اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط

  • مرکز نورنگاه آمادگی برای بازدید مسئولین را دارد

    1402/8/23

    افتخار این را داشتیم تا با جناب دکتر ملک فر متخصص بیماری های چشم گفت و گوی ویژه ای داشته باشیم ؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی جلب میکنیم:

    خودتان را برای همراهان ما معرفی کنید.

    با عرض سلام خدمت همه مجریان برنامه و تمام افرادی که این مطلب را می‌خوانند ، من دکتر ابوالحسن ملک فر جراح و متخصص بیماری‌های چشم و فارغ التحصیل دانشگاه شیراز هستم و حدود ۳۰ سال است که در کرج فعالیت دارم.

    سال ۷۰ که من در کرج مشغول به کار بودم حتی یک میکروسکوپ چشمی برای عمل جراحی وجود نداشت، که ما به کمک مسئولین توانستیم اولین مراکز چشم پزشکی را در کرج راه اندازی کنیم، یک اتاق عمل چشم در فاز ۴ مهرشهر افتتاح شد و همکاران زیادی فعالیت خودشان را در آنجا شروع کردند‌.

    خوشبختانه چندین سال متوالی در ایران و بین کل مراکز چشم پزشکی که وجود داشت از نظر تعداد جراحی در سطح اول قرار گرفت و بعد از آن ما بخش چشم مراکز دیگری مثل نور دیدگان، مرکز بهداشت فرهنگیان ، بیمارستان البرز و مرکز کهریزک کرج را فعال کردیم.

    آخرین مرکزی که راه اندازی کرده‌ام مرکز جراحی نورنگاه است که با وجود تمام مخالفت های همکاران سعی کردم برای آنجا تمام وسایل گران و به روز دنیا را تهیه کنم که حتی این دستگاه‌ها در تهران هم وجود نداشت. مثل دستگاه لیزیک آماریس ۱۰۵۰ هرتز که برای اولین بار وارد ایران شد و خود جناب وزیر هم برای بازدید از این دستگاه به کرج آمدند.

    همچنین دستگاه دیگری که می‌توان گفت در سطح ایران به طور انگشت شمار وجود دارد، دستگاه oct آنژیو برای شبکیه که بدون نیاز به تزریق داخل رگ بود، که خوشبختانه خطرات تزریق به رگ را هم ندارد و خیلی از مریض‌ها بدون بی‌هوشی عمل شده‌اند.

    مسائل وانتقادهایی که می‌خواهید بیان شود چه چیزهایی هستند؟

    حقیقتاً ما سعی کرده‌ایم از مسئولین دعوت کنیم که برای بازدید مجموعه تشریف بیاورند اما متاسفانه تشریف نیاوردند و کسانی هم که آمدند از امکاناتی که در مرکز ما وجود داشت بسیار متعجب شدند.

    نقش رسانه را در این مسائل چطور می‌بینید؟

    متاسفانه با توجه به پیشرفته بودن مرکز ما ، خیلی از مردم و حتی مسئولین مربوطه اطلاعی راجع به این مجموعه ندارند. مورد دیگر این است که مجوز ‌هایی از خود وزارتخانه داده شده و آنها را تایید کرده اما الان آنها را قبول ندارند.

    حرف پایانی

    ما از کلیه مسئولین کرج تقاضا داریم که برای بازدید به مجموعه ما بیایند و ببینند که این مرکز چه امکانات زیادی دارد؛ وسایل مجموعه بسیار گران است و با این تعرفه‌ها حتی پول دستگاه‌ها هم جمع نمی‌شود به همین دلیل ما از دولت درخواست حمایت داریم که بتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم.

    برچسب ها

    دکتر ابوالحسن ملک فر

    مرکز نورنگاه

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "