اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • دکتر فاطمه صفایی نیک، فوق تخصص بیماری های ریه، آسم و آلرژی:

    اصلاحات در سیستم خدمات بیمه کشور، منجر به رضایت بیشتر پزشکان و بیماران می شود

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از پزشکان متخصص و توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با دکتر مریم آقایی، جراح و متخصص زنان و زایمان جلب می نماییم:

    1402/8/24

    در حال حاضر از مشکلات اصلی در حوزه پزشکی و نظام سلامت و درمان، می توان به رابطه مالی پزشک و بیمار اشاره نمود. سیستم بیمه ای در کشور بسیار ضعیف و نیازمند بهبود می باشد. این مشکلات موجب شده برخی بیماران نتوانند به راحتی از خدمات بیمه ای استفاده نمایند. همچنین پزشکان نیز ناراضی هستند زیرا نمی ‌توانند با آرامش خاطر و بدون فشار، کار درمان و مراقبت از بیماران خود را به اتمام رسانند.

    در همین راستا جهت حل این مشکلات چه پیشنهادی را ارائه می کنید؟

    برای حل این مسائل، باید پوشش بیمه ای بهبود یابد تا  بیماران بتوانند به راحتی از خدمات بیمه ای بهره مند گردند. ضمن اینکه پزشکان نباید هیچ رابطه مالی با بیمار داشته باشند، تا بتوانند با آرامش، ویزیت نمایند. علاوه بر این سیستم های بیمه ای باید به گونه ای تغییر یابند که پزشکان و بیماران بدون هیچگونه مسئولیت مالی در مقابل یکدیگر قرار گیرند. همچنین هزینه های پاراکلینیک و عمل به صورت مستقیم به پزشک پرداخت گردد.

    رسانه ها در این زمینه چه نقشی می توانند داشته باشند؟

    در این خصوص رسانه نیز می‌ تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم و  مسئولین ایفا نماید. از این طریق، سخن و دغدغه ‌های مردم و پزشکان به گوش مسئولین رسانده می شود و  بهترین تصمیم ‌ها برای حل مشکلات اتخاذ می گردد. در این راستا باید مردم  آگاه شوند و بدانند که بیمه به منظور کمک به عموم و نه برای پشتیبانی از سیستم پزشکی انجام می گیرد. در نهایت اصلاحات سیستمی می ‌تواند منجر به رضایت بیشتر پزشکان و نیز بیماران شود. به عنوان یک پزشک امیدوارم شرایط بهبود یابد تا بتوانم با آرامش خاطر و رضایت بیشتر به بیماران خدمت نمایم.

    برچسب ها

    دکتر فاطمه صفایی نیک

    فوق تخصص بیماری های ریه

    آسم و آلرژی

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "