اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • ساخت عینک خود را فقط به افراد متخصص بسپارید

    1402/8/20

    افتخار این را داشتیم که با خانم بهاره حقیقیان اپتومتریست گفت و گوی ویژه ای داشته باشیم ؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب میکنیم :

    خودتان را برای مخاطبین ما معرفی نمایید.

    با سلام بهاره حقیقیان،اپتوومتریست و از اعضای فعال عینک طبی و آفتابی در کرج هستم، همچنین یکی از اپتومتریست های شاغل در زمینه تنبلی چشم کودکان و بزرگسالان هستم.

    نزدیک به ۱۵ سال است که در این رشته فعالیت دارم و به صورت تخصصی ۴ سال است که در کرج مشغول به کار هستم. بنده هم دفتر کار اپتومتری دارم و هم موسس و مسئول فنی مرکز ساخت عینک هستم.

    بیشتر مراجعه کنندگان من در گروه سنی زیر ۷ سال هستند چون من یکی از معتمدین و اتومتریست‌های همکار با بهزیستی در زمینه غربالگری و شناسایی بچه‌های مبتلا به تنبلی چشم هستم . همچنین از مسئولین معاینات ورود به دبستان در طرح آموزش و پرورش هستم.

    به غیر از غربالگری در زمینه تلاش برای رفع به موقع تنبلی چشم هم فعال هستم.  بیشتر فعالیت من برای گروه سنی کودکان است ، منتها درمان تنبلی چشم فقط به این سن محدود نمیشود و در مرکز ما برای افراد بزرگسال هم با روش‌های نوین درمان تنبلی چشم در خدمت عزیزان هستیم.

    والدین چگونه باید تشخیص دهند که کودکانشان نیاز به اپتومتریست دارد؟

    معاینات چشم بچه‌ها یک روتین خاص دارد،اولین معاینه نوزاد در بیمارستان انجام می‌شود که اختلالات حاد چشمی و رشدی در آن تشخیص داده می‌شود.

    بعد از آن بهتر است که معاینه تا یک سالگی انجام شود و یک معاینه بسیار مهم در ۳.۵ سالگی و در ۵ سالگی و قبل از ورود مدرسه وجود دارد که حتما باید انجام شود.

    اگر خانواده‌ها این روتین را رعایت کنند اگر اختلالی وجود داشته باشد به موقع شناسایی و درمان خواهد شد . همچنین معاینه چشم بچه‌ها در هر سن اصول خاص خودش را دارد.

    اگر در حیطه کاریتان مسائل، مشکلات و انتقاداتی که دارید را بیان فرمایید.

    اولین خواهشی که از مردم و عموم جامعه که در واقع مراجعین ما هستند دارم این است که کار معاینه چشم و ساخت عینک خود را در مراکز مجاز و توسط افراد مجرب در این زمینه انجام دهند.

    با توجه به مراکز غیرقانونی و بدون مجوز در کلیه شهرها، شاهد یک سری مشکلات در زمینه تجویز و ساخت عینک طبی هستیم که تاکنون نتوانستیم این موضوع را به صفر برسانیم. از همین جهت معتقدم که آگاهی دادن به مردم در زمینه‌هایی که مورد معاینه قرار می‌گیرند مهم است.

    خواهش من از مسئولین و نهادهای ناظر در این زمینه این است که افرادی که دانش آموخته اپتومتری هستند و مدرک دانشگاهی دارند در صدر انجام این خدمات قرار دهند و رصد کاملی به مراکز غیر مجاز به خصوص در زمینه ساخت عینک‌های طبی داشته باشند.

    نقش رسانه را درحل این مسئله چطور می‌بینید؟

    رسانه زنجیر بسیار مهمی بین ما و مردم است.

    قطعاً صدای ما از طریق رسانه به گوش مردم خواهد رسید و من خیلی تشکر می‌کنم بابت اینکه این فرصت را در اختیار بنده گذاشتید.

    حرف پایانی

    حرف پایانی برای خانواده‌هایی است که تمام امکانات رفاهی را برای دلبندشان فراهم می‌کنند. باید بدانید اگر بچه‌ها در زمان مناسب و با عملکرد منطقی و درست پیش بروند جای هیچ نگرانی وجود ندارد و اگر مشکلی وجود داشته باشد قابل درمان است . اگر کودکی دارید که در سنین نوجوانی است وهنوز تنبلی چشم او درمان نشده ناامید نشوید و درمان‌های نوین را پیگیری کنید.

    برچسب ها

    بهاره حقیقیان

    اپتوومتریست

    عینک طبی

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "