اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • نوشین کاشفی، مدیر موسسه آموزشی جوانه زرین:

    ارتقای کیفیت آموزش مامایی در ایران، نیازمند چارچوب مشخص است

    1402/8/20

    در رابطه با خدمات تخصصی موسسه آموزشی خود توضیح فرمایید.

    ما برگزار کننده‌ ی کلاس ‌های آموزشی برای تمامی اعضای کادر درمان هستیم. البته، در برخی موارد، کلاس‌ های آموزشی برای سایر افراد نیز برگزار می ‌کنیم. به عنوان مثال، در زمینه‌ های کاشت مو و فیشیال نیز کلاس‌ های آموزشی را ارائه می دهیم.

    درحال حاضر موسسات آموزشی با چه چالش هایی مواجه هستند ؟

    تعداد موسسات آموزشی بسیار کم است، زیرا دریافت مجوز بسیار دشوار می باشد. ما برای اخذ مجوز با مشکلات متعددی مواجه بودیم، پس از آن نیز چالش ‌های دیگری برایمان به وجود آمد. دانشگاه‌ ها می‌ خواهند کلاس ‌های آموزشی را تنها خودشان برگزار کنند، در حالی که در تمام رشته‌ ها موسسات آموزشی وجود دارند که برای ارتقاء مهارت‌ ها در یک رشته، دوره آموزشی برگزار می ‌کنند. اما در علوم پزشکی، این موضوع به ندرت رخ می ‌دهد و ما با چالش های زیادی روبه‌ رو هستیم به علت روابطی که وجود دارد، تنها جهاد دانشگاهی می‌ تواند دوره ها را برگزار کند. در این زمینه، برای ما مشکلات زیادی وجود دارد و امیدواریم که مسئولان به مشکلات ما توجه نمایند. ما  در تلاشیم تا به وزارتخانه مربوطه مراجعه کنیم تا مشکلات حل شوند و تعداد موسسات آموزشی افزایش یابد، زیرا در هر رشته ‌ای نیاز به ارتقاء وجود دارد.

    راهکارها و پیشنهادات شما در زمینه این مشکلات چیست ؟

    درباره راهکارها و پیشنهادات در این زمینه، فکر می ‌کنم وزیر بهداشت باید حمایت کند و تعداد موسسات آموزشی را افزایش دهد و یک فیلتر ایجاد کند تا اساتید با نظم و قانون مشخصی انتخاب شوند. ما سعی کرده‌ایم اساتیدی داشته باشیم که همگی عضو هیئت علمی دانشگاه ها و بهره مند از رتبه علمی بالا باشند، اما سازماندهی کافی وجود ندارد. تقریباً ۱۰ سال پیش که بنده فعالیتم را آغاز کردم، اولین نفری بودم که در این زمینه فعالیت می ‌کردم و کلاس‌ ها را با اساتیدی برگزار می کردم که همگی دارای مدرک دکترای مامایی بودند. اما در حال حاضر، کسانی که فقط دارای مدرک لیسانس یا فوق ‌لیسانس مامایی هستند، کلاس ‌ها را برگزار می‌ نمایند و سازماندهی کافی وجود ندارد تا هر شخص با درجه علمی‌ مشخص بتواند کلاس برگزار کند. اگر یک چارچوب مشخص درباره ارتقای کیفیت آموزش مامایی در ایران قرار دهند قطعا با بهبود شرایط مواجه خواهیم بود.

    نقش رسانه را در این حوزه چگونه عنوان می کنید؟

    رسانه بسیار موثر است، به ویژه در ابتدای فرآیند اطلاع‌رسانی. ما فقط از طریق اینستاگرام برای اطلاع ‌رسانی استفاده می‌ کنیم. این کار بسیار چالش‌ برانگیز است، زیرا بسیاری از افراد نمی ‌دانند که چنین کلاس‌هایی برگزار می ‌شود؛ این موضوع کاملاً جدید است. علاوه بر این، پیگیری مطالبات از طریق رسانه می‌ تواند بهبود یافته و بر سایر روشها ارجحیت و برتری داشته باشد.

     

     

    برچسب ها

    نوشین کاشفی

    موسسه اموزشی جوانه زرین

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "