اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • علی شیری، مدیر عامل شرکت آریا صنعت:

    زیرساخت‌ های صنعتی کشور نیاز به تغییر دارد

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ علی شیری، مدیرعامل شرکت آریا صنعت جلب می‌ نماییم:

    1402/8/25

    در خصوص حوزه فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود توضیح فرمایید.

    ما در حوزه ساخت میکسرهای پلی اتیلن، پکیج های تزریق، و مخزن های پلی اتیلن و پلی پروپیلن فعالیت می ‌کنیم و خوشبختانه در این صنعت عملکرد موفقی داشته ایم. با این حال، برای بهبود بیشتر، نیازمند برخی زیرساخت ‌ها هستیم تا بتوانند به ما در تسهیل فرایند تولید کمک کنند و این حوزه را حمایت نمایند.

    دغدغه های موجود در این صنعت را تشریح نمایید.

    یکی از مشکلاتی که در این حوزه با آن مواجه هستیم، تحریم ‌هایی است که تولید کنندگان را محدود و ناتوان می ‌کند و همچنین عدم حمایت مالی و ارائه تسهیلات به تولید کنندگان است. بدست آوردن تسهیلات مالی برای ما چالش ‌های زیادی را ایجاد می ‌کند. یک چالش دیگر در صنعت ما قطعی برق است، زیرا ما سه روز در هفته برق نداریم و این باعث توقف فعالیت‌ های تولیدی و کاهش کیفیت کار می ‌شود.

    دغدغه دیگری که در این حوزه وجود دارد، نوسانات ارزی و تورم سنگین است. چنانچه بتوانیم به بخش خصوصی بها بدهیم، آن ها می‌ توانند به تامین ارز مورد نیاز ما کمک کنند. بیشتر تولید کنندگان نیازمند تنظیم نیروی کار خود هستند تا بتوانند واحد صنفی خود را حفظ نمایند. در حال حاضر، واردات مواد با کیفیت با قیمت بسیار بالاست و به راحتی به فروش نمی‌ رسد، این باعث می ‌شود تا بازار با مواد درجه دوم و نامرغوب چینی شلوغ شده و در نتیجه، صنعت دچار مشکل شود. زیرساخت‌ های صنعتی کشور نیز در حال فرسودگی است و نیاز به تغییر و به ‌روزرسانی دارند.

    به عنوان یک مدیر متخصص و با تجربه چه پیشنهادات و راهکارهایی دارید؟

    برای حل این مشکلات، همه نیازمندیم که به سمت مدیریت گام برداریم و به تدریج مشکلات را حل نماییم. اگر بتوانیم برنامه ‌ریزی صحیح و کارشناسی را در نظر بگیریم، موفق خواهیم شد مشکلات صنعت را حل کنیم. اگر مشکلات بخش خصوصی حل شوند، بخش خصوصی به تنهایی می ‌تواند صنعت را رونق بخشد.

    نقش رسانه را در این زمینه چگونه بازگو می کنید؟

    نقش رسانه بسیار حائز اهمیت است، زمانی نقش رسانه پر رنگ می شود که سانسور صنعتی اتفاق نیافتد و بتوانند بصورت آزادانه به فعالیت خود ادامه دهند.باید مطبوعات بررسی ها و نظارت بیشتری نسبت به کسانی که آزادانه در صنعت تخلف می کنند داشته و اتوماتیک وار آن ها را افشا کند تا از فعالیت غیر قانونی شان جلوگیری شود.

    برچسب ها

    علی شیری

    شرکت آریا صنعت

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "