داشته باشید.

جذب مشتری در این حرفه، نیازمند چه فاکتورهایی است؟

برای جذب مشتری، مدیریت و پرسنل باید تلاش کنند. فرسایش شغل به گونه ‌ای است که بعد از مدتی از ارائه خدمات بیشتر به مشتریان منصرف می‌ شوید و این می ‌تواند تأثیر منفی بر تجربه مشتریان و شهرت سالن زیبایی داشته باشد.

با توجه به اینکه خودم فوق‌العاده علاقه‌ مند به این حرفه هستم و چند سال گذشته به صورت تخصصی در زمینه میکاپ، ناخن و هیرکات کار کرده ‌ام، می‌ توانم بگویم که برای موفقیت و ادامه این کار، علاقه بسیار مهم است. در گذشته، همواره در سالنم کار میکردم، به طوری که هیچ کس نمی‌توانست تشخیص دهد که من مدیر سالن هستم. در این مدت، توانستم مهارت‌های خود را در زمینه میکاپ، ناخن و هیرکات افزایش دهم.

نقش رسانه را در حوزه فعالیت خود چگونه ارزیابی می کنید؟

رسانه واقعا توانایی تأثیرگذاری بالایی دارد. افراد بسیاری همواره درگیر تلفن همراه و فضای مجازی هستند و رسانه نیز در این فضا فعالیت می‌ کند. از طریق رسانه، می ‌توانید خدمات خود را به مردم نشان دهید و آن‌ ها را به سوی خود جذب کنید. قطعاً استفاده مؤثر از رسانه می ‌تواند به رشد کار کمک کند.

برچسب ها

مریم قدیمی

سالن زیبایی درسا

جام جم البرز

ارسال پیام

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک

توضیحات

جام جم البرز

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "