اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • هر کسی که به روانپزشک مراجعه میکند مشکل حاد ندارد

    1402/8/20

    افتخار این را داشتیم تا با سرکار خانم دکتر نبوی، پزشک و متخصص اعصاب و روان در استان البرز گفتگویی داشته باشیم ؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با ایشان جلب میکنیم:

    خودتان را معرفی کنید

    با عرض سلام خدمت شما و مخاطبین عزیز من دکتر آتوسا نبوی هستم پزشک و ۲۷ سال است که در زمینه پزشکی کار می‌کنم و ۱۴ سال است که در حوزه اعصاب و روان مشغول هستم

    معمولاً بیمارانی که به شما مراجعه می‌کنند با مشت چه مشکلاتی مواجه هستند معمولاً بیمارانی که به من مراجعه می‌کنند در یکی از حوزه‌های فکر هیجان و یا رفتار دچار اختلال شدند که باعث شده در چرخه زندگی‌شان تاثیر گذاشته شود این چرخه زندگی اعم از کار ارتباط و جوانب دیگر زندگی می‌تواند باشد به طوری که برای شاد قابل تحمل نیست.

    من از تمام سنین مراجعه کننده دارم وبه طور مشخص زیاد با کودکان کار نمی‌کنم ولی آنها هم مراجعه کننده این حوزه هستند من از سنین نوجوانی تا سنین پیری را ویزیت می‌کنم.

    برای بعضی از افراد فقط دارو و برای بعضی دیگر فقط مشاوره جوابگو است و برای بعضی دیگر ترکیبی از این دو نیاز است.

    بعضی از افراد هستند که بدون تخصص وارد این کار می‌شوند نظر شما چیست؟

    مطمئناً کسی که اصول علمی این قضیه را نمی‌داند مسلماً نمی‌توانند موجه عمل کند.

    بسیاری از افراد نیاز به مراجعه به پزشکانی همچون شما را دارند اما به علت برچسب‌هایی که وجود دارد از این کار امتناع می‌کند نظر شما چیست حق با شماست این مسئله بسیار زیاد است ولی درست نیست راهکار من این است که شما برای هر مسئله‌ای که دچار مشکل می‌شوید به متخصص آن کار مراجعه می‌کنید چه کسی گفته اعصاب و روان انسان و مسائل هیجانی انسان که کم اهمیت و ساده‌تر از مسائل دیگر است؟انسان در هر زمینه‌ای می‌تواند مشاوره دریافت کند.

    بعضی از مشکلات جسمی می‌توانند ریشه اعصاب و روان داشته باشد،این درست است؟

    بله قطعاً  برای اینکه متوجه شویم که بیماری ما ریشه در اعصاب و روان دارد در اولین قدم باید آن عضو را بررسی کرده باشیم به جواب خیر رسیده باشیم تا بتوانیم برچسب عصبی بودن روی آن بزنیم.

    حالا اگر فردی دارای دردهای عصبی است معمولا ناشی از یک سری تنش‌ها فروخورده‌ای است که از قبل داشته است مشکلاتی که نتوانسته به آنها کنار بیاید و نتوانسته آنها را ابراز کند این موضوعات تبدیل به فشارهای درونی شده و به صورت جسمی خود را نشان می‌دهد.

    آیا رسانه‌ها می‌توانند در حوزه کاری شما نقشی داشته باشند ؟

    بله قطعاً من فکر می‌کنم حتی به نسبت ۲۰ سال پیش تا الان کارگرد رسانه‌ها چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی طوری بوده که تعداد مراجعه کننده‌ها بسیار بیشتر شده است

    بنابراین رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشند همین که این تابو را بشکنند که کسی که به روانپزشک مراجعه می‌کند مشکل حادی ندارد به نظر من کمک بزرگی است.

    سخن پایانی :

    من فکر می‌کنم جامعه الان در حال حاضر چه در کشور ما و چه در کشورهای دیگر خیلی پیچیده‌تر شده است و بابت این پیچیدگی بیماری‌های اعصاب و روان هم بسیار گسترش پیدا کرده،در خیلی از جاهای دنیا سیستم‌هایی وجود دارد که با بیماران اعصاب و روان کار می‌کند اما در مورد کشورما اینطور نیست.

    همچنین بیمه‌هایی که مسئله مشاوره را قبول کنند وجود ندارد و همینطور مراکزی که برای حل مسائل وبعضی از اختلالات باشند هم نداریم.

    برچسب ها

    دکتر نبوی

    و متخصص اعصاب و روان

    پزشک البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "