اخبار ویژه
  • پیشنهاد سردبیر
  • آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    رسول فلاح پور، دبیر تحریریه جام جم البرز
    آرامش جمعه ها در منطقه گردشگری باغستان
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    علی ارجمند عین الدین
    اربعین مقدمه ای بر جهانی شدن
    مطالب مرتبط
  • شاهین هاشمی، مدیریت شرکت پال تهویه البرز:

    ایران از نظر سرمایه، هوش و نیروی کار با کشورهای دیگر همسان است

    افتخار این را داشتیم تا با یکی از متخصصان و مدیران توانمند کشورمان گفتگوی ویژه ای داشته باشیم؛ توجه شما را به مصاحبه اختصاصی با‌‌ شاهین هاشمی، مدیریت شرکت پال تهویه البرز جلب می‌ نماییم:

    1402/8/25

    ضمن توضیح اجمالی درخصوص فعالیت های مجموعه تحت مدیریت خود، مشکلات موجود در این حوزه را واکاوی و تحلیل کنید.

    این مجموعه در زمینه تولید و تهیه فیلتر‌های هواساز، فیلترهای بیمارستانی و صنایع نیروگاه‌ ها فعالیت دارد. عمده مشکل ما مواد اولیه است و صنعت ما به طور کامل به مواد اولیه وارداتی وابسته است. متأسفانه قوانینی وجود دارد که با اعلام تولید داخلی یک کالا، واردات آن ممنوع می‌ شود، بدون در نظر گرفتن استانداردها یا درخواست مدارکی که نشان دهد کیفیت و تولید مشابه وجود دارد. برخی شرکت‌ ها از متریال‌ هایی استفاده می‌ کنند که شامل الیاف شیشه با اندازه‌ی میکرون است و آن ها را به عنوان جنسی با کیفیت بازاریابی می ‌کنند، در حالی که در واقعیت کیفیت مناسبی ندارند. این شرکت‌ ها بدون هیچ گواهی یا مدرکی می ‌توانند این مواد را وارد کنند. ما در تلاش هستیم تا این جنس‌ ها را وارد کنیم، اما مشکل ما در تولید داخلی با کیفیت است. این فیلترها در بیمارستان‌ ها و صنایع داروسازی استفاده می ‌شوند و اهمیت بالایی دارند.

    در حال حاضر، یک سامانه به نام تدارکات دولت راه‌اندازی شده است. هر خرید دولتی باید از طریق این سامانه انجام شود. متأسفانه در این سامانه، هر کسی می ‌تواند قیمت مورد نظر خود را تعیین کند. اغلب مشتریان با پیشنهادات قیمت پایین خرید می‌ کنند و بعد از دریافت کالا متوجه می‌ شوند که مطابق توقعاتشان نیست. این سامانه دارای نظارت کافی نیست، زیرا فقط بر اساس پیشنهاد قیمت پایین، برنده می ‌شود و کیفیت و ارتباط با محصول مورد نیاز را در نظر نمی‌ گیرد.

    در تولید داخلی چه مزیت‌هایی وجود دارد که موجب کاهش وابستگی به واردات می شود؟

    زمانی که نتوانیم به کیفیت مورد نیاز برسیم، بهتر است واردات را در نظر بگیریم. در عین حال، باید در کنار تلاش برای کاهش وابستگی به واردات، زمینه ‌های لازم برای تولید داخلی را فراهم کنیم و محصولات را به استاندارد های مورد نیاز برسانیم. ما هیچ تفاوتی با افراد خارج از کشور از نظر سرمایه، هوش و نیروی کار نداریم و همسان هستیم. بنابراین می ‌توانیم ابتدا تکنولوژی را در داخل کشور پیاده ‌سازی کنیم و زمانی که تولید انجام شد، استانداردها و گواهی‌های مورد نیاز را دریافت کنیم و سپس به سمت واردات برویم.

    به منظور توسعه صنعت تهویه مطبوع و تولید دستگاه‌های هواساز به چه فاکتورهایی نیازمند هستید؟

    در این صنعت که به طور کامل داخلی است و در بخش تهویه مطبوع شرکت‌های بزرگی وجود دارد که دستگاه‌ های هواساز تولید می ‌کنند و شرکت‌هایی که فیلترها را تولید می‌کنند، همه محصولاتشان داخلی سازی و ایرانیزه شده‌ اند. در ابتدا باید تلاش کنیم تا این شرکت‌ ها را به استانداردهای مورد نیاز برسانیم و سپس به حمایت از آن‌ ها بپردازیم. بسیاری از شرکت‌ ها در حال حاضر به صورت زیرزمینی فعالیت می ‌کنند و محصولات خود را به فروش می رسانند. باید از این شرکت‌ ها حمایت مالی کنیم تا بتوانند خود را به سطوح بالاتری برسانند و توانمندی‌ های خود را بهبود بخشند. همچنین، دریافت مجوزها و مدارک کاری برای این شرکت‌ ها دشوار است و باید در بخش جواز و پروانه به آن ‌ها کمک کنیم.

     

    برچسب ها

    شاهین هاشمی

    رکت پال تهویه البرز

    جام جم البرز

    ارسال پیام

    نام و نام خانوادگی

    پست الکترونیک

    توضیحات

    جام جم البرز

    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جام جم البرز است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    طراحی و تولید "شرکت برنامه نویسی آتـــــرین "